mp3 spillere
mp3 spillere
har en sony ericsson k800i som spiller mp3.
vurderer og kjøpe meg en rein mp3 spiller til ca.1500,- i håp om god lyd.
har også bestilt nye øre telefoner til 1000 lappen som skal fjerne støy ( skal spille musikk mens jeg kjører mc ).
gi meg et ærlig svar: er det noe vits og invistere i en rein mp3 spiller eller har mobiltelefoner med mp3 tilsvarende lyd?
vurderer og kjøpe meg en rein mp3 spiller til ca.1500,- i håp om god lyd.
har også bestilt nye øre telefoner til 1000 lappen som skal fjerne støy ( skal spille musikk mens jeg kjører mc ).
gi meg et ærlig svar: er det noe vits og invistere i en rein mp3 spiller eller har mobiltelefoner med mp3 tilsvarende lyd?
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
- indianeren
Re: mp3 spillere
Legg på noen hundrelapper og kjøp en Creative vision:M 30Gb
Har hatt min en stund(1,5 -2år)...og den går konstant... tilkoblet stereo hjemme, i bilen, hjelmen, båten og til bærbare høytalere (logitech)...
faktisk bra skjerm på den også.. så du kan se på film når du kjeder deg..
Og så er det støtte for mange formater...
Har hatt min en stund(1,5 -2år)...og den går konstant... tilkoblet stereo hjemme, i bilen, hjelmen, båten og til bærbare høytalere (logitech)...
faktisk bra skjerm på den også.. så du kan se på film når du kjeder deg..
Og så er det støtte for mange formater...
Takk for rask reply 
ok. men tenkte mer på lydkvaliteten kontra mobiltelefoner. har du hørt foskjell?

ok. men tenkte mer på lydkvaliteten kontra mobiltelefoner. har du hørt foskjell?
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Høres ut som om du har en bra telefon og sjekker du anmeldelser fra blant annet IT-avisen sier de at mobiler nå til dags har vel så god musikkvalitet som I-pod og lignende. Jeg har en Nokia 5500 Sport og hører mye på musikk for å heve opplevelsen litt, spesielt i dette været.. De hodetelefonene jeg bruker er av Sony(litt dyrere slaget) og er godt fornøyd. Det er ikke særlig lurt å investere i MP3-spillere nå som mobiler er såpass like i musikkvalitet som dyre MP3-spillere, legg pengene i gode hodetelefoner..
- Derbi GPR 125R (06)
Ganske enig med deg i det, men problemet er at jeg ennå ikke har funnen overgang til stero jack og den inngangen trenger jeg til hodetelefonen jeg har bestillt.ivarfm wrote:Høres ut som om du har en bra telefon og sjekker du anmeldelser fra blant annet IT-avisen sier de at mobiler nå til dags har vel så god musikkvalitet som I-pod og lignende. Jeg har en Nokia 5500 Sport og hører mye på musikk for å heve opplevelsen litt, spesielt i dette været.. De hodetelefonene jeg bruker er av Sony(litt dyrere slaget) og er godt fornøyd. Det er ikke særlig lurt å investere i MP3-spillere nå som mobiler er såpass like i musikkvalitet som dyre MP3-spillere, legg pengene i gode hodetelefoner..
de fleste produsenter av mobil har kun sine egne kontakter til tillegsutstyr.
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
- indianeren
Skal du ha skikkelig utvalg i musikk .. så er det separat mp3 spiller med harddisk som gjelder..
Og da er man uavhengig av telefonene..og drar ikke strøm fra telefonen.
På den annen side så bruker sikkert ikke mp3 spilleren på en mobil så mye strøm.
Lydmessig aner jeg ikke.. mp3 er jo komprimert i utgangspunktet.. men miniatyrisering pleier ikke alltid være fordel mht lydkvalitet da.. men som sagt sikkert bra i en telefon også..
jeg synes ipod er oppskrytt og sær ... derfor valgte jeg creative..
Og da er man uavhengig av telefonene..og drar ikke strøm fra telefonen.
På den annen side så bruker sikkert ikke mp3 spilleren på en mobil så mye strøm.
Lydmessig aner jeg ikke.. mp3 er jo komprimert i utgangspunktet.. men miniatyrisering pleier ikke alltid være fordel mht lydkvalitet da.. men som sagt sikkert bra i en telefon også..

