Page 1 of 1

Varmskjært?

Posted: 04 Aug 2007 12:53
by P.Stordal
Lurer på hva som egentlig er med DR-motoren min. Den fikk nytt stempel, honet sylinder, nye pakninger osv. Men den ble ikke akkurat rolig innkjørt - det gikk det det gikk så lenge det gikk :P (Dvs. 4-5 minutter....) Og etter det, stoppet den, har ikke startet igjen etter det. Har prøvd et par ganger på trill, da er det ikke direkte start, bare buler ut. Den ene gangen vi prøvde, smalt det litt i potta osv. :(
Skal si at mopeden har gått perfekt med samme dyse og sylinder før (port-modda :P), men har nå orginal-anlegg MED plombe (kjørte uten plombe før)

Skal se om jeg får et par klarere bilder etter hvert, både av sylinder og stempel... :roll:

(Sorry, men har ikke opplastingslinken tilgjengelig akkurat nå, skal skaffe et skalert bilde senere i dag ;))

Toppen
Image

Re: Varmskjært?

Posted: 05 Aug 2007 00:07
by Memo
kan nesten høres ut som om plugghetta ikke er ordentlig på :-k

Re: Varmskjært?

Posted: 05 Aug 2007 04:58
by P.Stordal
Memo wrote:kan nesten høres ut som om plugghetta ikke er ordentlig på :-k
Du tuller nå, håper jeg? :lol: :P

Re: Varmskjært?

Posted: 05 Aug 2007 11:41
by Memo
eller er noe gærent med den så den ikke tenner ordentlig

Re: Varmskjært?

Posted: 05 Aug 2007 19:36
by inunf
Mål kompen.

Re: Varmskjært?

Posted: 02 Oct 2007 23:22
by CpiZulle
mulig du har samme problem som jeg hadde. den laget bare en mørk puffelyd. jeg hadde mistet mye kopresjon og fant ut at grunnen var at oljeslangen min var tett. dette endte i en millimeter dype striper i stempel/sylinder... hvordan er kompen din? om ikke... sjekk puggen...

Re: Varmskjært?

Posted: 03 Oct 2007 00:39
by mekkern
toppen har havarert i det minste.... :roll:

Re: Varmskjært?

Posted: 16 Apr 2008 17:28
by johnsinj
jeg hadde det samme problemet på min og det endte med at det ble brent et hull midt oppå stempelet. det ble liggende masse metallspon overalt i veiv hus og opp mot reedventilene.årsaken kan være at den ikke har fått bensin eller at du har fått kondens noe som gjør at temperaturen blir svært høy i forbrenningskammeret

Re: Varmskjært?

Posted: 09 Jun 2008 12:32
by tzr@live.no
vist du kjører på org plombert eksos så får den ikke ut all eksosen og da går motorn seg varm og skjæerer seg;)

Re: Varmskjært?

Posted: 11 Jul 2008 00:36
by tommyboy111
har ikke noe svar, men siden vi allerede er inne på skjært motor har jeg et spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på innen kort tid. jeg har kjørt med 70cc en god stund med orginal potte og powerfilter, da har jeg ikke kunne la den stå på tomgang grunn av at den dør ut. Jeg går ut i fra at det var på grunn av at jeg ikke skiftet dyse. Skaffet meg effektannlegg og kjørte med det rundt to uker helt til mopeden klikka. Lurer da på om mopeden har skjært seg på grunn av for liten dyse. har ikke sjekket stemplet og sylinderveggene enda, men er det no risiko for at en har skjært seg? forgasseren lekker nemlig en god del nå, men har bestilt en ny en en for har prøvd og fikse forgasseren. Så Spørsmålet var da om dere tror den kan ha skjært seg? takk for fremtidige svar;-)

Re: Varmskjært?

Posted: 11 Jul 2008 23:51
by inunf
Kan godt være at den har skjært seg, men du beskriver ikke problemet særlig bra.

Re: Varmskjært?

Posted: 14 Jul 2008 13:50
by Capa
Ikke det at jeg har så mye peil på akkurat dette, men har du ikke dysa opp så kan motoren bli for varm vel..
Lærte det er her.. noe med at dysa hjelper på nedkjøling eller noe. Og da har den skjært seg.. :-s
Du kunne vel skrudd på tomgangsdysa da, så slapp den å dø ut.
Forgasseren aner jeg ikke feilen med. :-s

Re: Varmskjært?

Posted: 16 Jul 2008 22:19
by JonnaV
tzr@live.no wrote:vist du kjører på org plombert eksos så får den ikke ut all eksosen og da går motorn seg varm og skjæerer seg;)
Nei, det er fullstendig feil. Den går bare dårlig da.

Grunnen til at den skjærer seg at den blir overoppheta.
Grunnen til at den blir overoppheta er at:
Du har for liten hoveddyse, feiljustert nål, etc.. (dys om gassern når du setter på trimsett)
Du har feil tenning. For mye fortenning. Trimsylindere trenger av og til mindre fortenning.
Du har ikke noe kjølevæske, eller den sirkulerer ikke.
Du har feil plugg. (men dette er gjerne i kombinasjon med feil dysing)
Den suger falskluft (pfft-pfft)


Ellers så har du en del kløne-grunner som kommer av at du kan ha satt på stempelringene feil, eller du har fått metallspon fra portinga inn i lagrene..