Teknikk når det gjelder depotstøtte?
Teknikk når det gjelder depotstøtte?
Kjøpte meg depotstøtte til sykkelen igår. Da jeg skulle prøve denne, så må jeg si at jeg virkelig sleit med å få den opp. Ble anbefalt å være to mann første gangen, slik at jeg fikk justert den inn skikkelig. Kompis satt på sykkelen mens jeg justerte den inn, å da jeg skulle prøve å få sykkelen på støtta, må jeg si at jeg sleit veldig! Hadde aldri trodd at det kom til å være så tungt, trodde det var bare å presse den ned, så kom den. Endte opp med at jeg, med mine lange bein, satt på sykkelen å holdt inne forbremsen mens jeg pressa sykkelen fram, mens kompisen min pressa det han klarte på støtta. Vi fikk den da opp, men skal det være så vanskelig? Tviler på at jeg kommer til å prøve meg på egenhånd.
Re: Teknikk når det gjelder depotstøtte?
hmm, hørtes da veldig merkelig ut.. På min R6, har jeg ingen problemer med å ta den opp på deopstøtte både bak og foran alene, Må bare veldig forsiktig... Men bruker ikke mye muskler for å presse den opp! Lar den bare stå på støtten, fester den og dytter den ned, så reiser sykkelen seg samtidig som den går fint på plass.. Kan godt hende min sykkel er mye lettere enn din.. Ikke vet jeg! Men skjønner godt at det er litt skummelt.. kjedelig om sykkelen velter, stillestående, i en varm garasje 

Ja, skal man velte, så kan man iallefall gjøre det skikkelig
Sykkelen er nok noen kg tyngre enn din, den er jo 200 kg, så sikkert 40 mer enn din, men likevel, har da sett tyngre sykler enn min stå på depotstøtte. Merka at hjula var litt i tregeste laget da, kan det være at de trenger seg en omgang med smørning?

Sykkelen er nok noen kg tyngre enn din, den er jo 200 kg, så sikkert 40 mer enn din, men likevel, har da sett tyngre sykler enn min stå på depotstøtte. Merka at hjula var litt i tregeste laget da, kan det være at de trenger seg en omgang med smørning?
Det er valdig tungt å få opp biken på støtta hvis du bare presser ned på støtta. Jeg bruker å rett opp styret, få den opp helt rett også støtter jeg og løfter i passasjer håndtaket med den ene hånda, men jeg dytter ned på støtta med andre handa. Kan være litt skummelt i starten å støtt med en hånd, men så lenge man får litt press på depostøtta står sykkelen av seg selv i støtta, selv om den ikke er løftet opp...
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Høres veldig merkelig ut. Klarer dette fint på egenhånd selv, men liker best å få hjelp så jeg er 100% sikker at den ikke kælver til ene eller andre sia.
Er det hjul under den støtta ? Skal med enkelhet kunne dytte den ned med én hånd for å løfte opp sykkelen hvertfall.
Er det hjul under den støtta ? Skal med enkelhet kunne dytte den ned med én hånd for å løfte opp sykkelen hvertfall.
- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Hmm, satt du på sykkelen? Holdt du forbremsen inne? Dyttet du sykkelen framover?
I mitt hode så skjønner jeg at det blir vanskelig. Når jeg tar min sykkel opp, så går den litegrann bakover idet jeg løfter. Mindre friksjon på forhjulet enn på de små hjulene på støtta tenker jeg.
Jeg har alltid støtten ute når jeg begynner, har tatt av solosetet og holder under der et sted.
Og jeg er like redd hver gang. Men jeg har ikke sneller da, vurderer og skaffe det da det nok er noe lettere vil jeg tro.
Mvh
I mitt hode så skjønner jeg at det blir vanskelig. Når jeg tar min sykkel opp, så går den litegrann bakover idet jeg løfter. Mindre friksjon på forhjulet enn på de små hjulene på støtta tenker jeg.
Jeg har alltid støtten ute når jeg begynner, har tatt av solosetet og holder under der et sted.
Og jeg er like redd hver gang. Men jeg har ikke sneller da, vurderer og skaffe det da det nok er noe lettere vil jeg tro.
Mvh
Hjula på støtta var rimelig trege, så jeg får prøve å løsne boltene litt. Å visst sykkelen går litt bakover når du tipper den opp, så er det ikke rart at det var vanskelig for meg! 

Kompis som sitter på sykkelen mens man setter den på depotstøtte? Den var ny! De gangene jeg er så heldig at jeg har noen til å hjelpe meg så står de forran sykkelen og balanserer den med å holde i styret. Sykkelen bruker å trille en del bakover ja. Somoftest må jeg klare meg alene, litt skummelt, men har en del trening i det.
Grunnen til at vi var to, var at jeg ble anbefalt å få hjelp første gangen, da støtten må stilles inn for min sykkel.
Er greit å være to, poenget er at hjelperen må stå forran, ikke sitte oppå