Ny bike, eller ny motor?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Den Røde Fare

Ny bike, eller ny motor?

Post by Den Røde Fare »

Da fikk jeg solgt Mustangen. Også kommer dilemmaet.

Cashe ut de 30.000 jeg skylder på den røde faren min, og ta ut en flett ny Sportster, eller svi av mesteparten av pengene på ny motor?
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Pollti

Re: Ny bike, eller ny motor?

Post by Pollti »

Cash ut !
Olav'en
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*

Post by Olav'en »

Pollti wrote:Cash ut !
Second that
Maverick
MC: 03' Honda NSR

Post by Maverick »

Jepp, enig med de over.
Image
- Honda NSR 2003
boxer wolf

Post by boxer wolf »

Skjønte ikke problemstillingen.
Mener du at ny motor er et alternativ ???? :-k
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Alternativ og alternativ, en 883 Sportster rett fra butikken er ganske gørr og svært lite "headturner" sammenlignet med den jeg har nå. Jaaa, jeg liker å skille meg ut ;)

Av den nåværende er det jo omtrent bare rammen og blokken som er original. Men med umulig girkasse som henger fast i resten av blokken, hyler husmekanikeren at det beste er å røske ut hele motoren, og kjøpe en ny.

Rotoren er gåen for 2. gang på hmm....tre sesonger? Den kostet vel en 6.000 eller noe...ETT tannhjul til gir kostet langt over tusenlappen (var en knekt tann på tredjegiret da jeg kjøpte den) Så han mener at istedet for å fikse enda en gang, at jeg kjøper feks en Buell 1200 motor, overhalt, til 50.000 spenn fra twinthunder i Lyngdal.

Men, blir det helt ny, blir det isåfall en 883 R i den grelleste fargen: Mirage Orange Pearl ;) Og R'ene er ikke akkurat de det går mest av, alle skal jo ha 883 Custom..
-07 grell XL883R
Pollti

Post by Pollti »

Cash ut du !
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Jeg ville brukt litt tid og forsøkt å finne en annen motor. Enig i at en ny 883 R ikke er det mest spennnde å bytte til når du har den sykkelen du har nå. Den er spesiell. [-(
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Må si meg enig med Banditbiker her.. Greit nok at det er stas med ny HD, men er du glad i den du har ( du finner vel ikke maken?) så er jo motorbytte et alternativ... Om du går for(t) Buell motor eller Sporster motor får du bestemme selv, men prismessig så tror jeg du vil tjene på å bytte motor, hvis du alikevell skal ha sykkelen noen år til.. ;-)
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Det selges egentlig ikke nye motorer til Sportster. Eller, CBP kunne skaffe til 65.000. Så det må bli en ny brukt av ett eller annet slag. Men da må jeg kjøpe den som kom etter den utgaven jeg har nå, med alt i en klump.

Har funnet en kollisjonsskadd sportster, men eieren skal ha så innigampen mye penger for den, enda skaden er takstert til 30.000. Det eneste man får for 50 idag, er like gammelt som den jeg har, og da er man egentlig like langt-om man da ikke går for Buellmotor, som er litt enklere å få fatt på. Må sveise om noen motorfester da.

Jeg kan beholde begge, og se om det kommer en motor rekende på en fjøl med tider og stunder. 883R'en kan jo selges igjen om så skulle skje.

Æsj, det skal ikke være lett! Samtidig hadde det jo vært deilig med noe nytt, der man ikke trenger være redd for at noe ryker hver gang man er ute og ruller ;)
-07 grell XL883R
Yomar

Post by Yomar »

En nabo har en eller annen custom chopper som han hadde 1300 motor i men casha ut 80.000 for ny 2.1 liters motor og har vunnet alle løpene sine og har tatt hjem 2/2 trofeèr

(i finale mot samme sykkel som No name har \:D/ ) men han flekka han ganske greit :P
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Hadde jeg hatt Big Twin hadde det vært mye enklere å få tak i noe. Men klart, alt får man tak i for penger. Men jeg synes det er galskap å legge ut 50.000 på en sykkel fra 1986. Ny motor løser neppe ymse andre problemer den har hatt oppigjennom sesongene. Selv om alle deler vel etterhvert er byttet opptil flere ganger :roll:

Men har vel bestemt meg for å cashe ut, stue vekk den Røde Fare og ta ut en kjedelig, men akk så behagelig og helt ny 883. Den Røde Fare spiser ikke mat, og kommer det en motor, skal den få den :)

Beslutningsvegring, JEG??! :-k
-07 grell XL883R
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Jeg stemmer nå fortsatt for å reparere den du har... Men det vil jo ikke husmekanikeren.
Du har hele vinteren på å bestemme deg.

Annet alternetiv er å kjøpe en brukt sportster, flytte over motoren, for så å selge de delene du sitter med til overs..
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Jeg har shoppet \:D/
-07 grell XL883R
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Grattis! Men hva da? Ble det bike eller?
Post Reply