Kawazaki kx

Prat om ATV og Cross
tictor
Posts: 6
Joined: 24 Aug 2007 18:58
MC: Kawazaki kx 125

Kawazaki kx

Post by tictor »

Hei. er helt fersk i dette så har noen spørsmål som kansje høres litt teit ut for dere som er god på dette. :?
har kjøpt en kawazaki kx 125,så har jeg noen spørsmål om sykkelen.
skal jeg kjøre den på 95 eller 98 (bensin) ?
hvilken olje skal jeg blande i bensinen?
sykkelen har nettopp byttet stempel men den er ikke innkjørt etter det,så hvordan kjører jeg den inn (turtall osv) og hvor lenge skal jeg kjøre før den er færdig innkjørt?
takk for hjelpen.
tictor
Posts: 6
Joined: 24 Aug 2007 18:58
MC: Kawazaki kx 125

Re: Kawazaki kx

Post by tictor »

ingen som kan hjelpe?
tictor
Posts: 6
Joined: 24 Aug 2007 18:58
MC: Kawazaki kx 125

Re: Kawazaki kx

Post by tictor »

Hmm,næi ikke mye hjelp her..
Takk så vældi mye for hjelpen folkens!
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: Kawazaki kx

Post by vegsir »

tictor wrote:Hei. er helt fersk i dette så har noen spørsmål som kansje høres litt teit ut for dere som er god på dette. :?
har kjøpt en kawazaki kx 125,så har jeg noen spørsmål om sykkelen.
skal jeg kjøre den på 95 eller 98 (bensin) ?
hvilken olje skal jeg blande i bensinen?
sykkelen har nettopp byttet stempel men den er ikke innkjørt etter det,så hvordan kjører jeg den inn (turtall osv) og hvor lenge skal jeg kjøre før den er færdig innkjørt?
takk for hjelpen.
1: start den opp
2: la den gå på tomgang i 3-4 min
3: ikke rus den de første gangne
4: stopp motoren og vent til den blir kald
5: gjør dette 3-4 ganger
6: så kjører du opp en tank rolig
7: fyll ny tank og da kan du begynne å gasse litt på

du kan kjøre på 95. ska ca 2.5% totaktsolje i bensinen.
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Kawazaki kx

Post by boxer wolf »

vegsir wrote:
tictor wrote:Hei. er helt fersk i dette så har noen spørsmål som kansje høres litt teit ut for dere som er god på dette. :?
har kjøpt en kawazaki kx 125,så har jeg noen spørsmål om sykkelen.
skal jeg kjøre den på 95 eller 98 (bensin) ?
hvilken olje skal jeg blande i bensinen?
sykkelen har nettopp byttet stempel men den er ikke innkjørt etter det,så hvordan kjører jeg den inn (turtall osv) og hvor lenge skal jeg kjøre før den er færdig innkjørt?
takk for hjelpen.
1: start den opp
2: la den gå på tomgang i 3-4 min
3: ikke rus den de første gangne
4: stopp motoren og vent til den blir kald
5: gjør dette 3-4 ganger
6: så kjører du opp en tank rolig
7: fyll ny tank og da kan du begynne å gasse litt på

du kan kjøre på 95. ska ca 2.5% totaktsolje i bensinen.
Innkjøringsprosedyren er grei som beskrevet, men i pkt. 7 bør ordet "litt" understrekes. Du bør ikke kjøre turtallet for høyt før du har brukt en 3 - 4 tanker er min anbefaling. Det er vel litt greit å få litt tid til å gjøre seg kjent med sykkelen også før det går for fort.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
tictor
Posts: 6
Joined: 24 Aug 2007 18:58
MC: Kawazaki kx 125

Re: Kawazaki kx

Post by tictor »

takk for svar=) er det noe hovedregel om hvor ofte stemplet skal byttes? har hør litt forskjellig om dette,noen sier etter 10 timer å noen sier etter 15 timer...
hva er rett?
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: Kawazaki kx

