Mistet lappen - hva må tas på nytt?
Mistet lappen - hva må tas på nytt?
Har hørt litt forskjellig angående dette... noen sier at er det over 6mnd må man ta alt på nytt, andre sier man kun skal ta oppkjøring. Noen med erfaring som vet dette? ser ut til at jeg blir uten lappen i 8mnd, men har ikke hatt rettsak enda...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Re: Mistet lappen - hva må tas på nytt?
Mista lappen i halvannet år grunnet 0.72 i promille. Måtte ta teoriprøven og oppkjøring på nytt, that's it.
Før så var det slik at man måtte kjøre opp på det tyngste kjøretøyet. Har du a og b, blir det b.. har du c i tillegg må du kjøre opp på c. Det var før, vet ikke om det er forandret på? (nei, jeg har ikke kjørt opp på nytt
)

- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Alt må tas på nytt etter mer enn 6 mnd. inndragelsestid.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

Alt vil si det jeg sa. Teoriprøve og oppkjøring.
Njaaa.
Så lenge det er under ett år så blir dte vel annerledes.
§ 8-3. Tap av førerett for lengre periode enn 6 måneder
Fastsettes tap av førerett for lengre tid enn 6 måneder for overtredelse av trafikale adferdsregler, skal det kreves ny førerprøve som vilkår for gjenerverv av føreretten.
Er tapsperioden fastsatt for kortere tid enn 1 år, bør det avlegges delvis (praktisk) prøve, dersom ikke særlige grunner tilsier full førerprøve.
Ovenstående gjelder også dersom person med førerett får fastsatt et forlenget tap av føreretten. I disse tilfelle skal den totale tapsperiode være grunnlag for vedtaket om ny førerprøve.
Det samme gjelder ved et eventuelt gjenerverv av førerett, når det forhold som var grunnlag for vedtak om nektelse « for tiden » av gjenerverv av førerett var overtredelse av trafikale adferdsregler.
I tilfelle der det er truffet vedtak om beslag av førerkort, jf. vegtrafikkloven § 33 nr. 3, men beslagsvedtaket senere er opphevet og vedkommende har beholdt føreretten i mer enn 6 måneder før den resterende periode for tap av føreretten skal utholdes, avlegges ikke ny førerprøve når den resterende tid som skal utholdes er mindre enn 6 måneder.
Er tap av førerett fastsatt for en periode av 1 år eller mer for overtredelse av trafikale adferdsregler, skal det avlegges full ny førerprøve som vilkår for gjenerverv av førerett.
Så lenge det er under ett år så blir dte vel annerledes.
§ 8-3. Tap av førerett for lengre periode enn 6 måneder
Fastsettes tap av førerett for lengre tid enn 6 måneder for overtredelse av trafikale adferdsregler, skal det kreves ny førerprøve som vilkår for gjenerverv av føreretten.
Er tapsperioden fastsatt for kortere tid enn 1 år, bør det avlegges delvis (praktisk) prøve, dersom ikke særlige grunner tilsier full førerprøve.
Ovenstående gjelder også dersom person med førerett får fastsatt et forlenget tap av føreretten. I disse tilfelle skal den totale tapsperiode være grunnlag for vedtaket om ny førerprøve.
Det samme gjelder ved et eventuelt gjenerverv av førerett, når det forhold som var grunnlag for vedtak om nektelse « for tiden » av gjenerverv av førerett var overtredelse av trafikale adferdsregler.
I tilfelle der det er truffet vedtak om beslag av førerkort, jf. vegtrafikkloven § 33 nr. 3, men beslagsvedtaket senere er opphevet og vedkommende har beholdt føreretten i mer enn 6 måneder før den resterende periode for tap av føreretten skal utholdes, avlegges ikke ny førerprøve når den resterende tid som skal utholdes er mindre enn 6 måneder.
Er tap av førerett fastsatt for en periode av 1 år eller mer for overtredelse av trafikale adferdsregler, skal det avlegges full ny førerprøve som vilkår for gjenerverv av førerett.
Spiller da ingen trille. Teori og oppkjøring er a walk in the park uansett. Hvertfall med et par år med kjøring på egenhånd.
Det er sant, men det var ikke det han spurte om 

