Kawazaki kx
Kawazaki kx
Hei. er helt fersk i dette så har noen spørsmål som kansje høres litt teit ut for dere som er god på dette.
har kjøpt en kawazaki kx 125,så har jeg noen spørsmål om sykkelen.
skal jeg kjøre den på 95 eller 98 (bensin) ?
hvilken olje skal jeg blande i bensinen?
sykkelen har nettopp byttet stempel men den er ikke innkjørt etter det,så hvordan kjører jeg den inn (turtall osv) og hvor lenge skal jeg kjøre før den er færdig innkjørt?
takk for hjelpen.
har kjøpt en kawazaki kx 125,så har jeg noen spørsmål om sykkelen.
skal jeg kjøre den på 95 eller 98 (bensin) ?
hvilken olje skal jeg blande i bensinen?
sykkelen har nettopp byttet stempel men den er ikke innkjørt etter det,så hvordan kjører jeg den inn (turtall osv) og hvor lenge skal jeg kjøre før den er færdig innkjørt?
takk for hjelpen.
Re: Kawazaki kx
ingen som kan hjelpe?
Re: Kawazaki kx
Hmm,næi ikke mye hjelp her..
Takk så vældi mye for hjelpen folkens!
Takk så vældi mye for hjelpen folkens!
-
- Posts: 234
- Joined: 25 Dec 2006 21:28
- MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition! - Location: ærendal
- Contact:
Re: Kawazaki kx
1: start den opptictor wrote:Hei. er helt fersk i dette så har noen spørsmål som kansje høres litt teit ut for dere som er god på dette.
har kjøpt en kawazaki kx 125,så har jeg noen spørsmål om sykkelen.
skal jeg kjøre den på 95 eller 98 (bensin) ?
hvilken olje skal jeg blande i bensinen?
sykkelen har nettopp byttet stempel men den er ikke innkjørt etter det,så hvordan kjører jeg den inn (turtall osv) og hvor lenge skal jeg kjøre før den er færdig innkjørt?
takk for hjelpen.
2: la den gå på tomgang i 3-4 min
3: ikke rus den de første gangne
4: stopp motoren og vent til den blir kald
5: gjør dette 3-4 ganger
6: så kjører du opp en tank rolig
7: fyll ny tank og da kan du begynne å gasse litt på
du kan kjøre på 95. ska ca 2.5% totaktsolje i bensinen.
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
- boxer wolf
- Posts: 1686
- Joined: 22 Jun 2007 22:36
- Location: Akershus
Re: Kawazaki kx
Innkjøringsprosedyren er grei som beskrevet, men i pkt. 7 bør ordet "litt" understrekes. Du bør ikke kjøre turtallet for høyt før du har brukt en 3 - 4 tanker er min anbefaling. Det er vel litt greit å få litt tid til å gjøre seg kjent med sykkelen også før det går for fort.vegsir wrote:1: start den opptictor wrote:Hei. er helt fersk i dette så har noen spørsmål som kansje høres litt teit ut for dere som er god på dette.
har kjøpt en kawazaki kx 125,så har jeg noen spørsmål om sykkelen.
skal jeg kjøre den på 95 eller 98 (bensin) ?
hvilken olje skal jeg blande i bensinen?
sykkelen har nettopp byttet stempel men den er ikke innkjørt etter det,så hvordan kjører jeg den inn (turtall osv) og hvor lenge skal jeg kjøre før den er færdig innkjørt?
takk for hjelpen.
2: la den gå på tomgang i 3-4 min
3: ikke rus den de første gangne
4: stopp motoren og vent til den blir kald
5: gjør dette 3-4 ganger
6: så kjører du opp en tank rolig
7: fyll ny tank og da kan du begynne å gasse litt på
du kan kjøre på 95. ska ca 2.5% totaktsolje i bensinen.
Si det du mener, og men det du sier.
Re: Kawazaki kx
takk for svar=) er det noe hovedregel om hvor ofte stemplet skal byttes? har hør litt forskjellig om dette,noen sier etter 10 timer å noen sier etter 15 timer...
hva er rett?
hva er rett?
Re: Kawazaki kx
Skal stå i papirene på sykkelen det. Om de fulgte med da, vet ikke om dette dreier seg om et bruktkjøpt eller nytt kjøp.
Men stempel skal som oftest byttes etter 15 timer på de
Men stempel skal som oftest byttes etter 15 timer på de
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Re: Kawazaki kx
har ingen papirer på den,det er et bruktkjøp.. en 93mod.
