Trøbbel med styre.

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Trøbbel med styre.

Post by Alas »

Hei.

Hentet sykkelen min fra verkstedet idag, etter kun kort kjøring merket jeg at styret ikke peker rett fram når sykkelen går rett fram. Styret har en vinkel på 3-5 grader mot høyre mens sykkelen går rett fram. Nå styret står rett går sykkelen litt mot venstre.

Er dette farlig å kjøre med? Jeg har nå kjørt fra Førde til Bergen og det gikk fint, tok det dog veldig med ro.

Hva kan være feil? Og kan noe slikt være dyrt å fikse?

Jeg ville jo gått tilbake til verkstedet som har fikset sykkelen, men de ligger i Førde og jeg er i Bergen nå. Burde nok kjørt tilbake, men det hadde jeg ikke tid til, selv om jeg nok burde det. Skal forresten ringe til forsikringsselskapet og snakke med dem og.

Mvh
Tvinitla
MC: YAMAHA FJ 1200 '89

Re: Trøbbel med styre.

Post by Tvinitla »

Det er nok neppe noen fare å kjøre med skeivt styre, bare det er skikkelig festet. En venner seg fort til dette, men det er jo j...... irriterende :twisted: og det skal selvfølgelig ikke være sånn.
Dersom det er verkstedet i Førde som er grunn til dette synes jeg du skal kontakte verkstedet og eventuelt gjøre en avtale med dei om at du kan få utført justeringen på et verksted i Bergen.
YAMAHA FJ 1200 '89 (Km.stand: 163.000)
Alas

Post by Alas »

Oki, så jeg kan kjøre med det, det er jo godt. Det virker godt festet. Avkjørselen var jo grunnen til det, men de burde jo ha fikset det, får ringe dem imorgen, skal og ta en tur til noen verksted her i byen og høre om det er en enkel sak å fikse, eventuelt hva det koster.

Hadde jo planer om å reise til Stavanger på lørdag, så kan jo få det fikset der nede tenker jeg.

Var ikke gøy dette her nei.
hondaboy

Post by hondaboy »

er det gaffelen som er litt skjev , bare å løsne litt på de klemmene som holder gaffelen og få noen til å holde igjen forhjulet mens du vrir litt når det virker greit skru ordentlig fast. gjenta om nødvendig men dette fikser du lett selv. hvis det er selve styret sving til siden og ta i styret og bend .er lett at styret bøyer seg hvis du har ricers og sykkel velter etc. bare prøv selv før du legger mange penger i verkstedbesøk.......de gjør det på den måten de oxo :D
1983 honda vt 750. 1975 kreidler 50 rs. 1977 vespa 50 special. 1994 peugeot 306 1,9 tdi. 2000 suzuki grand vitara 2,0 tdi. 1986 13 fot lohi sport m/50 hk mercury.
Alas

Post by Alas »

Hmmm, han karen på butikken sa det kunne være noe slikt. Var innom ene Suzuki forhandleren i byen og en kar tok en titt på den.

Mest sannsynlig ville det være det nedre gaffeltriangelet (?) som var slått skeivt i utforkjøringen. Han synes det var smått utrolig at ikke verkstedet som har fikset den merket dette, hverken under arbeid eller prøvekjøring. Men men, ringte Gjensidige og de ville ha en takstmann til å se på det. Men de kan ta gift på at jeg betaler noe mer enn jeg allerde har.

Kjører til Stavanger iløpet av helgen og regner med å få takst der nede, karen i butikken mente et var ike noe problem å kjøre med det.

Synes uansett det er vanvittig dårlig av verkstedet som reparerte sykkelen å ikke se det.

Men det ordner seg nok.
Post Reply