Page 1 of 1
Nedstrupning av div. motard sykkler.
Posted: 11 Jul 2007 01:04
by potet-R
Hvordan er gangen i nedstrupning av motarder som Suzuki DR-z, Yamaha WR og KTM EXC? Det med å kjøpe plombe, montere plomberingen og vise det hos biltilsynet å få det godkjent. Noen som har gjort dette før? Ca pris på nedstrupning?
MVH Robert.
Re: Nedstrupning av div. motard sykkler.
Posted: 11 Jul 2007 01:18
by Tore^NSR
send en mail til
http://www.greybikes.no , de kan alt om dette.
Re: Nedstrupning av div. motard sykkler.
Posted: 11 Jul 2007 20:58
by vegsir
potet-R wrote:Hvordan er gangen i nedstrupning av motarder som Suzuki DR-z, Yamaha WR og KTM EXC? Det med å kjøpe plombe, montere plomberingen og vise det hos biltilsynet å få det godkjent. Noen som har gjort dette før? Ca pris på nedstrupning?
MVH Robert.
de fleste ktm. slik som 525 får du kun som mellomklasse. men er vel noe sperre i forgasseren.
Re: Nedstrupning av div. motard sykkler.
Posted: 12 Jul 2007 02:59
by potet-R
Så hvis jeg kjøper meg en KTM 525 EXC, så er den mest sansynlig regga som mellomklasse?
Re: Nedstrupning av div. motard sykkler.
Posted: 12 Jul 2007 08:39
by Gixxerman
Samma med Husaberg. Kommer som laaaaav effekt

Er det 9kw det er ? Noe i den gata hvertfall.
Re: Nedstrupning av div. motard sykkler.
Posted: 12 Jul 2007 08:52
by vegsir
potet-R wrote:Så hvis jeg kjøper meg en KTM 525 EXC, så er den mest sansynlig regga som mellomklasse?
ja. den skal være det, hvis den ikke er brukt importert eller noe. mener å ha hørt at da kan du få den som tung.
har 10.50kw i vognkortet på husabergen min

Re: Nedstrupning av div. motard sykkler.
Posted: 12 Jul 2007 17:47
by potet-R
Ok. Men når jeg har snakka me de som har sykkelr å selge, sier de at det står "tung mc" i vognkortet. Har snakka me ca 5-6 stk som hadde sykkel å selge på autodb. Alle var KTM 450 EXC og 525 EXC. Synes da det er lit rart...
Re: Nedstrupning av div. motard sykkler.
Posted: 16 Jul 2007 19:42
by vegsir
potet-R wrote:Ok. Men når jeg har snakka me de som har sykkelr å selge, sier de at det står "tung mc" i vognkortet. Har snakka me ca 5-6 stk som hadde sykkel å selge på autodb. Alle var KTM 450 EXC og 525 EXC. Synes da det er lit rart...
da jeg hadde siklet lenge nok på husabergen, og fik låne penger av pappa. så begynte jeg å forhøre meg hos den lokale mc-pusheren. der sykkelen sto. jo det var en 400 som var registrert som tung. den gikk i hvertfall helt sinnsykt. hm var litt nedtur det tenkte jeg så jeg ringte importøren for å h øre åssen det var med å få den plombert. nei de kom visst kun som mellomklasse, de som var fulleffekt, fikk du ikke på hvite skilter. da jeg sa dette til butikken ringte de til noe sånt refister, og den var visst mellomklasse.
fant i ettertid også ut at sytkkelen min var 600cc
tror ikke du får registrert ktm 525,husaberg 650. og sikkert den husqvarna 570 som annet enn mellomklasse, det er pga støyen
Re: Nedstrupning av div. motard sykkler.
Posted: 23 Jul 2007 21:19
by orion
KTM 525 exc kommer med 17hk og Husaberg fs650e kommer med 8HK! så det så

Re: Nedstrupning av div. motard sykkler.
Posted: 24 Jul 2007 18:37
by vegsir
orion wrote:KTM 525 exc kommer med 17hk og Husaberg fs650e kommer med 8HK! så det så

har 10.50kw i vognkortet så

men jeg må si den føles utrolig mye spreker ut en nsren som hadde 11kw. kan være noe med momentet? hender jo til å med at fremhjulet letter litt.

Re: Nedstrupning av div. motard sykkler.
Posted: 24 Jul 2007 21:12
by Revfem
Samme med husqvarna wr 250. Går bare ann og få rega som mellomklasse..

Re: Nedstrupning av div. motard sykkler.
Posted: 24 Jul 2007 22:52
by Honda_NSR
vegsir wrote:orion wrote:KTM 525 exc kommer med 17hk og Husaberg fs650e kommer med 8HK! så det så

har 10.50kw i vognkortet så

men jeg må si den føles utrolig mye spreker ut en nsren som hadde 11kw. kan være noe med momentet? hender jo til å med at fremhjulet letter litt.

Kan jo ha noe med lav vekt å gjøre?
Re: Nedstrupning av div. motard sykkler.
Posted: 25 Jul 2007 08:33
by vegsir
Honda_NSR wrote:vegsir wrote:orion wrote:KTM 525 exc kommer med 17hk og Husaberg fs650e kommer med 8HK! så det så

har 10.50kw i vognkortet så

men jeg må si den føles utrolig mye spreker ut en nsren som hadde 11kw. kan være noe med momentet? hender jo til å med at fremhjulet letter litt.

Kan jo ha noe med lav vekt å gjøre?
ja lav vekt på sykkelen, kombinert med høy vekt på føreren ,og tyngdepunkt plassert langt bak
