Hei, begynnt å fundere veldig på og kjøpe meg NOKK en DT igjen. men denne gang blir det hvertfall en 125 kubikk. jeg savner å kjøre en sykkel som er god å sitte på, kan kjøre langt med uten å bli for sliten, og som kan kjøres overalt.skog,stier, fjell,vanlig vei,grusvei. ja rett og slett overalt, er billig i drift og som har en levelig forsikrings premie. tenker da på 2-3000kroners forsikringer,og ikke 15.000 som det ville blitt på Min Aprilia 250 på meg. og vet noen her som vet om det går ann å skaffe bonus fra en 125 og om du vil kunne dra denne bonusen over når du skal forsikre en mellomtung/tung mc?
Tilbake til DT'en. jeg antar at også disse 125DTene er gode og veldig holdbare, men er de tamme eller går de greit nok?er chassiet på dem fast i fisken og stabilt eller er det ustabilt og gjyngete? bremser? ca Bensinforbruk?
erfaringer jeg har med DT50kubikk,er at de gode gamle mopedene fra 80 og 90-tallet som motoren aldri stoppet på er at de er ustabile i chassiet, bremsene ikke er de beste, er gjyngete osv. men er 125kbuikker'n fra 20.ende århundre det også?
-Bjørn