Han der kommer til å daue

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Han der kommer til å daue

Post by Banditbiker »

Jeg skriver HAN med vilje, for dette gjelder i stor grad oss gutta.

Bakgrunnen for dette innlegget er at jeg stadig oftere tar meg selv i å tenke akkurat dette "Han der kommer til å daue." Jada, vi skal alle dø, men jeg snakker nå om å kjøre seg ihjel på 2 hjul :roll:

Jeg frekventerer en del MC-forum i tillegg til dette, og desverre har jeg ved et par anledninger "plukket ut" på forhånd kandidater til å kjøre seg ihjel, og så har skjedd. Det er like trist hver eneste gang. Jeg er ikke utstyrt med en ekstra spooky sans, men jeg håper at jeg innimellom er utstyrt med sunn fornuft og vurderingsevne.
Ut i fra det, kan man basert på hva folk skriver og avslører av holdninger finne enkelte som tydeligvis sitter inne med det jeg kaller "death wish". Sikkert ikke bevisst, men resultatet blir like begredelig uansett.

Realiteten er at det har vært i overkant mange ulykker blant oss på 2 hjul i år hvor utfallet har vært døden eller sterk invalidisering. Er det noen av oss som er så dyktige til å kjøre at vi helt sikkert takler alle situasjoner?

Det er bruk for alle av oss. Noen er glad i oss, noen vil stå igjen og sørge og ha det vondt når vi av en eller annen grunn forsvinner.
Ikke la overmot og overdreven tro på våre egne ferdigheter gjøre at vi foretar vurderinger som viser seg å være helt feil.
Det kan skje DEG, og det kan skje MEG.

Det har skjedd mange, så alt for mange........

Ha en trygg og god MC-sesong.
Chris
MC: BMW HP2 Sport

Re: Han der kommer til å daue

Post by Chris »

Flott innlegg/preken Banditbiker! :smt023
Helt sant og bare å ta til seg det han sier! Godt og bli minnet på en gang i blandt
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Banditbiker

Post by Banditbiker »

Takk :D
Det var ikke på noen måte meningen å ødelegge verken helge- eller ferieidyll for noen, men realitetene står der, helg, ferie eller ikke.
Regner med at flere som er her inne sitter nå i kveld med en kald en eller sågar en JD som varmer \:D/ (NoName, tog du 'an? ;-) ), og har planer for en kjempetur i morgen.
Håper vi alle kan møtes her i morgen kveld og at vi har hatt en fin dag med fine opplevelser og ikke minst med helsa i behold.

SKÅL \:D/
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Hmmm, du har veldig rett i det du skriver. Desverre.

Er jeg blant de utvalgte uheldige tror du? ;-)
Banditbiker

Post by Banditbiker »

Det ligger heldigvis ikke i mine hender "å pelle ut folk" :-#
Alas

Post by Alas »

Enda godt det ihvertfall.

Får vel bare kjøre med hodet, og ta høyde for alle eventualiteter. Og innse at MC er en farlig hobby.

Selv om jeg tror at en kan begrense mye av skadene ved bruk av skikkelig kjøreutstyr, har sett en kar her i byen på en 1000 kubikks R, ny av året, som kjører i shorts og t-skjorte, jeg hadde ikke turt.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Bare at jeg eier 1000R får vel en og annen hjernecelle til å kjøre i sving i en del hoder, men folk får tenke hva de vil. Disse diskusjonene går igjen hvert eneste år, og jeg kan igjen si at jeg ikke legger skjul på litt lurvete kjøring iblandt, men jeg tenker et par ganger før jeg vrir rulla.
Kunne skrevet ganske langt om alle forhåndsregler jeg tar, men nå drikker jeg øl og koser meg så det får bli ved en senere annledning.

Og såklart, jeg vet, man er ingen verdensmester så alt kan gå åt skogen likegyldig av forhåndsregler man måtte ta...
Banditbiker

Post by Banditbiker »

Slik er det Gixxer'n, og jeg håper jo selvsagt at du er er en av de som skal følge oss i mange år framover.
(du og alle andre som er her på forumet).
\:D/
Alas

Post by Alas »

Nå var det ikke ment som en moralsk pekefinger fra min side, ei heller meningen å "henge ut" noen spesielle grupper. Jeg sa bare at jeg hadde ikke turt, men jeg hadde ikke turt å kjøre noen som helst sykkel uten kjøreutstyr jeg da.

At du Gixxer kjører en 1000R får så være, jeg misunner deg nesten litt jeg. Jeg har selv tatt meg selv i å tenke "hva er det du holder på med?". Litt omstokking på tankene og så går det hele mye bedre.

Får håpe vi ser alle forumets medlemmer ved sesongens slutt og.

Mvh
Banditbiker

Post by Banditbiker »

Alas wrote: Får håpe vi ser alle forumets medlemmer ved sesongens slutt og.

Mvh
Alt annet ville vært en tragedie [-(
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kan ærlig innrømme at det blir roligere kjøreturer nå som turtallet har fallt. Føler liksom ikke trangen mer, nå som jeg har krefter i bøtter og spann. Jeg veit jeg har dem, så jeg kan fnyse over andre dilletanter :)
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

I går var det et innslag på TV2-nyhetene om hun på 16 år som hadde ligget i koma i flere uker etter en MC-ulykke. Lovende fotballkeeper såvidt jeg forsto. Under innslaget kom det fram at hun hadde sittet på uten hjelm, pluss at føreren kjørte i fylla. Dette må vel være det Banditbiker beskriver som et "death wish" :-k

Husker også godt en MC-ulykke på nordvestlandet for noen år siden. Omstendighetene var mildt sagt noe uheldige. Februar, mørkt, regn, uregistrert R-sykkel, fører og passasjer uten hjelm, begge hadde promille, høy fart. Begge omkom. :smt100

Kjør forsiktig :!:
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Dystert tema dette, men viktig å være bevisst på. Vi får ta de forholdsregler vi kan, og så nyte livet på to hjul deretter.
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Gixxerman wrote:Kan ærlig innrømme at det blir roligere kjøreturer nå som turtallet har fallt. Føler liksom ikke trangen mer, nå som jeg har krefter i bøtter og spann. Jeg veit jeg har dem, så jeg kan fnyse over andre dilletanter :)
Merket selv det i overgangen når jeg gikk ifra moped til lett-MC, kanskje spesielt fordi at forskjellen lå mest i bunndraget.

Ser det kanskje SPESIELT mye på scooterfolket som ikke har gir heller, der er det full gass hele veien, om de skal svinge av, om det er fotgjengerovergang, om det er 30-sone, uansett så er det full gass.
- Skyt her -
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Yep, noen er dømt til å havne borti noe. Har tenkt det samme om et par kompiser jeg, men de lever enda, men det er ikke deres egen feil for å si det sånn. Nå har de roet seg litt og er gode på å kjøre pga tidligere villmannskjøring, så risikoen har vel minket...

Nå mener nå jeg at Racing-sykler med mulighet for høye hastigheter og den aksellerasjonen disse syklene har, gjør at du er dømt til å kjøre for fort, og bare må leke deg fra tid til annen. Jeg sier jeg hadde levd ei uke på en sånn en. Har aldri hatt bil jeg ikke har prøvd max-farten på, og hvordan ville det bli med en GSX-R 750 eller lignende mon tro. Nei, jeg kjører en halvdau ensylindret sykkel med 31 HK, og har tenkt etterhvert å forsøke å få fatt på en Indian, sikkert da med dobbel vekt, og dobbelt med HK.
Post Reply