Hva mener dere
Posted: 19 Sep 2007 09:49
Gikk til innkjøp av en rød Cagiva mito for ca 2 uker siden.
Var nede i Førde og hentet den, da jeg kom skulle jeg prøvekjøre den og se på den, jeg hadde blitt opplyst om at sykkelen hadde vært i bakken i lav fart og derfor litt kåpeskader på den ene siden.
Da jeg prøvekjørte den syns jeg at den gikk ganske så dårlig en det jeg hadde forventet meg av en Mito med Shark annlegg og 34mm dellorto gasser, selger påsto at det var fordi den hadde alt for stor dyse og at det var grunnen til den var så slapp.
Etter mye tenking og snakking ble vi enig med selger at jeg skal ta den på en betingelse.
Selger sa at den vil funke optimalt etter innkjøring av det nye stempelet og når jeg hadde dyset ned, fikk han til å skrive akuratt det i en utvidet kjøpskontrakt og at jeg skulle få heve kjøpet om den ikke funket etter jeg hadde gjort det han sa.
Vi alle ble enige om det og selger skrev under.
Etter at jeg fikk kjørt inn stempelet så prøvde jeg og dyse ned som selger sa jeg skulle gjøre men til ingen nytte, var like slapp enda.
Ringte selger og sa vi ville heve kjøpet, men han nektet på at det var noe galt med den og sa jeg skulle ha den inn på verksted for en tilstandsrapport.
verkstedet sa at den var i så tilstrekkelig dårlig stand at den ikke var trygg å kjøre på vei med, fordi den hadde masse mangler.
Kontaktet selger og sendte han rapporten, han nektet såklart på at den var sånn når han hadde den og han mente at det var jeg som hadde skrudd i stykker sykkelen fordi jeg skiftet dyse på som vi hadde avtalt med selger og står faktisk i kjøpskontraken.
Etter mye brev fram og tilbake til selger bestemte vi oss for å gå til advokat for vi var lei, og ville få ordnet saken.
Advokaten mente at vi hadde en meget god sak og skal kontakte selger i dag og fortelle han litt om hvilke konsekvenser og straff han vil få om han nekter, for det selger har gjort er å nekte imot det han skrev under på i kontrakta.
Hva syns dere om sånt?
Var nede i Førde og hentet den, da jeg kom skulle jeg prøvekjøre den og se på den, jeg hadde blitt opplyst om at sykkelen hadde vært i bakken i lav fart og derfor litt kåpeskader på den ene siden.
Da jeg prøvekjørte den syns jeg at den gikk ganske så dårlig en det jeg hadde forventet meg av en Mito med Shark annlegg og 34mm dellorto gasser, selger påsto at det var fordi den hadde alt for stor dyse og at det var grunnen til den var så slapp.
Etter mye tenking og snakking ble vi enig med selger at jeg skal ta den på en betingelse.
Selger sa at den vil funke optimalt etter innkjøring av det nye stempelet og når jeg hadde dyset ned, fikk han til å skrive akuratt det i en utvidet kjøpskontrakt og at jeg skulle få heve kjøpet om den ikke funket etter jeg hadde gjort det han sa.
Vi alle ble enige om det og selger skrev under.
Etter at jeg fikk kjørt inn stempelet så prøvde jeg og dyse ned som selger sa jeg skulle gjøre men til ingen nytte, var like slapp enda.
Ringte selger og sa vi ville heve kjøpet, men han nektet på at det var noe galt med den og sa jeg skulle ha den inn på verksted for en tilstandsrapport.
verkstedet sa at den var i så tilstrekkelig dårlig stand at den ikke var trygg å kjøre på vei med, fordi den hadde masse mangler.
Kontaktet selger og sendte han rapporten, han nektet såklart på at den var sånn når han hadde den og han mente at det var jeg som hadde skrudd i stykker sykkelen fordi jeg skiftet dyse på som vi hadde avtalt med selger og står faktisk i kjøpskontraken.
Etter mye brev fram og tilbake til selger bestemte vi oss for å gå til advokat for vi var lei, og ville få ordnet saken.
Advokaten mente at vi hadde en meget god sak og skal kontakte selger i dag og fortelle han litt om hvilke konsekvenser og straff han vil få om han nekter, for det selger har gjort er å nekte imot det han skrev under på i kontrakta.
Hva syns dere om sånt?