Tannleger

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Tannleger

Post by Jeanette »

Det er da temaer om så mye annet her under generelt, så jeg prøver meg med et tema om tannleger. Tannlegen moren min og jeg har gått hos i mange år har pensjonert seg, og det var ei ung dame som overtok i fjor. Vi gikk hos henne på to kontroller, men nå har vi begge fått nok av henne. Hu er ei skikkelig huppetitte, altfor nøye og det er ikke måte på..

Så spørsmålet er da om noen av dere i Oslo/Akershus-området vet om en flink tannlege, som dere kan anbefale? Vi bor på Langhus, men den forrige tannlegen var like ved Ullevål, så litt reisevei er ingen umulighet. Og siden jeg spør for moren min også, så vil hun gjerne ha en mannlig tannlege. Føler seg mer bekvem da, ettersom hun har hatt et par dårlige opplevelser med kvinnelige.

Takker på forhånd for svar!
Memo
MC: RS50 2003mod
"Shabby Edition"

Re: Tannleger

Post by Memo »

Tannlegene på Kolbotn er veldig hyggelige ;-)
Image
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Uff, heldigvis ferdig med tannleger på en stund. Ok, nå høres jeg sikkert snart ut som en skikkelig bad case men men. Var vel ifjor det hele fant sted. Skal vi se: Fjerning av amalgam i fem tenner, rotfylling i én tann + kapsel, fjerning av fire visdomstenner, og fiksing av et par småhull. Grunnen til rotfyllingen var at det hadde blitt en liten glippe i ene amalgamfyllingen hvilket førte til over tid og stunder at det kom rester nedi mellom der, hvilket begynte å spise opp tannen :? Plutselig en dag løsnet mye av fyllingen, og jeg skjønte liksom greia :roll: Ikke bare er amalgam et helvete på jord(50% kvikksølv = tusen takk skarru faen meg ha jævla tannlege fra helvete) men gratis var det jo. Meeen, ikke akkurat gratis å fjerne. Brukte to tannleger jeg da. Wangestad klinikken i Sandvika blir dog enda litt lengre reisevei for deg/dere, men de er flinke og hører på hva du har å si.
Hadde sykt tannlegeskrekk fra barneskolen. Det hadde nok med at jeg aldri ble fortalt at det gikk ann å få bedøvelse før ungdomskolen. Ooooh jeg bare grøsser av den følelsen med borring uten bedøvelse. Værste jeg vet.
Men selv fjerning av tenner var piece of cake selv for meg, på den wangestad klinikken. Joa, sikkert mange andre gode klinikker, men det er naturlig å foreslå de man har god erfaring med.
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Kan dessverre ikke bidra med noe når det gjelder tannleger i ditt nærområde, Jeanette.

Men: Jeg har kostet på tanngarden litt i det siste og det er vanvittig hvordan prisene har økt på tannlegetjenester. Måtte rotfylle en tann og sette på krone her i vår. En times jobb koster rundt 5000,- kroner for sånt i Bærum og for det kan man leie ti 20-tonns gravemaskiner inkl. maskinkjører og diesel. (Bare for å illustrere) Var hos tannlege i Spania i vinter og det sparte jeg MANGE penger på. :smt040 Rundt regnet halv pris tenker jeg. Og da sparer du fort inn flybilletten om du f.eks. må ha implantat. Proft utført med tipp-topp moderne utstyr også. Anbefales for de som har mulighet. For å finne en grei tannlege er det vel kjentfolk man skal spørre, eller bytte tannlege helt til man finner en man er fornøyd med. Noen sier unnskyld, unnskyld, unnskyld bare de berører nesetippen din. Andre river og sliter i fjeset ditt og ser ut til å nyte det. Jeg vet ikke hva som er verst... :-k
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Rotfylling + kapsel kom på 10.000kr for meg, i Bærum. Ja det var snakk om én tann ja. 5000, hvor sa du :? Rundt 5 for jobben og 5 for kapselen.
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Har tysk tannlege (veldig dyktig foresten) og han var veldig hyggelig helt frem vi kom inn på Tyskland og han lurte på om jeg hadde vært der. "Joda, streifa innom Berlin og så muren og sånt på vei til Polen for å se hva tyskerne drev med på 40- og 50-tallet." Kødder ikke, han var helt kald og upersonlig etter det resten av året. Håper han har glemt det til neste gang. *Tenke før snakke*

Men han er utrolig flink og hyggelig sånn ellers! =)

(Sorry for litt avsporing..)

