Hvordan fjerne klistremerker?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Simen H

Hvordan fjerne klistremerker?

Post by Simen H »

Hei, jeg har en del varsels klistremerker, og andre klistremerker på RSen som jeg skal fjerne, jeg vil unngå å få stygge merker på sykkelen.

Bør jeg bruke en varmepistol/hårføner for å lettere kunne ta av klistremerkene? eller ødelegger det lakken?

Hvis noen har noen tips tar jeg de hjertelig imot :)

Image

Image

Image
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Re: Hvordan fjerne klistremerker?

Post by supermons »

Hårføner går fint, varmepistol må du være litt forsiktig med slik at det ikke blir for varmt..

Brukt Sitrusspray / Label Off for å få vekk limrestene.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Bare å dra dem av det. Bruk neglen :) Så går du over med papir og citrusspray som nevnt over. :)
FV

Post by FV »

Akkuratt den på baksvingen ville jeg nok tatt vare på, evt flyttet til ett sted hvor den ikke er sjenerende.
Endre
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod

Post by Endre »

FV wrote:Akkuratt den på baksvingen ville jeg nok tatt vare på, evt flyttet til ett sted hvor den ikke er sjenerende.
Bare ta den du, alt som står der finner du i håndboka som fulgte med sykkelen. Ang. fjerning av merker, brukte selv varmepistol, bare husk å hold den litt unna. Hvis du brenner deg når du holder hånda der varmluften treffer, er det for varmt. Uansett er det ikke mye varme man trenger. Bruk neglen og skrap av hvis limet er seigt og fjern resten med avfetter e.l.
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Simen H

Post by Simen H »

ok :D skal fjerne merkene i morgen ;-) Sykkelen blir litt finere uten 8)
FV

Post by FV »

Så du pleier å ha med deg håndboken når du er på langtur? Er alltid greit å vite hvilket lufttrykk man bør ha i dekkene, selv om man pleier å huske det. Hva med å klistre det på innsiden av salen eller noe?
Babelfisken

Post by Babelfisken »

FV wrote:Så du pleier å ha med deg håndboken når du er på langtur? Er alltid greit å vite hvilket lufttrykk man bør ha i dekkene, selv om man pleier å huske det. Hva med å klistre det på innsiden av salen eller noe?
Hva med å fylle luft etter forholdene i stedet for "dette er det vi unngår søksmål med" trykket.
At folk fortsatt tror sykkelprodusenten har et universalsvar på trykk i dekk, og da ofte med dekk konstruert 10 år etter at sykkelen ble konstruert/spesifisert er for meg like ubegripelig som om staten skulle spesifisere en universal stivhet i madrasser. Eller kanskje hovedkort produsenten skulle anbefale hvilken frekvens cpu skulle kjøres på, uavhenging av CPU-modell?
Endre
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod

Post by Endre »

FV wrote:Så du pleier å ha med deg håndboken når du er på langtur? Er alltid greit å vite hvilket lufttrykk man bør ha i dekkene, selv om man pleier å huske det. Hva med å klistre det på innsiden av salen eller noe?
Veit'a'faen jeg, men min er ikke akkurat stor, har den sammen med verktøyet under salen jeg. Men gjør som du vil :D
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Post Reply