Så fint 5ice!
_________________
Ok. Legger inne en quote her jeg.
Baron von Waffel wrote:Argumentasjonen er god den. Men i første omgang har jeg meldt meg inn i seniorMC. Må få opp kjøreaktiviteten ytterligere før jeg kan stå i flere MC-organisasjoner.
Det finnes bare EN Idun ketch... Jeg mener mc organisasjon.
Og du trenger ingen bestemt kjøreaktivitet for å være registrert eller medlem der.
Tror ikke det fordi de ønsker å forby ting, men fordi de anser oss "borgere" for å være impulsive uten .... dårlig selvinnsikt og at er truende til å gjøre hva det skulle være om ikke "de" satte regler og passet på oss.
Rene barnehage-mentalitet!
I Danmark er det værre; "
Fra 1. august er det forbudt at have børn på under 135 cm med på en tohjulet motorcykel.Endvidere må børn under 5 år ikke befordres på trehjulet motorcykel eller i sidevogn til motorcykel, medmindre passagersiddepladsen er forsynet med sikkerhedssele. Med henblik på kontrol kan politiet til enhver tid kræve, at et barn, der befordres på en passagersiddeplads uden sikkerhedssele på en tohjulet motorcykel, måles, og målingen foretages af politiet. "
http://mctcbt.dk/ 
Vi var der i sommer og det var kjempefint!!! Akk, så leit.
Dette må vel være noe også for norske politikere å se nærmere på.
Jeg tror mange ting kan komme av store fordomsfulle mennesker som ser sin rolle å "oppdra" det norske folk.
Det er også VELDIG lett å se på forslag som blir fremsett at de overhode ikke er faktaorientert, men STERKT farget av egen opplevd erfaring, interesse og subjektive meninger om dette og hint.
Jeg har lest noen selv og er dypt dypt sjokkert over den manglende kompetansen som ligger i forslagene.
Jeg kan bare forsøke å forestille meg hvor mye NMCU må jobbe for å finne frem og fremlegge fakta til regjeringen. For hvem har best greie på motorsyklisme og mopedisme? (Ja, for de jobber faktisk for dem også.)
Er det bilistene som vet best? Er de som jobber i regjering og storting motorsyklister?
Hva slags syn tror du de får når de leser nyheter om ulykker ALLTID omtalt som "kolliderte med bil" (hvem kolliderer med hvem?), og når de blir forbikjørt av "mc-ramp" når de ikke forstår at en mc'er er adskillig smidigere i trafikken enn en bil noen gang kan få blitt?
Og GULE VESTER????
Gule vester er så og si ensbetydende med saktegående eller stillestående aktiviteter som; biltilsyn, politi, bilstand eller veiarbeid ved veien, eller mopedkjøring.
Dette er podet inn i hodene våre. Vi reagerer på vesten fordi vi umiddelbart tenker på "kontroll" eller noe i den duren, men ofrer ikke tanken at dette faktisk er et objekt i relativt rask hastighet. Hva hjelper det DA om de titter to ganger, når vi blir redusert til et objekt på linje med mopedkjøring eller annen "stillestående" aktivitet?
Hva med farstredusering og farstsperre-trusselen?
Hvorfor ikke høyne farten og trafikkopplæringen for moped?
Mopedene er til så stor fare for seg selv og andre at jeg kan bare ikke forstå at DET skulle være lov!
Vi VET jo at enhver gjenstand som sinker trafikken er farlig. Og det blir ikke akkurat mindre og mindre mopeder!
Jeg kjenner folk som har trimmet mopedene sine fordi ikke tør å kjøre "moped" lenger.
Og DET er farlig!
Å kjøre på sykler som ikke er ment for særlig høy hastighet, og manglende opplæring i forhold til plassering og teknisk kjøring, uten tilstrekkelig utstyr osv, DET er farlig, og noe jeg legger uansvarligheten for på politikerne.
JA til NMCU som jobber tett i pusten på politikerne!
