Er i det siste jeg har intrisert meg for dette, denne seesongen var det zx7 men farten blir ofte litt over grensen. er da ute etter en av værstingene som vell er 500-600kubikker? noen merker jeg har kjikt på er KTM og husqverna, de ser tøffe ut iallefall.. De er også merker jeg aldrig har vært borti så lurer på holbarhet og og andres erfaringer med slike. men er sikkert mye annet bra. er åpen for merker og råd.
også var det pris, hva får man for 50-70?
takk for hjelp og svar.
Tips til valg av supermotard
- KL. A
- Posts: 233
- Joined: 19 Jun 2007 21:19
- MC: '08 Suzuki GSX-R600
'06 KTM 640 Prestige *Solgt* - Location: Telemark
Re: Tips til valg av supermotard
Hva skal du bruke motarden til da? Bare herjing eller kjøre til jobb o.l. også?
Hvor glad er du i å skru?
Skal du ha noen bakpå?
Hvor glad er du i å skru?
Skal du ha noen bakpå?
All my drinking buddies have a racing problem!
Re: Tips til valg av supermotard
det blir til jobb ja, 2mil. bakhjulskjøring, skogskjøring så blir litt herjing . Har ikke noe imot å skru men gidder ikke skru hver dag jeg skal ut å kjøre, eller bli stående lang oppiskogen hver gang.
pasasjerer er ikke prioritert.

- KL. A
- Posts: 233
- Joined: 19 Jun 2007 21:19
- MC: '08 Suzuki GSX-R600
'06 KTM 640 Prestige *Solgt* - Location: Telemark
Re: Tips til valg av supermotard
Hvis du skal kunne ha noen bakpå begrenser du utvalget en del.
Men Aprilia SVX 550 fra 2007 er reg for 2 personer det samme er KTM 640.
Service intervallene på Aprilia er jeg ikke sikker på. På KTM 640 er det 5000 km service intervall.
Aprilia er en del mer håreret enn KTM.
Uten passajerer har du KTM 660 og 525 eller Husaberg 650
KTM 525 og Husa 650 er det forholdsvis mye skruing på.
KTM 660 er det sånn midt på treet, lurer på om det er olje hver 2500 og ventiljustering hver 5000.
Men Aprilia SVX 550 fra 2007 er reg for 2 personer det samme er KTM 640.
Service intervallene på Aprilia er jeg ikke sikker på. På KTM 640 er det 5000 km service intervall.
Aprilia er en del mer håreret enn KTM.
Uten passajerer har du KTM 660 og 525 eller Husaberg 650
KTM 525 og Husa 650 er det forholdsvis mye skruing på.
KTM 660 er det sånn midt på treet, lurer på om det er olje hver 2500 og ventiljustering hver 5000.
All my drinking buddies have a racing problem!
- maelling
- Posts: 1403
- Joined: 12 Jul 2007 17:21
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
- Contact:
Re: Tips til valg av supermotard
Jeg har som middels peiling på dette, men synes at Husqvarna sm 610 er en nydelig sykkel, helt tilbake til 2000 modeller. En 2000 modell gått lite kan du få for rundt 45k, og nyere modeller finner du nok flere av innenfor 50-70 k. De har en motor med oljefilter, og da er det serviceintervaller som en vanlig motorsykkel. Videre tror jeg disse motorene har en ekstra kamaksel eller noe som gjør at den vibrerer mindre og er lettere å ha med å gjøre. 570 R har race motorer, og de må man bytte olje på oftere og ventiljustere oftere osv. Disse sparker mer, men tror ikke du savner stort i 610'n. Det er et stort skille på motardene generelt mellom de som har race-motorer(mye skruing) hvor man må ha service ofte, og de mer "gate-motorene" som er mer brukbare til vanlig bruk.MariusL wrote:Er i det siste jeg har intrisert meg for dette, denne seesongen var det zx7 men farten blir ofte litt over grensen. er da ute etter en av værstingene som vell er 500-600kubikker? noen merker jeg har kjikt på er KTM og husqverna, de ser tøffe ut iallefall.. De er også merker jeg aldrig har vært borti så lurer på holbarhet og og andres erfaringer med slike. men er sikkert mye annet bra. er åpen for merker og råd.
også var det pris, hva får man for 50-70?
takk for hjelp og svar.
Lykke til med valget

Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
-
- Posts: 234
- Joined: 25 Dec 2006 21:28
- MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition! - Location: ærendal
- Contact:
Re: Tips til valg av supermotard
HUSABERG!MariusL wrote:Er i det siste jeg har intrisert meg for dette, denne seesongen var det zx7 men farten blir ofte litt over grensen. er da ute etter en av værstingene som vell er 500-600kubikker? noen merker jeg har kjikt på er KTM og husqverna, de ser tøffe ut iallefall.. De er også merker jeg aldrig har vært borti så lurer på holbarhet og og andres erfaringer med slike. men er sikkert mye annet bra. er åpen for merker og råd.
også var det pris, hva får man for 50-70?
takk for hjelp og svar.
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =12&tot=17
kost på den ca 10000. så er den god som en ny en. og du får med enduro felger og sm. jeg har vært veldig fornøyd med den så langt. og grunnen til at jeg selger er fordi at det er kjedelig å kjøre alene i lengden.
uansett om du kjøper ktm/husaqvarna eller husaberg, eller satser på suzuki el. som ikke har samme vedlikeholdskravet men heller ikke samme effekten. så tror jeg helt sikkert du blir fornøyd. sats på den du liker utseendet på. og for all del prøv de alle de forskjellige merkene og modellene. ose hvilken som passer deg best. DVS: den som gir deg det største gliset

lykke til med handel!

Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt