Skal kjøpe ny MP3 spiller

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Skal kjøpe ny MP3 spiller

Post by Æ'ndalitten »

Nå tenkte jeg at jeg skulle ha meg en ny MP3 spiller, så jeg har kikka på endel tester på internett. Der ser jeg at IPod Mini og Creative Micro ligger ganske jevnt.
Det er de to modellene jeg har sett mest på, og som passer mitt behov best med tanke på lagringskapasitet.

Kjenner en som har IPod Mini, og han er fornøyd. Han sier at det er en ting som plager han: når spilleren klikker kan hen ikke dra ut noe batteri, så han må vente til spilleren går tom for strøm.. :roll:
Men IPoden har titanium belleg som gjør den ganske støtsikker. Det mangler Creativen..

Er det noen som har erfaringer eller anbefalinger når det gjelder MP3 spillere i den klassen?
Vill ikke kjøpe noe som ikke er "bra nok" heller..
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Re: Skal kjøpe ny MP3 spiller

Post by ChristR »

Æ'ndalitten wrote:Kjenner en som har IPod Mini, og han er fornøyd. Han sier at det er en ting som plager han: når spilleren klikker kan hen ikke dra ut noe batteri, så han må vente til spilleren går tom for strøm.. :roll:
Bare å trykke og holde inne Menu + valgknapp... :P
Har selv store iPod og er storfornøyd. Den har aldri klikka.
Men ikke kjøp nå, vent heller på 8gb versonen.

Zen micro er bare plastikkmøk..
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Re: Skal kjøpe ny MP3 spiller

Post by HÃ¥vi »

ChristR wrote:Zen micro er bare plastikkmøk..
Zen micro har noe Ipoden ikke har: god lyd!

Prøv å hør på de to, ipoden høres helt kunstig ut i forhold (tro meg)!
bryr du deg om noe annet enn designet så tar du Zen. :smt045

selvfølgelig sier folk at de er fornøyd med ipod. ingen som sier de kjøper dritt :wink:
Image
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Jeg har også "store" IPod, og kan ikke si noe annet enn at jeg er kjempefornøyd :D

Positive ting med minien:

+ Veldig fint design.
+ Brukervennlig.
+ Robust (tåler litt juling)

- Batteritid (er egentlig vanlig på alle IPodene)

Summary: Veldig fin og god MP3 spiller som spiller godt og ser god ut samtidlig. Brukervennligheten er glimrende, og den er laget "enkelt og greit bare for å spille musikk". Den har ikke mange av de superfancy funksjonene som videoavspilling og radio, som viser at de har laget denne musikkspilleren enkelt og greit kun for å gjøre det den skal best, nemlig spille musikk.

Lykke til med valget! :wink:
Image
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Re: Skal kjøpe ny MP3 spiller

Post by Trulso »

Håvi wrote:
ChristR wrote:Zen micro er bare plastikkmøk..
Zen micro har noe Ipoden ikke har: god lyd!

Prøv å hør på de to, ipoden høres helt kunstig ut i forhold (tro meg)!
bryr du deg om noe annet enn designet så tar du Zen. :smt045

selvfølgelig sier folk at de er fornøyd med ipod. ingen som sier de kjøper dritt :wink:
Nja, synes de har ca like go lyd jeg.. har vel mye med "høytalerne" :P
Men den har radio da, ett +..
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Re: Skal kjøpe ny MP3 spiller

Post by ChristR »

Håvi wrote:
ChristR wrote:Zen micro er bare plastikkmøk..
Zen micro har noe Ipoden ikke har: god lyd!

Prøv å hør på de to, ipoden høres helt kunstig ut i forhold (tro meg)!
bryr du deg om noe annet enn designet så tar du Zen. :smt045

selvfølgelig sier folk at de er fornøyd med ipod. ingen som sier de kjøper dritt :wink:
Nå har det seg sånn at iPoden "plombert" i lyden da... Det tar 2sek å fjerne den.. Da har iPod myyye råere lyd!

