Ny bike, eller ny motor?
-
- Posts: 968
- Joined: 23 Mar 2006 20:45
- Location: Bergen
Ny bike, eller ny motor?
Da fikk jeg solgt Mustangen. Også kommer dilemmaet.
Cashe ut de 30.000 jeg skylder på den røde faren min, og ta ut en flett ny Sportster, eller svi av mesteparten av pengene på ny motor?
Cashe ut de 30.000 jeg skylder på den røde faren min, og ta ut en flett ny Sportster, eller svi av mesteparten av pengene på ny motor?
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
- Olav'en
- Posts: 1992
- Joined: 06 Jun 2005 20:51
- MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar* - Location: Adrenalin hovudstaden - Voss
Re: Ny bike, eller ny motor?
Second thatPollti wrote:Cash ut !
- boxer wolf
- Posts: 1686
- Joined: 22 Jun 2007 22:36
- Location: Akershus
Re: Ny bike, eller ny motor?
Skjønte ikke problemstillingen.
Mener du at ny motor er et alternativ ????
Mener du at ny motor er et alternativ ????


Si det du mener, og men det du sier.
-
- Posts: 968
- Joined: 23 Mar 2006 20:45
- Location: Bergen
Re: Ny bike, eller ny motor?
Alternativ og alternativ, en 883 Sportster rett fra butikken er ganske gørr og svært lite "headturner" sammenlignet med den jeg har nå. Jaaa, jeg liker å skille meg ut 
Av den nåværende er det jo omtrent bare rammen og blokken som er original. Men med umulig girkasse som henger fast i resten av blokken, hyler husmekanikeren at det beste er å røske ut hele motoren, og kjøpe en ny.
Rotoren er gåen for 2. gang på hmm....tre sesonger? Den kostet vel en 6.000 eller noe...ETT tannhjul til gir kostet langt over tusenlappen (var en knekt tann på tredjegiret da jeg kjøpte den) Så han mener at istedet for å fikse enda en gang, at jeg kjøper feks en Buell 1200 motor, overhalt, til 50.000 spenn fra twinthunder i Lyngdal.
Men, blir det helt ny, blir det isåfall en 883 R i den grelleste fargen: Mirage Orange Pearl
Og R'ene er ikke akkurat de det går mest av, alle skal jo ha 883 Custom..

Av den nåværende er det jo omtrent bare rammen og blokken som er original. Men med umulig girkasse som henger fast i resten av blokken, hyler husmekanikeren at det beste er å røske ut hele motoren, og kjøpe en ny.
Rotoren er gåen for 2. gang på hmm....tre sesonger? Den kostet vel en 6.000 eller noe...ETT tannhjul til gir kostet langt over tusenlappen (var en knekt tann på tredjegiret da jeg kjøpte den) Så han mener at istedet for å fikse enda en gang, at jeg kjøper feks en Buell 1200 motor, overhalt, til 50.000 spenn fra twinthunder i Lyngdal.
Men, blir det helt ny, blir det isåfall en 883 R i den grelleste fargen: Mirage Orange Pearl

-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Re: Ny bike, eller ny motor?
Jeg ville brukt litt tid og forsøkt å finne en annen motor. Enig i at en ny 883 R ikke er det mest spennnde å bytte til når du har den sykkelen du har nå. Den er spesiell. 

Re: Ny bike, eller ny motor?
Må si meg enig med Banditbiker her.. Greit nok at det er stas med ny HD, men er du glad i den du har ( du finner vel ikke maken?) så er jo motorbytte et alternativ... Om du går for(t) Buell motor eller Sporster motor får du bestemme selv, men prismessig så tror jeg du vil tjene på å bytte motor, hvis du alikevell skal ha sykkelen noen år til.. 

-
- Posts: 968
- Joined: 23 Mar 2006 20:45
- Location: Bergen
Re: Ny bike, eller ny motor?
Det selges egentlig ikke nye motorer til Sportster. Eller, CBP kunne skaffe til 65.000. Så det må bli en ny brukt av ett eller annet slag. Men da må jeg kjøpe den som kom etter den utgaven jeg har nå, med alt i en klump.
Har funnet en kollisjonsskadd sportster, men eieren skal ha så innigampen mye penger for den, enda skaden er takstert til 30.000. Det eneste man får for 50 idag, er like gammelt som den jeg har, og da er man egentlig like langt-om man da ikke går for Buellmotor, som er litt enklere å få fatt på. Må sveise om noen motorfester da.
Jeg kan beholde begge, og se om det kommer en motor rekende på en fjøl med tider og stunder. 883R'en kan jo selges igjen om så skulle skje.
Æsj, det skal ikke være lett! Samtidig hadde det jo vært deilig med noe nytt, der man ikke trenger være redd for at noe ryker hver gang man er ute og ruller
Har funnet en kollisjonsskadd sportster, men eieren skal ha så innigampen mye penger for den, enda skaden er takstert til 30.000. Det eneste man får for 50 idag, er like gammelt som den jeg har, og da er man egentlig like langt-om man da ikke går for Buellmotor, som er litt enklere å få fatt på. Må sveise om noen motorfester da.
Jeg kan beholde begge, og se om det kommer en motor rekende på en fjøl med tider og stunder. 883R'en kan jo selges igjen om så skulle skje.
Æsj, det skal ikke være lett! Samtidig hadde det jo vært deilig med noe nytt, der man ikke trenger være redd for at noe ryker hver gang man er ute og ruller

-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
Re: Ny bike, eller ny motor?
En nabo har en eller annen custom chopper som han hadde 1300 motor i men casha ut 80.000 for ny 2.1 liters motor og har vunnet alle løpene sine og har tatt hjem 2/2 trofeèr
(i finale mot samme sykkel som No name har
) men han flekka han ganske greit 
(i finale mot samme sykkel som No name har


-
- Posts: 968
- Joined: 23 Mar 2006 20:45
- Location: Bergen
Re: Ny bike, eller ny motor?
Hadde jeg hatt Big Twin hadde det vært mye enklere å få tak i noe. Men klart, alt får man tak i for penger. Men jeg synes det er galskap å legge ut 50.000 på en sykkel fra 1986. Ny motor løser neppe ymse andre problemer den har hatt oppigjennom sesongene. Selv om alle deler vel etterhvert er byttet opptil flere ganger
Men har vel bestemt meg for å cashe ut, stue vekk den Røde Fare og ta ut en kjedelig, men akk så behagelig og helt ny 883. Den Røde Fare spiser ikke mat, og kommer det en motor, skal den få den
Beslutningsvegring, JEG??!

Men har vel bestemt meg for å cashe ut, stue vekk den Røde Fare og ta ut en kjedelig, men akk så behagelig og helt ny 883. Den Røde Fare spiser ikke mat, og kommer det en motor, skal den få den

Beslutningsvegring, JEG??!

-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
Re: Ny bike, eller ny motor?
Jeg stemmer nå fortsatt for å reparere den du har... Men det vil jo ikke husmekanikeren.
Du har hele vinteren på å bestemme deg.
Annet alternetiv er å kjøpe en brukt sportster, flytte over motoren, for så å selge de delene du sitter med til overs..
Du har hele vinteren på å bestemme deg.
Annet alternetiv er å kjøpe en brukt sportster, flytte over motoren, for så å selge de delene du sitter med til overs..
-
- Posts: 968
- Joined: 23 Mar 2006 20:45
- Location: Bergen
- Alas
- Posts: 1713
- Joined: 22 Sep 2006 15:47
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
- Location: Bergen
Re: Ny bike, eller ny motor?
Grattis! Men hva da? Ble det bike eller?