Post by Mantis »

Skal stå i papirene på sykkelen det. Om de fulgte med da, vet ikke om dette dreier seg om et bruktkjøpt eller nytt kjøp.
Men stempel skal som oftest byttes etter 15 timer på de ;-)
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
tictor
Posts: 6
Joined: 24 Aug 2007 18:58
MC: Kawazaki kx 125

Re: Kawazaki kx

Post by tictor »

har ingen papirer på den,det er et bruktkjøp.. en 93mod.
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: Kawazaki kx

Post by vegsir »

tictor wrote:takk for svar=) er det noe hovedregel om hvor ofte stemplet skal byttes? har hør litt forskjellig om dette,noen sier etter 10 timer å noen sier etter 15 timer...
hva er rett?
er det ikke 30t på 125 da? og uansett så kjører ikke du i nærheten av så rått som de som bytter hver 15t
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
tictor
Posts: 6
Joined: 24 Aug 2007 18:58
MC: Kawazaki kx 125

Re: Kawazaki kx

Post by tictor »

hvordan merker man at man må bytte? lyder/drag osv?
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: Kawazaki kx

Post by vegsir »

tictor wrote:hvordan merker man at man må bytte? lyder/drag osv?
hvis det er byttet nå. og du etterhvert merker den drar dårligere og blir vanskeligere og starta+ lettere å kicke så er det på tide å bytte. men det sikreste er å kjøpe timeteller, eller skrivel ogg over ca hvor lenge du kjører hver gang du kjører.
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Yomar
Posts: 54
Joined: 05 Aug 2007 15:10

Re: Kawazaki kx

Post by Yomar »

1. Start opp
2. la gå på tomgang i 10 min
3. Stopp
4. La den gjøre seg kald
5. Gjør dette 10-15 ganger
6. Fyll 1 tank med 98 bensin og 3 % olje
7. Kjør rolig
8. 2. Tanken ikke gi 100% full gass hele tiden da heller.
9. 3. Tanken: BÅNN GASS!
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Re: Kawazaki kx

Post by morra-di@hotmail.com »

HERRIGUD!!

trenger faen meg ikke så nøye innkjøring, holder med å starte den opp å gjøre den ordentlig varm, begynne å kjøre litt rundt, gasse mer og mer i 15-20 min, etter det kan du gi bånn gass. Helt idiotisk å si at man trenger å kjøre opp 2-3 tanker :-s Vær så snill å ikke skriv hvis dere ikke har peiling, er mye greiere da...
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
Yomar
Posts: 54
Joined: 05 Aug 2007 15:10

Re: Kawazaki kx

Post by Yomar »

Å herregud, hørtes ut som det kom fra den som har mest peiling her :lol:

Start den opp, gjør den varm kjør et kvarter - 20 min og VIPS ferdig innlkjørt?

jaja, blir ikke jeg som følger den "guiden" når jeg skal innkjøre noe.

Men den metoden din funker sikkert fint vis du har mye penger, glad i og skrue og hyper og kjøre.
Stempel bytte hver 20 time og ny sylinder hver 4-5 stempel, blir bra det.
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Re: Kawazaki kx

Post by morra-di@hotmail.com »

Yomar wrote:Å herregud, hørtes ut som det kom fra den som har mest peiling her :lol:

Start den opp, gjør den varm kjør et kvarter - 20 min og VIPS ferdig innlkjørt?

jaja, blir ikke jeg som følger den "guiden" når jeg skal innkjøre noe.

Men den metoden din funker sikkert fint vis du har mye penger, glad i og skrue og hyper og kjøre.
Stempel bytte hver 20 time og ny sylinder hver 4-5 stempel, blir bra det.
dum kan man bli?

Dessuten så er stempel bytte på fleste totaktere satt til 10-15 timer.... på 250F jeg har nå er den på 15...
Vær saklig din kebab
Last edited by morra-di@hotmail.com on 31 Aug 2007 20:19, edited 1 time in total.
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
Post Reply