FZR 600, Forgaffel som lekker!

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Jim Andre

FZR 600, Forgaffel som lekker!

Post by Jim Andre »

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan få forgaffelen min tett?!?
Da jeg tok ut sykkelen min i vår la jeg merke til at forgafflene mine svettet litt fra tetteringene.
Jeg fikk da byttet begge tetteringene+skraperingene på verksted. Da jeg hadde kjørt de 14 milene hjem så jeg at den ene demperen var MYE VÆRRE ENN FØR.
Hvis jeg holdt inne forbremsen og jokket litt på sykkelen sprutet det olje opp rundt tetteringen.
Fikk fikset dette i tillegg til nye bremseklosser på verkstedets regning.
Kjørte så ca 80 mil for så å oppdage at samme demperen var lekk igjen :evil: :evil:
Såvidt jeg har lagt merke til har jeg ikke hatt noen form for lekkasje før tetteringen har gitt fullstendig etter..
Pollti

Re: FZR 600, Forgaffel som lekker!

Post by Pollti »

De skal poleres fortalte SkiftenøkkelHelten min. Og jeg har Cagiva som er beryktet for lekkasje i gaffelen, men etter Skiftenøkkel Heltens jobb med polering osv så er de fremdeles tette.(testet i går Skien-Oklungen) Siden han er svensk så er det jo en mulighet at vi snakker forbi hverandre språkmessig men i vinter byttet jeg tetninger selv. Det lakk etter kort tid. Nå er det tett etter at Skiftenøkkel Helten gjorde jobben.
Babelfisken

Post by Babelfisken »

Sjekk om du finner sår/riper på inner benet. Disse må i så fall fjernes før nye ringer settes i.
Bakken
MC: Cagiva mito sevenspeed:D 93 mod:P hakke sett andre som er like:P

Post by Bakken »

hvordan fyller man forgafflene på en cagiva?:S
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Dra tilbake og be om at dem fikser det skikkelig...
Babelfisken

Post by Babelfisken »

Det kan også være at du bør bytte styringene inni gaffelen. De fungerer som avvisere men når de er slitt lekker mye mer olje forbi og dette belaster simmerringene og kan gi høyere trykk enn de klarer. Hvertfall noe du kan sjekke dersom du ikke finner riper.
Gixxer
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Post by Gixxer »

Stemmer som Babelfisken sier. Om glidelagerne inne i gaffelen er slitt finnes det ikke den simmeringen på jord som kan holde det tett. På mange sykler, mulig også din så skal glidelagerne byttes samtidig som simmeringer.
Get your knee down and prey!
Post Reply