Led Zeppelin's Stairway to Heaven

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
R

Led Zeppelin's Stairway to Heaven

Post by R »

Har en mp3 fil på pc'en med låta Stairway to heaven. Sprøsmålet er hvem som synger den? Låta varer i ca ni og et halvt minutt, begyner rolig og øker etterhvert til noe 80 talls lignende rock. Fila heter "Led Zeppelin & Pink Floyd - Stairway to Heaven", men jeg har søkt på nettet og finner ikke noe info om at Pink Floyd skal ha vært med på eller laget sin versjon av denne låta. Er det noen som vet hvilken låt jeg mener og kansje har noe info om hvem det er som synger den og i hvilken sammenheng den ble gitt ut?
R

Post by R »

Om noen vet om et nettsted jeg enkelt kan hoste en snutt på 1 minutt i mp3 format (353kb), så kan jeg legge den ut så dere kan høre?
Scotch

Post by Scotch »

har du prøvd hos http://www.photobucket.com/ ?
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
R

Post by R »

http://www.theimghost.com/uploads/62afea9339.jpg

Prøv å laste ned denne og forandre filtypen fra .jpg til .mp3
Høyreklikk og save target as
Kriz

Post by Kriz »

Er nok led zeppelin som har orginalen, tviler på at pink floyd var med på den... men kan hende du har en slags live konsert fil? ellers kan det jo hende en bs unge har trodd det var pink floyd
R

Post by R »

Jeg veit at Led Zeppelin har originalen, og jeg veit at Pink Floyd ikke var med på den. Spørsmålet er hvem som har laga den versjonen jeg snakker om. Det er nok mest sansynlig ikke fra noe live opptak, hører nemlig ikke snurten av noe publikum. Men skal aldri si aldri.. Ingen med peil på Zep el Floyd her?
Kriz

Post by Kriz »

Lasta den ned, er nok live
R

Post by R »

Og hvordan begrunner du den påstanden?
Kriz

Post by Kriz »

Pga dårligere lydkvalitet og de klapper i starten, tydeligvis en rolig konsert, men en konsert
R

Post by R »

Kriz wrote:Pga dårligere lydkvalitet og de klapper i starten, tydeligvis en rolig konsert, men en konsert
De klapper ikke i starten og jeg har selv gjort så kvaliteten på lyden høres dårlig ut, nettopp for å få filen så liten som mulig. Noen med andre forslag?

Edit: og når holdt noen av disse to gruppene en rolig konsert? :) Hørt rykter om at Pink Floyd spilte så høyt på en konsert at all fisken i en innsjø like ved døde.
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Pink Floyd er/var nok ikke verst i klassen med tanke på lydnivå tror jeg. Ihvertfall ikke da de spilte i Oslo i 1994. Beste konserten jeg har vært på ... :smt020 :-({|= :smt034 :smt035
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure
It’s my birthday

Post by Ragnhild »

R wrote: Edit: og når holdt noen av disse to gruppene en rolig konsert? :) Hørt rykter om at Pink Floyd spilte så høyt på en konsert at all fisken i en innsjø like ved døde.
Akkurat den tror vi på :roll:
Ikke en gang Mythbusters hadde gått på den :smt098

Når det gjelder Stairway to Heaven, så har Frank Zappa en utgave som er 9 min og 20 sek. Men den stemmer ikke helt med beskrivelsen, bortsett fra at det er et konsertopptak, hører folk/klapping både først og sist.
Stairway to heaven er på LP'n Led Zeppelin IV fra 1971, og det er en del coverversjoner etterhvert. Har både førnevnte Zappa og en med Dolly Parton på harddisken. Det var de jeg fant i farta.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Kriz

Post by Kriz »

Nei men ekko aktige lyden osv... og kanskje du hadde et redigert mindre lydklipp enn den jeg lasta ned :lol:
R

Post by R »

Ragnhild61 wrote:
R wrote: Edit: og når holdt noen av disse to gruppene en rolig konsert? :) Hørt rykter om at Pink Floyd spilte så høyt på en konsert at all fisken i en innsjø like ved døde.
Akkurat den tror vi på :roll:
Ikke en gang Mythbusters hadde gått på den :smt098
Kansje ikke en hel innsjø, men et vann med flere hundre daue fisker. Står skrevet om det på utallige nettsteder:

"The Crystal Palace Garden Party gig has a somewhat tragic anecdote. There in the standing pool of murky water were inumerable and quite happy schools of generally healthy fish, swimming their tranquil little lives away in perfect solitude. Now if you are the least bit upset by the mention of dead fish, turn away now. With that warning, the wrath of death has so far overlooked Pink Floyd concerts, save for a few hundred or so not so lucky cold-blooded aquatic vertebrates at Crystal Palace. For the concert, special amplification and speaker systems were constructed by Charlie Watkins of WEM PA, the venerable British electronics firm, who also designed the enormous sound system so prominently seen in Live At Pompeii. The concert was indeed splendid, everyone enjoyed themselves, and the sound was overwhelmingly perfect. Only one very smelly problem surfaced as Charlie described: "Due to the reflective surface of the pond in front of the stage, there was a great gain in sound velocity." As a result, the Floyd's fearsome arsenal of sound equipment pummeled the pond's inhabitants delicate nervous systems with such insurmountable and persistent blows, that the fish succumbed to the sonic assault by going into a permanent state of psychedelic trauma. For the next morning, several hundred not-so-fresh fish were found floating motionless on the pond's otherwise inviting surface. Moreover, the Floyd were presented a bill for the dead fish."

sakset fra: http://www.brain-damage.co.uk/general/pompppj2.html

Er det forøvrig ingen som har tatt seg tid til å laste ned snutten jeg har lagt ut og hørt på denne??
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure
It’s my birthday

Post by Ragnhild »

OK OK, gir meg

Ble for komplisert for meg den opp/nedlastinga :oops:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Post Reply