Erling
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)

Post by Mantis »

Gå opp trappen på tannlegen. Gå bort til skranken for å gi besjed at du er tilstede. Sette seg ned på venterommet og lese et bil blad mens P4 suser stille i bakgrunnen. Høre navnet ditt blir topt opp. Henge fra deg jakken og legge deg ned i anvist stol. Ligge der å blir blendet av det satans tannlegelyset i taket. Ta det vekk etter 10 min med venting. Til slutt kommer tannleget "skal vi se, Mathias ja. Begynner å bli en stund siden nå. Alt bra?" Jeg svarer "alt vell her seiler" jaja. "skal vi se, kap opp du." Jeg gaper høyt mens han driver med alle mulige skraper og styr, speil har han også inn i munnen. "Den ser grei ut. Ingen skeive tenner, ikke et eneste hull denne gangen heller. Litt bedre puss på jekkslene neste gang. Si fra at du skal ha time om rundt 4 mnd du"

Slik går det, hveeeer bidige gang :D Har ikke hatt et eneste hull eller noe. Jeg hadde regulering i 2 år, da den var tatt av var der ikke antydning til hull eller noe, heldig sa du? JA! Så jeg koser meg hos tannlegen hver eneste gang jeg :)

Og ikke tro jeg er til sjekk en gang i året gratis hos "skoletannlegen" neida, her er det dobbelt opp med begge deler. Både "tanlinikk" og "skoletannlegen" Er da svært så de skal ta betalt på tannklinikken for at jeg skal gå ut og inn av døra.

Jeg skulle bruke en sånn plate da jeg fikk av reguleringen. Denne skal jeg være så erlig at jeg ikke har hatt i munnen i mer en maks 30min. Den er ubehagelig og slevet renner. Men neida, tannelegen på tannklinikken sier bare "her ser det bra ut. Alle tennen holder seg bra på plass og alt. Dette ser utrolig lovende ut" :D

Men kommer vel den dagen jeg også får et hull. Men har klart meg i 17 år nå, med regulering og full pakke. Synnes jeg burde få en liten applaus for det jeg =D> *Rope på Gorgeous*
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Gixxerman wrote:Rotfylling + kapsel kom på 10.000kr for meg, i Bærum. Ja det var snakk om én tann ja. 5000, hvor sa du :? Rundt 5 for jobben og 5 for kapselen.
5000,- holdt ikke nei. Det var bare omtrentlig timepris jeg kom fram til. Rotfylling+krone og et par hull til kom vel på rundt 14000,- tenker jeg. For å si det sånn: Når skattelistene kommer ut er tannlegen min den jeg skal sjekke først... :smt017
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Jeg har en flink tannlege i Akersgata (nær Stortinget). Blir det for langt for dere?
olsen.no
MC: derbi sm 2002

Post by olsen.no »

tannlegen her i kroken i tromsø er veldig flink.
Image
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Ulvinnen wrote:Jeg har en flink tannlege i Akersgata (nær Stortinget). Blir det for langt for dere?
Det blir absolutt ikke for langt, nei! Jeg studerer jo i Oslo også, så det er ikke noe problem :)

Til dere andre.. Greit å utveksle tannlegeerfaringer, men jeg vil gjerne ha litt mer on topic, ok?
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Da skal du få navnet og adressen hans på PM.
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Flott - takk Ulvinnen :)
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Mantis wrote: Men kommer vel den dagen jeg også får et hull. Men har klart meg i 17 år nå, med regulering og full pakke. Synnes jeg burde få en liten applaus for det jeg =D> *Rope på Gorgeous*
Snart 25, null hull ;) Må snart til tannlegen igjen jeg og, så får følge med på denne tråden.. Forrige tannlegen min sa nemlig han skulle sende meg innkalling om et år, og det er lenge siden..
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Jeg har brukt en på Karl Johan i 10-15 år. Han var i Forsvaret tidligere, men har egen praksis nå. Alltid vært fornøyd, også med prisingen.
Ikke overivrig med å sette kroner og tull bare fordi det går et hjørne av en tann, fikser istedet.
Post Reply