The never ending story - desverre
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
- Ulvinnen
- Posts: 4874
- Joined: 01 May 2007 21:16
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Re: The never ending story - desverre
Er det "vanlig" at MC-er kræsjer med trikken, siden du kaller det for "never ending story"? Jeg har sittet på med en trikk som krasjet en gang, men det var med en bil. Da kjørte trikkeføreren så vilt at jeg var livredd fra jeg satte meg på 

-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Re: The never ending story - desverre
Nei vanlig og vanlig. Det jeg tenkte på var at det ser ut som det aldri skal ta slutt på den negative tendensen det har vært i ulykker i år hvor MC er innblandet.
Dette er feit åte til de som vil ha oss bort i fra veien, eller legge enda mere begrensninger i veien for oss desverre.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149896
Dette er feit åte til de som vil ha oss bort i fra veien, eller legge enda mere begrensninger i veien for oss desverre.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149896
- Ulvinnen
- Posts: 4874
- Joined: 01 May 2007 21:16
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Re: The never ending story - desverre
Da skjønner jeg hvor du vil hen. Det har vært mange MC-ulykker i år ja.
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Re: The never ending story - desverre
Og her ser vi jo hvor lærevillig enkelte er da ett døgn etter at det kunne gått skikkelig galt:
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=22 ... 74#p120374
Norge takker deg.
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=22 ... 74#p120374
Norge takker deg.
Re: The never ending story - desverre
Er det mulig... 

- Ulvinnen
- Posts: 4874
- Joined: 01 May 2007 21:16
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Re: The never ending story - desverre
Det var visst du som hadde rett angående alderen.



Re: The never ending story - desverre
135 kmh på egnet område er da ikke noe å hisse seg opp over folkens?
Uansett, ulykkene har tatt av i år, og det er ikke bra. Det er folk på stortinget i dag som vil totalforby mc. De har heldigvis ikke noen særlig støtte. De som har mer støtte er de som krever begrensninger. Disse får mer ammunisjon så lenge ulykkestallene fortsetter å stige.
Mulig det er flere faktorer her, tidlig sesong, ugunstig vær, fler enn noen gang med ny sykkel, mange ferske førere.
Vi får håpe det bedrer seg utover sesongen, men jeg tviler desverre på det.
Uansett, ulykkene har tatt av i år, og det er ikke bra. Det er folk på stortinget i dag som vil totalforby mc. De har heldigvis ikke noen særlig støtte. De som har mer støtte er de som krever begrensninger. Disse får mer ammunisjon så lenge ulykkestallene fortsetter å stige.
Mulig det er flere faktorer her, tidlig sesong, ugunstig vær, fler enn noen gang med ny sykkel, mange ferske førere.
Vi får håpe det bedrer seg utover sesongen, men jeg tviler desverre på det.
- indianeren
- Posts: 973
- Joined: 29 Apr 2005 14:54
Re: The never ending story - desverre
I år har jeg sett mye grus, kvister, 2*4 etc på veien..også før det begynte regne..
Kan jo lure litt på hvor det stammer fra.. litt for mange som gir f. i lastesikring ?
Dette i tillegg til idiotkjøring er inget godt tegn for resten av sesongen... take it easy, folks...
Løft blikket.. og ikke stol på noen i trafikken.. og ikke lek rossi på veien..
Bedre å bremse en gang for mye, og så himla mye tjener man ikke alltid på å kjøre forbi (det har vel litt med trafikkforståelse å gjøre)..
og til hun dama som kjørte rett ut på e18 her om dagen...dine barn fortjener ikke bli skadet av din mangel på kjøreferdigheter ... godt det er bra bremser på porscha..
Kan jo lure litt på hvor det stammer fra.. litt for mange som gir f. i lastesikring ?
Dette i tillegg til idiotkjøring er inget godt tegn for resten av sesongen... take it easy, folks...
Løft blikket.. og ikke stol på noen i trafikken.. og ikke lek rossi på veien..
Bedre å bremse en gang for mye, og så himla mye tjener man ikke alltid på å kjøre forbi (det har vel litt med trafikkforståelse å gjøre)..
og til hun dama som kjørte rett ut på e18 her om dagen...dine barn fortjener ikke bli skadet av din mangel på kjøreferdigheter ... godt det er bra bremser på porscha..
Re: The never ending story - desverre
2 her oppe på under 1 uke
http://www.hadeland.net/Nyheter/lokale_ ... 871133.ece
http://www.hadeland.net/Nyheter/lokale_ ... 867526.ece
http://www.hadeland.net/Nyheter/lokale_ ... 871133.ece
http://www.hadeland.net/Nyheter/lokale_ ... 867526.ece
Yamaha YZF R1 2003 (x)
Yamaha YZF R1 1999 (x)

