Worklogs (Post arbeid du har gjort på din sykkel her)
- Bånn Gæs
- Posts: 98
- Joined: 27 Apr 2005 00:19
- Location: Bergen
- Bånn Gæs
- Posts: 98
- Joined: 27 Apr 2005 00:19
- Location: Bergen
- indianeren
- Posts: 973
- Joined: 29 Apr 2005 14:54
ikke gjort så mye i det siste..bare kjørt..
og skrudd på en willys jeep..
Men, fikk endelig byttet ut bremsetrommelen bak..
Har hatt en ny trommel liggende en stund, men måtte få lånt en dreiebenk for å tilpasse den til min årsmodell.
Videre så har jeg hatt op lokket på girkassen for å inspisere hvorfor den har hoppet ut av 2dje gir noen ganger.. men det er ikke så mye å gjøre med det. Har planer om å oppgradere til 4 trinns overdrive kasse som eliminerer 95% av alle problem med feil utveksling for moderne veier og slitasje.
Samtidig så reiv jeg ut clutchen og tok ut pluggene som har stengt girkasseoljen ute fra primæren. Da slipper jeg troligvis at den presser girkasseolje inn i primæren, og slipper da oljesvetting på utsiden. Pluss at jeg kan sjekke oljenivået i kassen. Kjører med kevlarclutch, og den tåler girkasseolje. Muligens skal jeg prøve på ATF olje.. må bare sjekke at ikke kevlarbelegget løsner pga tilsetningene.
Nytt forhjul er satt opp med BSA nav og indian felgbane.. håper på litt tid i dreiebenk til uken.. må lage en aksel og festeanordning til bremsestag/torque arm.
og skrudd på en willys jeep..
Men, fikk endelig byttet ut bremsetrommelen bak..
Har hatt en ny trommel liggende en stund, men måtte få lånt en dreiebenk for å tilpasse den til min årsmodell.
Videre så har jeg hatt op lokket på girkassen for å inspisere hvorfor den har hoppet ut av 2dje gir noen ganger.. men det er ikke så mye å gjøre med det. Har planer om å oppgradere til 4 trinns overdrive kasse som eliminerer 95% av alle problem med feil utveksling for moderne veier og slitasje.
Samtidig så reiv jeg ut clutchen og tok ut pluggene som har stengt girkasseoljen ute fra primæren. Da slipper jeg troligvis at den presser girkasseolje inn i primæren, og slipper da oljesvetting på utsiden. Pluss at jeg kan sjekke oljenivået i kassen. Kjører med kevlarclutch, og den tåler girkasseolje. Muligens skal jeg prøve på ATF olje.. må bare sjekke at ikke kevlarbelegget løsner pga tilsetningene.
Nytt forhjul er satt opp med BSA nav og indian felgbane.. håper på litt tid i dreiebenk til uken.. må lage en aksel og festeanordning til bremsestag/torque arm.
Re: Litt om hva jeg har gjort....
MANN, lar du Harleyen stå under snøen?!?Ulv666 wrote:http://www.fenris-mc.no/?pID=5&aID=23938
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
min bandit 600 under ombygging..
-'05 R1 bakstuss
- LED baklys m/integrert blink
- Typhoon karbon eksos
- kutta framskjermen
- sluppet fronten 7cm ned
- pyramid plastic bellypan
- pyramid plastic hugger
- dual lykter foran
kommer mye mer, lakkering, ny maske foran, heving av bakenden 10cm + +..
-'05 R1 bakstuss
- LED baklys m/integrert blink
- Typhoon karbon eksos
- kutta framskjermen
- sluppet fronten 7cm ned
- pyramid plastic bellypan
- pyramid plastic hugger
- dual lykter foran
kommer mye mer, lakkering, ny maske foran, heving av bakenden 10cm + +..
97 Suzuki Bandit 600 streetfighter, 98 Honda CBR 600 F, 02 Yamaha YZF R1