Hansker til høstregn

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Den Røde Fare

Hansker til høstregn

Post by Den Røde Fare »

10 mil med skinnhansker uten noe membran i regnvær, var ikke det lureste jeg har gjort. Hanskene var fuktige inni allerede etter en mil :)

Det hjelper heller ikke at å få hanskene under tekstiljakken, er glemmesak.

Noen tips til OK hansker som tåler litt vann og temperaturer under 15 grader?

Kompisen min hadde hansker med varmekabler...sniken! Men skoene hans lakk. Det gjør ikke mine nye Oxtarstøvler ;)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Gixxerman

Re: Hansker til høstregn

Post by Gixxerman »

Rukka X-trafit !
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Gixxerman wrote:Rukka X-trafit !
Som vanlig så er jeg helt enig med Gixxerman når det kommer til hansker.

Ikke bare er de vanntett, men de puster så godt at en ikke blir klam og ekkel på hendene heller. Det går an å ta dem av og på uten mye styr. De sitter som støpt og.

Mvh
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Hubbabubba, jeg har EN innvending mot Rukka. Dusten som selger det her i byen...

Har funnet noen Goretexhansker fra HD som kommer meg på halvparten om jeg bestiller fra USA. (synes prisen på Rukka er noget stiv også, selv om de sikkert er fantastiske ;))
-07 grell XL883R
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Har et par Sarria Thinsulate hansker i skinn jeg. 400,- på Hot Rod i Trondheim. De er akkurat passe harry for meg med conchos og frynser. Men de er tykke, og holder fukt ute ganske lenge. Skal kjøre lenge i piss-regn før man blir våt, og når man først blir våt holder man varmen likevel.

Så jeg tror ikke skinnhansker med Thinsulate-fôr er det dummeste...

EDIT: Etter 40 mil i noe regn, nordavind og temperaturer fra 5 til 10 grader, ja så duger ikke disse hanskene i det hele tatt. Iskaldt ble det. Savnet faktisk de eldgamle MC-vottene jeg hadde da jeg kjørte Tempo'en...
Last edited by Tekumseh on 13 Sep 2007 23:41, edited 1 time in total.
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Jeg lurte på de tidligere, men så en test som ga dem middels feed back, jeg tror de rett og slett ikke holdt vannet ute.
Dine er tydeligvis bedre, Gixx.
Selv har jeg Held med Gore Tex, de er vanntette og varme, og myke som.... kenguruskinn, tror jeg det er. .
Image
Image
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Kenguskinn og goretex? Høres dyrt ut...?
-07 grell XL883R
jhhweb
MC: Yamaha FJ-1200

Post by jhhweb »

Jeg er godt fornøyd med "Halvarssons Dry Level".
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Lølle wrote:
Jeg lurte på de tidligere, men så en test som ga dem middels feed back, jeg tror de rett og slett ikke holdt vannet ute.
Dine er tydeligvis bedre, Gixx.
Selv har jeg Held med Gore Tex, de er vanntette og varme, og myke som.... kenguruskinn, tror jeg det er. .
Kan ha fått en B-vare rett og slett, sånt skjer jo. Jeg har (æresord) kjørt 35 mil i konstant regn med disse, og jeg ble ikke våt. Det duger for meg hvertfall :) De kunne gjerne ha vært litt varmere, men da hadde det blitt en helt annen hanske. Det jeg syntes er så genialt med disse er jo at de er tynne nok til å bruke som en sommerhanske også, hvilket jeg har gjort. Knakendes fornøyd :)
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Ingenting slår fornøyd :-)
Den Røde Fare wrote:Kenguskinn og goretex? Høres dyrt ut...?
umm.. kostet de 13-1400? De er for varme for sommer, men når det er vått/kaldt er de gode.
Image
Image
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Kikket på noen Halvarssons i går. Men når dusten bak disken, ser meg stå ved hanskeracket og prøve, lete etter prislapper osv, istedetfor tar opp tlf sin og ringer private samtaler-da ble det intet salg på ham.

Kikket på noen IXS i tekstil med GoreTexmembran idag, til en 700 spenn. De så greie ut, men...Kjørte derfra også uten at noen hadde giddet å spørre om de kunne hjelpe med noe.

Har ikke vært og kikket på Ride, det får bli neste post på programmet. Synes jeg svei mye peng på støvler jeg (2600), men når jeg ser en del hanskepriser skjønner jeg at det ikke var noe i forhold ;)

Mens jeg sliter med beslutningsvegringen min, har jeg gravd frem noen hansker jeg kjøpte i mine harde MC-buddager. Noen digre kladeiser, men de er varme og den gang holdt de nå vannet ute en del timer. Tørker fortere enn skinn ihvertfall :)

Den beslutningsvegringen er noe dritt, den kan dukke opp når det gjelder innkjøp av ting til bagatellmessige priser, mens jeg impulskjøper biler til 230.000 spenn og ny hest og sånn... :-k
-07 grell XL883R
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Rukka X-trafit funker, men jeg skal være ærlig. Om det blir skikkelig kaldt er ikke disse tingen. På den annen side er det heller ikke hva disse er laget for. De er laget for å vare en hel sesong i vind og vær og i en del temperaturer. Skal du på fjellturer i 2-3 grader så skjønner du kan skje greia. Har desverre ikke fått prøvd disse i slike tilstander, men sålangt er jeg fornøyd med tempen og jeg fryser lett for å si det sånn(Dårlig blodsirk i hender og føtter).
Gixxer
MC: Suzuki GSXR750K6
Yamaha r6 05
Suzuki Bandit GSF250N

Post by Gixxer »

Synes de viktigste egenskapene til mc-hansker er at der er tynne og gir bra kontroll over gass/brems, og at slipper ut fuktigheten. Har ennå ikke funnet noen vanntette hansker som har disse egenskapene. Derfor tar jeg heller med meg flere sett med hansker når jeg skal ut på langtur.
Get your knee down and prey!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Gixxer wrote:Synes de viktigste egenskapene til mc-hansker er at der er tynne og gir bra kontroll over gass/brems, og at slipper ut fuktigheten. Har ennå ikke funnet noen vanntette hansker som har disse egenskapene. Derfor tar jeg heller med meg flere sett med hansker når jeg skal ut på langtur.
Neivel, har du prøvd Rukka X-Trafit som jeg sier da ?
Cheron
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell

Post by Cheron »

Gixxer wrote:Synes de viktigste egenskapene til mc-hansker er at der er tynne og gir bra kontroll over gass/brems, og at slipper ut fuktigheten. Har ennå ikke funnet noen vanntette hansker som har disse egenskapene. Derfor tar jeg heller med meg flere sett med hansker når jeg skal ut på langtur.
Dette er det samme som jeg tenker. Kjøpte først et par tykke hansker, men syntes ikke jeg fikk kontroll over gass, brems, klutsj bra nok. Så la disse til sides. Stakk på en tråsykkel sjappe og kjøpte meg vindtette og varme sykkelhansker der. Har kjørt i regn med dem, og de var faktisk tette ganske lenge!
Post Reply