jeg synes ipod er oppskrytt og sær ... derfor valgte jeg creative..
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Creative vision:M 30Gb her.
Kjempefornøyd.
Kjempefornøyd.
Noe sånt du hadde tenkt på?
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
- boxer wolf
Det du nok vinner mest på ved en ren MP3 spiller vs en mobil som spiller MP3 er nok programvaren. Det er som regel enklere å navigere etc. på de rene MP3 spillerne, samt at programvare for PC også ofte er mer utviklet. Lydkvaliteten er det liten forskjell på, men koblinger til hodetelefoner kan være et problem.
Har Autocom, og har brukt både MP3 spiller og mobil til å spille av musikk på den. Funker utmerket.
Har Autocom, og har brukt både MP3 spiller og mobil til å spille av musikk på den. Funker utmerket.

Si det du mener, og men det du sier.
-
- MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250 - Location: Sandefjord
Kvaliteten på mp3 er som sagt ikke god i utgangspunktet, og jeg kan ikke si jeg hører spesielt stor forskjell på en god musikkmobil kontra en mp3spiller. Det hjelper heller ikke å ha verdens dyreste ørepropper dersom lydkilden ikke er av god kvalitet heller, så det er sagt. I tillegg vil du ha store støykilder i vind/sykkel når du er ute og kjører, derfor er det nok best å plassere penga i øretelefoner som demper godt. Jeg kjøpte meg en ipod shuffle på 1gb til 649kr og er veldig fornøyd med denne. Den er like liten som et frimerke og har ganske god battertid. Har plass til å ha den under skinndressen, samt at jeg slipper å bruke batteri fra mobilen.
En giga høres lite ut, men jeg kan ikke si det har vært noe problem, det holder trossalt til noen hundre sanger

"If you always do what you always done, you always get what you always got"
Jeg har en Sony Ericsson W810i, i den pakka fikk jeg med et par øreplugger.
Disse ørepluggene er veldig behagelig å ha i, og du kjenner ikke at de er der.
Lyden er også veldig bra
Hvilke øreplugger fikk du med?
Disse ørepluggene er veldig behagelig å ha i, og du kjenner ikke at de er der.
Lyden er også veldig bra

Hvilke øreplugger fikk du med?
-
- MC: x Suzuki SV650S
x Husqarna WR250 - Location: Sandefjord
Ørepluggene som følger med spillere er som regel stakkarslige greier. Glemte å nevne det, men pluggene som fulgte med shuffle var det bare å kaste.
"If you always do what you always done, you always get what you always got"
takk for hjelpenHawken wrote:Noe sånt du hadde tenkt på?

Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
har bestilt disse pluggene og håper de kverker noe av støyen og håper ikke de blir ubehagelig med hjelm påThomas wrote:Kvaliteten på mp3 er som sagt ikke god i utgangspunktet, og jeg kan ikke si jeg hører spesielt stor forskjell på en god musikkmobil kontra en mp3spiller. Det hjelper heller ikke å ha verdens dyreste ørepropper dersom lydkilden ikke er av god kvalitet heller, så det er sagt. I tillegg vil du ha store støykilder i vind/sykkel når du er ute og kjører, derfor er det nok best å plassere penga i øretelefoner som demper godt. Jeg kjøpte meg en ipod shuffle på 1gb til 649kr og er veldig fornøyd med denne. Den er like liten som et frimerke og har ganske god battertid. Har plass til å ha den under skinndressen, samt at jeg slipper å bruke batteri fra mobilen.En giga høres lite ut, men jeg kan ikke si det har vært noe problem, det holder trossalt til noen hundre sanger

http://www.etymotic.com/ephp/er6.aspx
Last edited by gt-r on 04 Jul 2007 19:00, edited 1 time in total.
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Bikkja spiste opp originalproppene til min Creative. Kjøpte disse istedet:

Må si musikkopplevelsen ble som natt og dag. Nå er det jo BASS i musikken. Pluss at all annen bakgrunnsstøy fra omgivelsene er borte. (Har ikke prøvd dem i MC-hjelmen enda ...)

Må si musikkopplevelsen ble som natt og dag. Nå er det jo BASS i musikken. Pluss at all annen bakgrunnsstøy fra omgivelsene er borte. (Har ikke prøvd dem i MC-hjelmen enda ...)