Førerkortløs:-(
Førerkortløs:-(
Da har jeg vært førerkortløs i over en uke(kanskje bare 2 uker igjen),men på torsdag som var fikk jeg brev fra advokaten som jeg har engasjert og der sto det att han ville ha alle dokumenter som foreligger i saken utlevert fra politiet.Det stod også att han begjærte førerkortet mitt utlevert straks,men tviler på att det blir utlevert siden han politimannen som tok meg har skrevet ett stort stykke om meg i avisen.Han skriver faktisk att jeg muligens hadde en hastighet opp mot 150 km/t i 50 sonen noe som bare er ren løgn fra han(tipper selv att jeg hadde 60-70 km/t i 50 sonen).Han skriver også att han hadde målt opp 67 meter med spinningspor etter bilen min noe som også er bare oppspinn,jeg har vært der nede selv for å ta noen bilder etter samtalen med advokaten min og jeg har målt opp ca 30-35 meter spinningspor med vinterdekk uten pigg.Denne politimannen har tydlighvis bestemt seg for å "ta" meg.En politimann kan da vel ikke lyve som han vill?må bare spørre dere om hva dere mener om dette?
-
- MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
han tipper at du har kjørt rundt 150? han har ingen måling på deg? ikke skriv under på noe om at du innrømmer å ha kjørt i 60-70 en gang hvis d ikke er noe bevis på annet. nekt straffeskyld, spinningsspor gir vel 6mnd uten lappen, og ikke d også ble strengere når reglene ble justert opp. og gå videre med saken om at han legger på mange meter i tiltalen. farten hadde jeg ikke bryd meg om, der kommer han ingen vei uten måling, nytter ikke å tro.
Kawasaki Zx750r Ninja.
Tror ikke du helt har skjønnt poenget her.Jeg har spinni fra stillestående og 30-35 meter bortover og IKKE fra 70km/t slik du har oppfattet det.Politiet kan nok si hva de vill,men da må de nok bevise det før folk kan bli dømt for det.Du sier til meg att jeg skal slutte og syte og bare ta straffen,mener du virkelig att jeg skal bli dømt for noe jeg ikke har gjordt.Hvordan hadde du følt det selv hvis du skulle bli dømt på grunnlag av løgn fra en politimann?hadde du bare tatt straffen?når det er snakk om spinning så snakket jeg med advokaten om det og han sa det kun var snakk om bøtelegging.lassie wrote:Ja ja, spinne avgårde i 70km i 50 sonen? Ta straffen og slutt å syt.
Uansett, politiet kan si hva de vil, så lenge de ikke blir tatt for det, akkurat som alle andre folk.
Du mister vel lappen i flere måneder bare for å spinne....men får håpe du ikke blir tatt for mer enn du har gjort da...
Han har ingen målinger på meg nei.Nektet å skrive under på noe som helst når jeg var til avhør.Må også bare ta med att han tok skiltene på bilen samme kveld som jeg ble tatt og dette stillte advokaten seg undrene til siden det ikke er noen avskiltningsbegjær på bilen,men jeg fikk de igjen dagen etter.Med andre ord tok han skiltene i ren sinne.Wright wrote:han tipper at du har kjørt rundt 150? han har ingen måling på deg? ikke skriv under på noe om at du innrømmer å ha kjørt i 60-70 en gang hvis d ikke er noe bevis på annet. nekt straffeskyld, spinningsspor gir vel 6mnd uten lappen, og ikke d også ble strengere når reglene ble justert opp. og gå videre med saken om at han legger på mange meter i tiltalen. farten hadde jeg ikke bryd meg om, der kommer han ingen vei uten måling, nytter ikke å tro.
Du mister faktisk lappen for å spinne eller "burne". Sier advokaten din noe annet tror jeg han må lese litt mer.
Jeg oppfattet at du selv mente du kjørte i 60-70. Det gir bot ja, men som sagt, det hjelper lite når du mister lappen for å spinne.
Men, var det to politimenn eller var det en? Er det en så blir det ord mot ord, og du vet hvem de pleier å tro på.....
Men men, får du igjen lappen skal jeg gjerne gratulere deg
Jeg oppfattet at du selv mente du kjørte i 60-70. Det gir bot ja, men som sagt, det hjelper lite når du mister lappen for å spinne.
Men, var det to politimenn eller var det en? Er det en så blir det ord mot ord, og du vet hvem de pleier å tro på.....

-
- MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
kommer d opp for retten så har politimannen løyet om spiningen og hvor langt merket var, + politimannen tok skiltene helt uten grunn, og tvilen skal komme tiltalte til gode,lassie wrote:Du mister faktisk lappen for å spinne eller "burne". Sier advokaten din noe annet tror jeg han må lese litt mer.
lappen mister du uansett pga spinning, og får nok bot også for det, + prikk ?
Kawasaki Zx750r Ninja.
Unnskyld,men studerer du jus?det er faktisk forskjell fra å spinne og stillestående burning.Det var kun en politimann som ikke var i tjeneste og han kjørte privatbilen sin.Siden du vet bedre enn meg og advokaten,kan du fortelle meg hvorfor han tok skiltene på bilen for så og levere meg de tilbake dagen etter?jeg leste hva jeg var mistenkt for og der stod det uaktsom kjøring bare så det er sagt.lassie wrote:Du mister faktisk lappen for å spinne eller "burne". Sier advokaten din noe annet tror jeg han må lese litt mer.
Nei, studerer ikke jus, men følger da litt med.
Uaktsom kjøring er det du er anmeldt for ja, men det kommer sikkert opp hva du har gjort. Nå spiller det vel liten rolle hva han sa til pressen, det som er viktig er hva han har skrevet i rapporten, og hva som blir dratt frem i retten.
Du spør om meninger her, og du har fått min, lite vits i å diskutere den. Det er ikke jeg som bestemmer om du får igjen lappen eller ikke.
Men, du har faktisk gjort deg skyldig i et lovbrudd som medfører inndragese av lappen.
Uaktsom kjøring er det du er anmeldt for ja, men det kommer sikkert opp hva du har gjort. Nå spiller det vel liten rolle hva han sa til pressen, det som er viktig er hva han har skrevet i rapporten, og hva som blir dratt frem i retten.
Du spør om meninger her, og du har fått min, lite vits i å diskutere den. Det er ikke jeg som bestemmer om du får igjen lappen eller ikke.
Men, du har faktisk gjort deg skyldig i et lovbrudd som medfører inndragese av lappen.