Tikkelyd i motor, HJELP!!

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Svennis
MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special

Tikkelyd i motor, HJELP!!

Post by Svennis »

Har fått en merkelig lyd i motoren på min VTR

Når den er blitt varm, kommer det en ujevn tikkelyd fra motoren, den kommer på tomgang. Lyden kan komme og gå.Og er ikke tilstede når den er kald.

Hva kan dette være? Kamkjedestrammer?????
No pain, no gain... Mind over body!!

Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
Gixxerman

Re: Tikkelyd i motor, HJELP!!

Post by Gixxerman »

Dra til et verksted. Spør en mekaniker om han har to minutter til overs...
Babelfisken

Post by Babelfisken »

Svennis wrote:Har fått en merkelig lyd i motoren på min VTR

Når den er blitt varm, kommer det en ujevn tikkelyd fra motoren, den kommer på tomgang. Lyden kan komme og gå.Og er ikke tilstede når den er kald.

Hva kan dette være? Kamkjedestrammer?????
Sannysnligvis ingen ting. Jeg orker ikke høre på min uten hørselvern, jeg blir paranoid. Likevel, det er en ting man skal se opp for med VTR og det er som du nevner kamkejdestrammere. Disse har hatt en tendens til å ryke og forårsake ventilras.
Løsningen er APE kamkjedestrammere. Manuelle strammere som du kan stramme en gang for sesongen eller så.
Det ga hvertfall meg nattesøvenen tilbake.
Dermot tviler jeg på at det er problemet da kamkjedet hopper ganske raskt etter at fjæra ryker. Du ville med andre ord alt ha hatt ett motorras dersom en av disse har røket.
Svennis
MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special

Post by Svennis »

Byttet kam kjede strammere og lyden ble borte, vissnok var kjedet helt løst, og det var flaks at det ikke hoppet av. Nå maler den som en katt igjen. Og jeg er lykkelig. Bare det helvetes været kan bli bra nå!!!!!! :(
No pain, no gain... Mind over body!!

Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
Babelfisken

Post by Babelfisken »

Svennis wrote:Byttet kam kjede strammere og lyden ble borte, vissnok var kjedet helt løst, og det var flaks at det ikke hoppet av. Nå maler den som en katt igjen. Og jeg er lykkelig. Bare det helvetes været kan bli bra nå!!!!!! :(
Ja da hadde du griseflaks. Som regel skjer havari ganske fort når de ryker. Det har jeg selv erfart :(
Post Reply