Trøbbel med kjøling - GSXR1000 K3
Posted: 14 Sep 2007 18:39
Har visst en stund at jeg har en ørliten lekkasje av kjølevæske. Det er en dråpe nå og da, så har jeg etter tid og stunder glemt det selvsagt. Kjørte til jobb idag og så at tempen gikk opp til 118grader. Etter jobb fylte jeg på 3-4 desiliter kjølevæske og da var det opp til fullt nivå igjen. Kjørte godtroende hjem, visste egentlig at det såklart ikke kom til å gi store utslaget. Da jeg var nedi festningstunellen kom den opp i 122 grader så jeg stoppa den tvert. Venta ganske lenge til den var nede på rundt 50 grader. Jobben var stengt så hadde ikke hjulpet å dra tilbake dit selvom jeg jobber der jeg jobber. Tenkte at jeg fikk ta det rolig hjem og heller stoppe en del ganger bare for å få sykkelen hjem. Jeg satt og sjekka målern konstant men nå lå den stødig rundt 100 grader, og det er jo ikke kritisk, men hvertfall 20 grader varmere enn hva den pleier å være. Ved vanlig kjøring ligger den rundt 77-80 grader. Kom meg faktisk helt hjem uten kritiske temperaturer, men planen var liksom å dra til Vålerbanen imorgen men det tør jeg rett og slett ikke nå.
Det skal også sies at vifta ikke slår seg på i det hele tatt, og den skal slå seg på ved 105 grader og skru seg av igjen ved 100grader(sånn roughly) MEN, den i seg selv er ikke synderen for sykkelen pleier uansett ikke komme opp i disse temperaturene så her må det være noe annet først og fremst.
Så kommer spørsmålet: Hva er feilen(e) ?
EDIT: Faen, glemte å fortelle at jeg monterte G-pack for noen dager siden som jeg har tatt av. Da den var montert så lyste templyset rødt hele tiden når sykkern var igang, selvom tempen var helt fin som den alltid pleier. Det blinket også FI i displayet. Jeg tenkte ikke noe videre over dette enn at G-packen sikkert laget noen ufarlige feil på denne sykkelen. De forsvant da jeg fjernet G-packen. Sykkelen ble faktisk litt varmere enn normalt, dagen før jeg fjerna den. Kom opp i 106 grader ved helt normal kjøring, cruisa på 5000rpm og da skal den ikke bli så varm. Pleier å ligge rundt 80 som beskrevet høyere opp.
Det skal også sies at vifta ikke slår seg på i det hele tatt, og den skal slå seg på ved 105 grader og skru seg av igjen ved 100grader(sånn roughly) MEN, den i seg selv er ikke synderen for sykkelen pleier uansett ikke komme opp i disse temperaturene så her må det være noe annet først og fremst.
Så kommer spørsmålet: Hva er feilen(e) ?
EDIT: Faen, glemte å fortelle at jeg monterte G-pack for noen dager siden som jeg har tatt av. Da den var montert så lyste templyset rødt hele tiden når sykkern var igang, selvom tempen var helt fin som den alltid pleier. Det blinket også FI i displayet. Jeg tenkte ikke noe videre over dette enn at G-packen sikkert laget noen ufarlige feil på denne sykkelen. De forsvant da jeg fjernet G-packen. Sykkelen ble faktisk litt varmere enn normalt, dagen før jeg fjerna den. Kom opp i 106 grader ved helt normal kjøring, cruisa på 5000rpm og da skal den ikke bli så varm. Pleier å ligge rundt 80 som beskrevet høyere opp.