effektpotte
effektpotte
Noen som vet om det finnes noen effektpotter som er kompatible med de nyeste fz6'ene, som dere sikkert vet har litt spesielle enderør som går ut under setet?
Re: effektpotte
hehe, wow, ganske fett
... Noen som har tips til nettsider med kvalitets mc snacks?

Lurer på det samme selv men har ikke bestemt meg ennå.
Her er noen linker:
Micron
Akrapovic
Devil
Scorpion
diverse
Har ingen erfaring med disse. Har mest søkt for å finne ut hvilke alternativer som finnes. Har vel konkludert med at det som går til 06 modell også går til 07.
Om du bestiller noe så post hva, hvor og til hvilken pris
Her er noen linker:
Micron
Akrapovic
Devil
Scorpion
diverse
Har ingen erfaring med disse. Har mest søkt for å finne ut hvilke alternativer som finnes. Har vel konkludert med at det som går til 06 modell også går til 07.
Om du bestiller noe så post hva, hvor og til hvilken pris

Hva kan man forvente av forskjell i hk ved bytte til effektpotter?
Og hva er egentlig forskjellen mellom effektpottene og de originale? Har de f. eks utelatt katalysatoren, for å få økt avgasstrøm?
Hva er en slip-on?
Og hva er egentlig forskjellen mellom effektpottene og de originale? Har de f. eks utelatt katalysatoren, for å få økt avgasstrøm?
Hva er en slip-on?
aha, så en power commander er altså en digital innstilling av tenningsats og bensinmengde ut av dysene?
takk for oppklarende svar
takk for oppklarende svar

Jeg chips trimmet en turbo motor i Sverige engang og da lo de godt på verkstedet av norrbaggens tro på reklamen og effektøkning pga sportsluftfilter og effektanlegg. Nå er det muligens forskjell på en bilmotor og en sykkel og hva en kan oppnå ?
AJ_Rekkefirer
Har ikke helt samme klangen..
(jada, mopedisten skal hlde seg unna tungforumet..)

(jada, mopedisten skal hlde seg unna tungforumet..)
-
Hovmod står for fall og svenskejævlene vet nok ikke hva de snakker om når det gjelder sykler. Mangelen på katalysator gjør at motorsykler frem til nå nylig måtte tynes i mellomregisteret der utslippsmålingen gjøres. Dette gjør at mange av dem har et markant dropp i dreimoment i det området.Pollti wrote:Jeg chips trimmet en turbo motor i Sverige engang og da lo de godt på verkstedet av norrbaggens tro på reklamen og effektøkning pga sportsluftfilter og effektanlegg. Nå er det muligens forskjell på en bilmotor og en sykkel og hva en kan oppnå ?
Selv uten justering av forgassere og K&N filter har jeg merkbar økning i effekt i mellomregisteret. Det bekreftes av de mange som har målt samme modell i benk. Opptil 10 hk i mellomregistert og et par på topp er det å tjene. Med to tunge stålpotter orginalt sparer jeg også 7-8 kg på vekten. Alt i alt den billigste trimmingen man kan gjøre med målbar forbedring.