Pris på bytte av kjede/drev pakke?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
ninja-mannen(c)
MC: Kawasaki ZX6-R `03

Pris på bytte av kjede/drev pakke?

Post by ninja-mannen(c) »

Hva må man ut med sånn ca. på et verksted for å få byttet ut kjede og drev? Lønnsomt å kjøpe kjede, drev og verktøy selv?
Tore^NSR

Re: Pris på bytte av kjede/drev pakke?

Post by Tore^NSR »

Jeg vet ikke hvor lang tid de bruker på det, men de tar rundt 1000 lappen for timen. Hadde jeg vært det så hadde jeg heller kjøpt verktøy og gjort jobben selv. Kjekkere å kunne "skryte" av å ha gjort jobben selv syns hvertfall jeg :lol:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Får kjøpt et brukbart klinke/kutte sett til en tusing, og det er en investering. For du har vel ikke planer om klipslås håper jeg ?
ninja-mannen(c)

Vil ha klinket lås ja. Jeg lurte på om noen hadde fått skiftet kjede/drev på verksted og hva ca. pris på deler og arbeid er? Skal snart ha sykkelen på storservice så da blir det sikkert til at jeg får byttet kjede og drev samtidig. Om verktøyet koster 1000,- så tror jeg vinningen går opp i spinningen så sant man ikke kan dele utgiftene med en kompis. Det er viktig at det blir gjort skikkelig da jeg ikke vil oppleve låst bakhjul som følge av kjedebrudd eller at kjede/drev blir utslitt etter kort tid pga. feilmontering.
mr.president
MC: Yamaha YZF 600R 02 modell Yamaha FZ6N S2 08 modell Kawasaki ER6N 08 Modell

Post by mr.president »

Jeg byttet drevsett hos brødrene lihaug i Larvik i fjor, dette kom på 1900. x ring kjede pluss montering.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Bruker under en time på demontering/montering, så får vel kanskje tenke litt på det også. Verstedtimer er jo dyrt så som jeg sa tidligere, et klinkesett er en investering :)
ninja-mannen(c)

Ca. pris på kjede, drev og verktøy fra England er 1300,- og det er før frakt og evt. norsk moms. 2000,- ferdig montert på norsk verksted er da absolutt akseptabel pris.
stian

Post by stian »

Betalte 1300 ferdig inn i norge for mitt 530 Xring kjedekit
0kr for vinkelsliper
0kr for hammer

Å vips kjedet var byttet.. ;)
Superkjegle
MC: Har en 92 Suzuki GSXR og en Yamaha XS-500 (og diverse veteranprosjekter, Zundapp Bella 54 og Yamaha YR-5)

Post by Superkjegle »

Gixxerman wrote:Får kjøpt et brukbart klinke/kutte sett til en tusing, og det er en investering. For du har vel ikke planer om klipslås håper jeg ?
Noen som har noen tips om hvor man får kjøpt klinkeverktøy til o-ring kjede?

Kjøpte ett 530 o-ring kjede på Jeco til Yamaha XS-500'en min og nye drev. Var klipslås på det gamle kjedet, men er klinka lås på det nye.

Er det mulig å håndklinke kjedet kanskje, fant en kar i USA som hadde gjort det, men er litt skeptisk.
Er ikke noe særlig om kjedet hopper av i fart, det har skjedd en gang for mye.

Betalte forresten ca 1400kr for drev og kjede. Dreva var lette å bytte ut men kjedelåsen plundrer jeg fortsatt med.

- helge
Babelfisken

Post by Babelfisken »

Superkjegle wrote:
Gixxerman wrote:Får kjøpt et brukbart klinke/kutte sett til en tusing, og det er en investering. For du har vel ikke planer om klipslås håper jeg ?
Noen som har noen tips om hvor man får kjøpt klinkeverktøy til o-ring kjede?

Kjøpte ett 530 o-ring kjede på Jeco til Yamaha XS-500'en min og nye drev. Var klipslås på det gamle kjedet, men er klinka lås på det nye.

Er det mulig å håndklinke kjedet kanskje, fant en kar i USA som hadde gjort det, men er litt skeptisk.
Er ikke noe særlig om kjedet hopper av i fart, det har skjedd en gang for mye.

Betalte forresten ca 1400kr for drev og kjede. Dreva var lette å bytte ut men kjedelåsen plundrer jeg fortsatt med.

- helge
Stikk en tur på biltema og finn en kjørner (heter det det?) med buttest mulig spiss. Altså skal den være spiss, men en veldig kort spiss. Ga det mening? Mener at jeg kjøpte en selv der for noen kroner. Denne er ypperlig til å sprenge ut de hule pinnene i låsen. Bruk noe tungt som motholt og slå med hammer. Pinnene skal ikke utvides så mye at de sprekker. Faktisk holder det lenge om du så vidt kan se at de har utvidet seg. Da holder det evig, eller til vinkelsliperen kommer.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Godt tips fra herren over. Ikke bare mos på. Sprekker det så er det altså ikke bra i det hele tatt.
Post Reply