Yamaha R6 2007, Safety West?

Prat om tung MC.
Post Reply
R6R

Yamaha R6 2007, Safety West?

Post by R6R »

Er disse safety westene noe å ha? Jeg har gore tex utstyr, og har ikke planer om å skaffe skinn, så derfor lurte jeg på om det er smart å ha en sånn safety west under gore tex'en i stedet for de originale paddingsene om sitter der? De flytter seg jo rundt og det er ikke noe på brystet osv.

8)
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Re: Yamaha R6 2007, Safety West?

Post by RH racing »

blir klumpette om du skal bruke begge deler... da er det bedre med en gore.tex uten beskyttere utenpå..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Jeg vil tro safety vest er bra saker, skader i overkroppen er vel den vanligste dødsårsaken på MC, så det er greit å ha litt foran også. (hofteskader er nummer 2).

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Se på motogp. Er nok en grunn til at disse førerne bruker en plate foran kassa. Er en grunn til at jeg kjører mer fornuftig på vei enn på bane. Blir nok aldri en solskinnshistorie å fortelle den gang man tryner på gata, ettersom det er så mye rart man kan treffe utenfor veien *au*
R6R

Post by R6R »

Det er vel primært beregnet på cross, og man ser jo sjelden gatekjørere med det, men det må jo være en god idé? Eller er det fare for å begynne å rulle i stedet for å skli som er ideelt?

Jeg har kikke på Dainese Wave 2 som ser veldig bra ut. Noen som har prøvd den? Padsene på f.eks skulderene på dainesejakka mi kan jo være mange andre steder enn skuldrene.

http://www.yamahamc.com/dainese1/visVar ... argeValg=0

Hvordan er det med padding i skinndressene? Er det noe på bryst osv?
2007 Yamaha R6R "Lige Nu"

"Der ser du hva som kan skje når man ikke har Distronic Plus!"
Post Reply