Det er viktig å tenke på at det er flere deler som skal "tilpasses" under innkjøring av en ny motor. Altså, ved bytte av sylinder, stempelringer eller lignende trenger du kun tenke på at stempelringene skal tilpasses sylinderveggen. Ved innkjøring av en ny motor derimot har du f.eks rullelager og en rekke girdrev.
Tenk deg at alt skal slipes til, til det passer på nanometeren
men det der er vel ikke original? blir jeg ikke å slite visst jeg blir tatt med den kassen og skal gjøre den original? den går vel fortere med plomba å da?
Altså, du må plusse på noen lapper for en orginal girkasse. Snakker vi denne pakken med montering på verksted kan du fort bare bla opp mange tusenlapper En kompis av meg klarte å fucke til girkassa på GPR`n sin, eller var ikke hannes feil, dårlig kvalitet. måtte skifte hele greia. Ble 11 tusen eller noe i den duren på verksted. Han hadde 2mnd igjen av garantien FLAKS!
Vanskelig å si. Er jo engentlig den mest avangserte opprasjonen man kan utføre sånn sett i motoren. Men noe stort problem for en som kan litt er det nok ikke
Sikkert ingen problem det. Skal myyyyye til for å ødelegge girkassen og litt dårlig innkjøring har neppe mye å si på girkassen, det har nok mer å si med andre faktorer som nedgiring på høyt turtall, giring uten clutch samtidig som man gir gass osv, kjøring med lite/ingen girolje. Sylinderen vil du kanskje merke det litt med, men ikke mye.
Kjøp "ny" motor fra en som skal selge sykkelen sin som delesykkel, Det er alterativet.
Fin AM6 motor får du får 2000-2500 ++ og derbi er sikkert ikke så mye dyrere når en kar selger den som delesykkel.
Mopedportalen.com er det en haug med salgsanonser på delesykkler og lignene
(Sorry vis dette ble reklamasjon osv osv)