Bakgrunnen for dette innlegget er at jeg stadig oftere tar meg selv i å tenke akkurat dette "Han der kommer til å daue." Jada, vi skal alle dø, men jeg snakker nå om å kjøre seg ihjel på 2 hjul

Jeg frekventerer en del MC-forum i tillegg til dette, og desverre har jeg ved et par anledninger "plukket ut" på forhånd kandidater til å kjøre seg ihjel, og så har skjedd. Det er like trist hver eneste gang. Jeg er ikke utstyrt med en ekstra spooky sans, men jeg håper at jeg innimellom er utstyrt med sunn fornuft og vurderingsevne.
Ut i fra det, kan man basert på hva folk skriver og avslører av holdninger finne enkelte som tydeligvis sitter inne med det jeg kaller "death wish". Sikkert ikke bevisst, men resultatet blir like begredelig uansett.
Realiteten er at det har vært i overkant mange ulykker blant oss på 2 hjul i år hvor utfallet har vært døden eller sterk invalidisering. Er det noen av oss som er så dyktige til å kjøre at vi helt sikkert takler alle situasjoner?
Det er bruk for alle av oss. Noen er glad i oss, noen vil stå igjen og sørge og ha det vondt når vi av en eller annen grunn forsvinner.
Ikke la overmot og overdreven tro på våre egne ferdigheter gjøre at vi foretar vurderinger som viser seg å være helt feil.
Det kan skje DEG, og det kan skje MEG.
Det har skjedd mange, så alt for mange........
Ha en trygg og god MC-sesong.