Hallo, Jeg er 15 år å har netopp kjøpt meg en Honda nsr. Skal ta grunnkurset veldig snart. Problemet er at jeg ikke har noen å øvlesekjøre med eller lære meg å kjøre. Ingen i familien eller venner. Tenkte at lappen blir litt biligere hvis jeg ikke starter helt fra grunn. Noen som er interiserte å lære en 15 åring å kjøre så bare si i fra ?
Hvis det er noen her i oslo/ bærum regionen som vil lære en nybegynner å kjøre han/hun vil selfølgelig få betalt!
Takker for alle svar
I tilfelle du ikke vet det så tror jeg det er ulovlig å betale noen for å hjelpe deg med å øvelseskjøre, om det er noe som plager deg, så bør du undersøke det nærmere.
Ikke lov å ta betalt for øvelseskjøring? No problem. Greit, det er jo bare å kalle betalingen for reiseutgifter det. Samme som forbudet mot å kjøpe sex. Greit nok, men det er vel ikke forbudt å gi dama penger til taxi etterpå??
Det han spør om er om noen kan lære han litt og kjøre.
At du får betaling er kanskje litt ulovlig, men det er jo ingen som vet at du har mottat en slant.
Ingen som tar risken og er redd noen finner noen lapper i nattskuffa?
Klart du skal få hjelp. Helt gratis til og med. Både Gruzzi og jeg kan bistå. Vi bor i Follo. Send en av oss en PM, så ser vi hva vi kan komme frem til. Vi må naturligvis snakke med foreldrene din først, og vi må ha en form for kommunikasjonsanlegg mellom deg og den av oss som hjelper deg, men det skal vi finne ut av.
Bra Fidel, hadde vi hatt flere som dere hadde dette vært en bedre verden
PS: NSR er registrert for 2 personer og dere må derfor sitte bakpå hvis han skal øvelseskjøre. Dere kan ikke kjøre bak og forklare, er ikke bra nok sålenge sykkelen er registrert for 2 personer...
Fidel wrote:Klart du skal få hjelp. Helt gratis til og med. Både Gruzzi og jeg kan bistå. Vi bor i Follo. Send en av oss en PM, så ser vi hva vi kan komme frem til. Vi må naturligvis snakke med foreldrene din først, og vi må ha en form for kommunikasjonsanlegg mellom deg og den av oss som hjelper deg, men det skal vi finne ut av.
Flott! Hadde det bare vært flere som deg og Gruzzi