Stockholm
- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Stockholm
Skal på helgetur til Stockholm med ei venninne denne uka, reiser med toget fredag morgen. Ingen av oss har vært i Stockholm før, så vi vil gjerne ha tips til hva som er verdt å se? Vi er fremme i hovedstaden i 14-15-tiden på fredag, og toget hjem igjen søndag går også i 15-tiden.
Re: Stockholm
Stockholm! Der har jeg faktisk vært en del ganger. Men husker desverre ikke så veldig mye, begynner å bli en stund siden. Tivoli der er jo verdt å få med seg
Er ikke like kjent og stort som Liseberg. Gröna Lund heter det, fant jeg ut
Ellers må dere ta dere en tur i Gamla Stan. Der er veldig mange små koslige butikker og resturanter / puber. Pass dere for undergrunnen, så mye rare mennesker har jeg aldri sett i hele mitt liv (og ja jeg har vært på undergrunnen i Oslo mange ganger, er ikke det samme)
http://www.gronalund.com/
Hjemme siden til Tivoliet. Bruker jo å være en del konserter osv der

Ellers må dere ta dere en tur i Gamla Stan. Der er veldig mange små koslige butikker og resturanter / puber. Pass dere for undergrunnen, så mye rare mennesker har jeg aldri sett i hele mitt liv (og ja jeg har vært på undergrunnen i Oslo mange ganger, er ikke det samme)

http://www.gronalund.com/
Hjemme siden til Tivoliet. Bruker jo å være en del konserter osv der

- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Ta en titt her:
http://www.stockholm.se/Extern/Template ... x?id=75901
http://www.stockholm.se/Extern/Template ... x?id=75901
Gröna Lund og Gamla Stan er et must
!!
Det må dere få med dere!!

Det må dere få med dere!!
- Jeanette
- Administrator
Hva slags musé er det? (Føler meg litt :oops: nå, men..)Dominator wrote:Vasa-museet er absolutt verdt et besøk.
Ellers noen andre severdigheter (konkrete steder/monumenter e.l.) som er verdt å få med seg?
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Det heter strengt tatt Wasa-museet, og vi kjenner jo alle til Wasa knekkebrød.
- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Wasa-museet inneholder et slagskip fra 1600tallet som sank på jomfruturen(like etter at den la ut fra land). Den var den svenske marinens stolthet. Men siden den sank, så ble den bevart for ettertiden. Den er vel verdt et besøk.
-
Og mere får du vite om du googler etter Gustaf(v) Wasa
- Jeanette
- Administrator
Takker!
Bare å skrive ned det dere kommer på videre..
Bare å skrive ned det dere kommer på videre..
-
Ellers så et jo Stureplan et møst når du først er i byen. 

Åff kårs.Banditbiker wrote:Det heter strengt tatt Wasa-museet, og vi kjenner jo alle til Wasa knekkebrød.

På museet viser de en filmsnutt av hvordan skipet ble funnet og reddet, mellom 1950-60 en gang. En gubbe rodde rundt i Stockholms skjærgård på leting i årevis...

Stockholm, där har man ju varit några gånger ja.
Det är för mycket för att ramsa upp, speciellt när man inte vet vad du är intresserad av, men linken som FemIce skrev är ju en bra utgångspunkt.
Och det heter Vasamuseet, inte Wasa-museet.

Det är för mycket för att ramsa upp, speciellt när man inte vet vad du är intresserad av, men linken som FemIce skrev är ju en bra utgångspunkt.
Och det heter Vasamuseet, inte Wasa-museet.

- Tekumseh
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Gamla stan må oppleves ja. Fant ei gammel LP-sjappe oppi der, og masse puber. Og masse smånipsbutikker. Eneste problemet er at alle pubene stenger klokka 01:00, og da er det umulig for en halvrocka turist å komme inn på noen nattklubb, dog det er bare én i Gamla Stan (tror jeg...), Ängelen....
Da jeg var der på Stoneskonserter i 2003, ble jeg nekta inngang på 5 forskjellige nattklubber. De skyldte på at vi var for fulle, men det var vel Stones-skjortene som stoppa oss, tenker jeg. Men kvinnfolka rundt oss bare raste inn....
Var innom Cornelius Vredsvik-museet i Gamla Stan. Litt kulturelt mellom all Stärk-öl'en...
Da jeg var der på Stoneskonserter i 2003, ble jeg nekta inngang på 5 forskjellige nattklubber. De skyldte på at vi var for fulle, men det var vel Stones-skjortene som stoppa oss, tenker jeg. Men kvinnfolka rundt oss bare raste inn....
Var innom Cornelius Vredsvik-museet i Gamla Stan. Litt kulturelt mellom all Stärk-öl'en...