-
- Posts: 234
- Joined: 25 Dec 2006 21:28
- MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition! - Location: ærendal
- Contact:
Re: Kawazaki kx
er det ikke 30t på 125 da? og uansett så kjører ikke du i nærheten av så rått som de som bytter hver 15ttictor wrote:takk for svar=) er det noe hovedregel om hvor ofte stemplet skal byttes? har hør litt forskjellig om dette,noen sier etter 10 timer å noen sier etter 15 timer...
hva er rett?
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Re: Kawazaki kx
hvordan merker man at man må bytte? lyder/drag osv?
-
- Posts: 234
- Joined: 25 Dec 2006 21:28
- MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition! - Location: ærendal
- Contact:
Re: Kawazaki kx
hvis det er byttet nå. og du etterhvert merker den drar dårligere og blir vanskeligere og starta+ lettere å kicke så er det på tide å bytte. men det sikreste er å kjøpe timeteller, eller skrivel ogg over ca hvor lenge du kjører hver gang du kjører.tictor wrote:hvordan merker man at man må bytte? lyder/drag osv?
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Re: Kawazaki kx
1. Start opp
2. la gå på tomgang i 10 min
3. Stopp
4. La den gjøre seg kald
5. Gjør dette 10-15 ganger
6. Fyll 1 tank med 98 bensin og 3 % olje
7. Kjør rolig
8. 2. Tanken ikke gi 100% full gass hele tiden da heller.
9. 3. Tanken: BÅNN GASS!
2. la gå på tomgang i 10 min
3. Stopp
4. La den gjøre seg kald
5. Gjør dette 10-15 ganger
6. Fyll 1 tank med 98 bensin og 3 % olje
7. Kjør rolig
8. 2. Tanken ikke gi 100% full gass hele tiden da heller.
9. 3. Tanken: BÅNN GASS!
-
- Posts: 188
- Joined: 27 Jun 2006 17:51
- Location: Sande
Re: Kawazaki kx
HERRIGUD!!
trenger faen meg ikke så nøye innkjøring, holder med å starte den opp å gjøre den ordentlig varm, begynne å kjøre litt rundt, gasse mer og mer i 15-20 min, etter det kan du gi bånn gass. Helt idiotisk å si at man trenger å kjøre opp 2-3 tanker Vær så snill å ikke skriv hvis dere ikke har peiling, er mye greiere da...
trenger faen meg ikke så nøye innkjøring, holder med å starte den opp å gjøre den ordentlig varm, begynne å kjøre litt rundt, gasse mer og mer i 15-20 min, etter det kan du gi bånn gass. Helt idiotisk å si at man trenger å kjøre opp 2-3 tanker Vær så snill å ikke skriv hvis dere ikke har peiling, er mye greiere da...
Mito 06 og Honda Crf 250
Re: Kawazaki kx
Å herregud, hørtes ut som det kom fra den som har mest peiling her
Start den opp, gjør den varm kjør et kvarter - 20 min og VIPS ferdig innlkjørt?
jaja, blir ikke jeg som følger den "guiden" når jeg skal innkjøre noe.
Men den metoden din funker sikkert fint vis du har mye penger, glad i og skrue og hyper og kjøre.
Stempel bytte hver 20 time og ny sylinder hver 4-5 stempel, blir bra det.
Start den opp, gjør den varm kjør et kvarter - 20 min og VIPS ferdig innlkjørt?
jaja, blir ikke jeg som følger den "guiden" når jeg skal innkjøre noe.
Men den metoden din funker sikkert fint vis du har mye penger, glad i og skrue og hyper og kjøre.
Stempel bytte hver 20 time og ny sylinder hver 4-5 stempel, blir bra det.
-
- Posts: 188
- Joined: 27 Jun 2006 17:51
- Location: Sande
Re: Kawazaki kx
dum kan man bli?Yomar wrote:Å herregud, hørtes ut som det kom fra den som har mest peiling her
Start den opp, gjør den varm kjør et kvarter - 20 min og VIPS ferdig innlkjørt?
jaja, blir ikke jeg som følger den "guiden" når jeg skal innkjøre noe.
Men den metoden din funker sikkert fint vis du har mye penger, glad i og skrue og hyper og kjøre.
Stempel bytte hver 20 time og ny sylinder hver 4-5 stempel, blir bra det.
Dessuten så er stempel bytte på fleste totaktere satt til 10-15 timer.... på 250F jeg har nå er den på 15...
Vær saklig din kebab
Last edited by morra-di@hotmail.com on 31 Aug 2007 20:19, edited 1 time in total.
Mito 06 og Honda Crf 250