Yamaha YZF R1 1999 (x)

Re: The never ending story - desverre
Er det hvertfall NOE som er sant, så er det at man aldri stoler på en trikkesjåfør. Skal man krysse disse sporene, sjekk, sjekk og sjekk igjen !
God bedring til den uheldige føreren.
God bedring til den uheldige føreren.
Re: The never ending story - desverre
Sakset fra RB.
"På Romerike er 31 MC-førere og mopedister drept og hardt skadd de siste fire åra. I tillegg er 159 lettere skadd.
Manglende synlighet
Statens vegvesens ulykkesanalyser viser at manglende synlighet er en viktig medvirkende årsak til MC- og mopedulykkene. Den typiske MC-ulykken innebærer at en personbil svinger til venstre i kryss foran en møtende motorsykkel. Vegvesenet oppfordrer derfor MC-folket til å gjøre seg mest mulig synlig i sommertrafikken.
– Det er viktig at motorsyklister og mopedister er bevisst på sin egen synlighet. Vi oppfordrer dem til å bruke godt synlig bekledning, gjerne i fluoriserende farger. Men uansett må MC- og mopedførerne kjøre defensivt og ikke regne med at alle bilistene ser dem, sier Siv Kilskar, fungerende trafikksjef i Statens vegvesen Region øst.
Bruker hjelmen feil
Mange MC-førere og mopedister bruker også hjelmen feil. Kilskar påpeker viktigheten av at hjelmen er godt festet når ulykken først er ute.
– I flere av fjorårets dødsulykker var MC-førerens hjelm ikke festet med hjelmstropp, og i noen av ulykkene brukte ikke førerne hjelm i det hele tatt. Det får naturligvis dramatiske konsekvenser, selv i lavere hastigheter, sier Kilskar.
Hittil i år har fem trafikanter omkommet på veiene på Romerike."
"På Romerike er 31 MC-førere og mopedister drept og hardt skadd de siste fire åra. I tillegg er 159 lettere skadd.
Manglende synlighet
Statens vegvesens ulykkesanalyser viser at manglende synlighet er en viktig medvirkende årsak til MC- og mopedulykkene. Den typiske MC-ulykken innebærer at en personbil svinger til venstre i kryss foran en møtende motorsykkel. Vegvesenet oppfordrer derfor MC-folket til å gjøre seg mest mulig synlig i sommertrafikken.
– Det er viktig at motorsyklister og mopedister er bevisst på sin egen synlighet. Vi oppfordrer dem til å bruke godt synlig bekledning, gjerne i fluoriserende farger. Men uansett må MC- og mopedførerne kjøre defensivt og ikke regne med at alle bilistene ser dem, sier Siv Kilskar, fungerende trafikksjef i Statens vegvesen Region øst.
Bruker hjelmen feil
Mange MC-førere og mopedister bruker også hjelmen feil. Kilskar påpeker viktigheten av at hjelmen er godt festet når ulykken først er ute.
– I flere av fjorårets dødsulykker var MC-førerens hjelm ikke festet med hjelmstropp, og i noen av ulykkene brukte ikke førerne hjelm i det hele tatt. Det får naturligvis dramatiske konsekvenser, selv i lavere hastigheter, sier Kilskar.
Hittil i år har fem trafikanter omkommet på veiene på Romerike."
Re: The never ending story - desverre
Akkurat samme notis i avis her også, bare bytta ut statistikk med vestoppland
I Vestoppland er 28 MC-førere og mopedister drept og hardt skadd de siste fire åra. I tillegg er 91 lettere skadd.
I Vestoppland er 28 MC-førere og mopedister drept og hardt skadd de siste fire åra. I tillegg er 91 lettere skadd.
Yamaha YZF R1 2003 (x)
Yamaha YZF R1 1999 (x)

Yamaha YZF R1 1999 (x)

- boxer wolf
- Posts: 1686
- Joined: 22 Jun 2007 22:36
- Location: Akershus
Re: The never ending story - desverre
Og når de som kommer på statistikken allerede dagen etter skriver innlegg av den typen Banditbiker viser til, så er det nok noen gjengangere på disse statistikkene.
Det er vel lite som tyder på at området P. Stordal sikter til er egnet. Ihvertfall ikke for en "wreckless" tenåring, med manglende evne til konsekvensanalyse.lassie wrote:135 kmh på egnet område er da ikke noe å hisse seg opp over folkens?

Si det du mener, og men det du sier.
Re: The never ending story - desverre
Vel, jeg vil vel si at fra skreia og nedover gir muligheter for en slik hastighet uten særlig fare hvis forholdene er gode. Anbefale er det vel ikke, men man skal vel ikke regne med det verste heller. Det var en uheldig uttalelse etter en ulykke, men " boys will be boys" 