Sånn generelt i kvaliteten er lyden ca helt lik, men jeg liker lyden i iPod bedre.. Passer iallefall bedre til mine klokker, Sony MDR-G54LP.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
gilera rp
Posts: 102
Joined: 29 Apr 2005 23:48

Post by gilera rp »

Jeg har selv en Creative Zen Micro. Jeg vil virkelig anbefale denne. Batterikapasiteten er ca 12 t i motsetning til ipods 8t, den har 1 GB mer, bedre lyd, den har radio, taleopptaker etc. Da ipod ikke har noen av disse funksjonene står Creative sterkere. :wink:

Ipod har et veldig fint design, noen er jo villig til å betale kun for dette. :smt031

Du kan jo alltids ta en titt her om du er interessert i andre synsvinkler:Creative Vs. Ipod
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

gilera rp wrote:Jeg har selv en Creative Zen Micro. Jeg vil virkelig anbefale denne. Batterikapasiteten er ca 12 t i motsetning til ipods 8t, den har 1 GB mer, bedre lyd, den har radio, taleopptaker etc. Da ipod ikke har noen av disse funksjonene står Creative sterkere. :wink:

Ipod har et veldig fint design, noen er jo villig til å betale kun for dette. :smt031

Du kan jo alltids ta en titt her om du er interessert i andre synsvinkler:Creative Vs. Ipod
Du lever i fortiden mann.. Ipod Mini har både 4 og 6gb og opptil 18T batteritid nå.
Snart kommer også iPod i 8gb verson som sagt.

Må bare få legge til hvor elendig touch panelet til creative funker, det tar lang tid å venne seg til det.. De kunne heller ha klart seg uten, eller laget et touch panel som funka..

Apple setter standarden
Creative hermer.. :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Det som betyr mest for meg er lydkvalitet. Brukervenligheten spiller minst rolle.
Designet er heller ikke så viktig, bare den tåler litt.
Er litt slepphendt av og til.. :oops:
User avatar
gilera rp
Posts: 102
Joined: 29 Apr 2005 23:48

Post by gilera rp »

ChristR wrote:
gilera rp wrote:Jeg har selv en Creative Zen Micro. Jeg vil virkelig anbefale denne. Batterikapasiteten er ca 12 t i motsetning til ipods 8t, den har 1 GB mer, bedre lyd, den har radio, taleopptaker etc. Da ipod ikke har noen av disse funksjonene står Creative sterkere. :wink:

Ipod har et veldig fint design, noen er jo villig til å betale kun for dette. :smt031

Du kan jo alltids ta en titt her om du er interessert i andre synsvinkler:Creative Vs. Ipod
Du lever i fortiden mann.. Ipod Mini har både 4 og 6gb og opptil 18T
batteritid nå.
Snart kommer også iPod i 8gb verson som sagt.

Må bare få legge til hvor elendig touch panelet til creative funker, det tar lang tid å venne seg til det.. De kunne heller ha klart seg uten, eller laget et touch panel som funka..

Apple setter standarden
Creative hermer.. :P
Du får også creative med 4, 5 eller 6 gb til en rimeligere pris enn tilsvarende ipod.
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Kan ikke helt skjønne at titan gjør den mer støtssikker (om det er harddisken du er redd for ikke skallet da). Uansett, min 5 cent: det er det samme som i 20 gig klassen, Ipoden er mer smooth, og mindre. Creativen har bedre lyd og er billig, men stor og klumpete. (i forhold til kapasitet).

Begge bruker dustete propreitær programvare til overføring.

AtW
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

ATWindsor wrote:Begge bruker dustete propreitær programvare til overføring.

AtW
iTunes funker faktisk overbevisene bra! Brukte winamp før, men nå har jeg begynt å bruke iTunes også til musikkavspilling! Får veldig ryddig bibliotek av det programmet! :)

Når vi prater om støtsikkerhet så er vel ingen av disse inærheten av å være støtsikre.. Harddisk baserte spillere tåler ikke mye bank. Skal du jogge, kjøp iRiver.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Så en stund på SONY's MP3; men den var litt for dyr for meg. Er den verd pengene?
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

ChristR wrote:
ATWindsor wrote:Begge bruker dustete propreitær programvare til overføring.

AtW
iTunes funker faktisk overbevisene bra! Brukte winamp før, men nå har jeg begynt å bruke iTunes også til musikkavspilling! Får veldig ryddig bibliotek av det programmet! :)

Når vi prater om støtsikkerhet så er vel ingen av disse inærheten av å være støtsikre.. Harddisk baserte spillere tåler ikke mye bank. Skal du jogge, kjøp iRiver.
Smak og behag, personlig har jeg mitt eget opplegg, og skulle gjerne sett en mulighet for å ikke bruke itunes. Essensen er at det er dustete at man tvinges til å bruke en programvare.

AtW
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

heisann! til den nye mp3 spilleren din burde du kjøpe Koss Headset PortaPro ! den er dritrå! beste lyden jeg har hørt noen gang..tror det er de beste man får tak i her i landet..lykke til :wink:
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
Post Reply