det jeg hører noen sier er at man må ta ALT. dvs, kjøretimer, glattkjøring, langkjøring, oppkjøring, teori, ja alt.. kan da for faan ikke være mulig??? Da begynner man å snakke ekstreme straffer for å kjøre litt fort...
Ikke for å si noe dumt, men promillekjøring syns jeg ikke no om. men man blir straffet hardere om man kjører litt for fort en om man kjører med promille... en kompis blei stoppet med 0,85 i promille. mistet lappen i 6mnd.. jeg blir stoppet i 130km/t i 80 sone.. og 8mnd... kjipt..
Ikke for å si noe dumt, men promillekjøring syns jeg ikke no om. men man blir straffet hardere om man kjører litt for fort en om man kjører med promille... en kompis blei stoppet med 0,85 i promille. mistet lappen i 6mnd.. jeg blir stoppet i 130km/t i 80 sone.. og 8mnd... kjipt..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
He...det at du kjørte i 130 km/t i 80 sona kan vel ikke kalles bare "litt" fort? Du mangler bare 30 km/t for å ha kjørt dobbelt så fort som lovlig fartsgrense. Da skal det vel ikke mye til før tragedien er et faktum. Man må nok regne med å måtte ta straffen for dette, uansett hvor kjipt det enn høres ut å være. Kanskje noen av oss lærer på denne måten. Vi er vel alle klar over nivået på bøter og straff her i landet, og burde kanskje tenke litt oftere på dette.RH racing wrote:det jeg hører noen sier er at man må ta ALT. dvs, kjøretimer, glattkjøring, langkjøring, oppkjøring, teori, ja alt.. kan da for faan ikke være mulig??? Da begynner man å snakke ekstreme straffer for å kjøre litt fort...
Jeg er fullstendig klar over at det er moro å dra på en gang iblant, men husk bare, vi er ikke alene i trafikken. Hadde det ikke vært for alle de gærne bilistene, hadde ulykkene vært redusert med 90%.
Mvh. Tormod,
Honda GL 1500 SE -97mod m/henger
Husk!
Morokulien Grensetreff: 15 - 17. juni - 2012
Invitasjon til treffet!
Honda GL 1500 SE -97mod m/henger
Husk!
Morokulien Grensetreff: 15 - 17. juni - 2012
Invitasjon til treffet!
- Tekumseh
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Hvis du må ta ting på nytt igjen, er det teoriprøve, en kjøretime for å se hvordan du ligger an, så oppkjøring. Og det koster deg nok et par-tre-fire store lapper, tenker jeg.RH racing wrote:det jeg hører noen sier er at man må ta ALT. dvs, kjøretimer, glattkjøring, langkjøring, oppkjøring, teori, ja alt.. kan da for faan ikke være mulig??? Da begynner man å snakke ekstreme straffer for å kjøre litt fort...
Jeg synes ikke det er snakk om ekstreme straffer, men skjønner at det er irriterende for deg.
-
- MC: Vmax 1986, stort sett orginal, bortsett fra kortere "risers" og "dragbar" styre.
Mista lappen for 7måneder for 3år sia, mått ta teoriprøve og oppkjøring for det tyngste kjøretøyet æ ha på lappen, i mett tilfelle 7,5 tonns lastebil. Tok også e4n dobbelttime på kjøreskolen først for å sjå om æ burda ha mer, og en oppvarmingstime før oppkjøring det er ikke påbudt, men anbefales!
Vist æ ha kjørt opp bare for personbil ha æ mista 7,5tonner, og for sykkel, så ha æ fått bare for sykkel, sånn va reglan da, og tru ikke dæm ha forandra sæ de siste to-tre åra.
Håpe det ga svar på de du lurt på
Vist æ ha kjørt opp bare for personbil ha æ mista 7,5tonner, og for sykkel, så ha æ fått bare for sykkel, sånn va reglan da, og tru ikke dæm ha forandra sæ de siste to-tre åra.
Håpe det ga svar på de du lurt på