Page 1 of 1
Derbi gpr nude, trim?
Posted: 12 Oct 2007 00:04
by Spacie
Heisann
har en kompis som fikk ny sykkel for litt siden.
En derbi gpr nude 2005 mod, splitter ny.
Den går dass! hva skal gjøres for at den går greit nok?
noen lette inngrep? skal ikke koste no jævlig

Re: Derbi gpr nude, trim?
Posted: 12 Oct 2007 00:14
by crab
50 eller 125 ccm?
Kan jo ta plomberingene, eller skifte til eff.anlegg, da går jo den litt bedre. Får brukendes effanlegg fra 1500 og opp.
Ellers så kan jo du slå til med hele pakken og kjøpe sylinder, effanlegg, veiv, forgasser osv, og lage værsting

Re: Derbi gpr nude, trim?
Posted: 12 Oct 2007 20:20
by Spacie
det er 50 =)
Det kan ikke gjøres noe annet? som ikke koster ?

Re: Derbi gpr nude, trim?
Posted: 13 Oct 2007 03:10
by ErlingSG
Ta plomberingene er dyrt??
Men å trimme koster uansett.. Må regne med å bli tatt
Re: Derbi gpr nude, trim?
Posted: 13 Oct 2007 04:00
by Mantis
Alle motordelene som er beregnet på "vanlig" GPR passer på nude

Jeg f.eks har et effektanlegg som egentlig skal være på en nude. Så det er bare å finne GPR deler.
http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... 8dfd5b4366
Re: Derbi gpr nude, trim?
Posted: 13 Oct 2007 04:02
by ErlingSG
Husker jeg prøvesatt en nude i Bergen.. Makan til dailig sykkel =D
Re: Derbi gpr nude, trim?
Posted: 14 Oct 2007 16:58
by Evje
ErlingSG wrote:Ta plomberingene er dyrt??
Men å trimme koster uansett.. Må regne med å bli tatt
Med den holdningen din så må du regne med det. Stopper du så blir du tatt, så enkelt er det.

Stikk heller av om du har muligheten til det siden før eller siden blir du tatt for trimming hvis ikke.
Ta plomberingene og bytt til 70-75 dyse hvis du vil klare å holde følge med trafikken og at mopeden skal se ganske original ut.

Re: Derbi gpr nude, trim?
Posted: 15 Oct 2007 01:55
by ErlingSG
Evje wrote:ErlingSG wrote:Ta plomberingene er dyrt??
Men å trimme koster uansett.. Må regne med å bli tatt
Med den holdningen din så må du regne med det. Stopper du så blir du tatt, så enkelt er det.

Stikk heller av om du har muligheten til det siden før eller siden blir du tatt for trimming hvis ikke.
Ta plomberingene og bytt til 70-75 dyse hvis du vil klare å holde følge med trafikken og at mopeden skal se ganske original ut.

Mener bare at du bør sette av 4200,- til bot uansett. For du
kan bli tatt!
Tror fint jeg skulle greid å slippe unna på trimma moped disse åra, men allikevel. Her i bygda er det såpass mye småveier og snarveier man ikke kan ta med bil at å komme seg unna om du er alene på peden og har trim er ikke noe problem.
Re: Derbi gpr nude, trim?
Posted: 14 Sep 2008 11:28
by rocky balboa
hei . har derbi gpr 50 r , vess du vill ha dein t å gå fortar så tar du ut plomben , de koste ca 5-600 kr. men de e verd det. da går den ca 95-100 km/t
ellers så kain du kjøp effektanlegg , men de e ikke så stor forskjell på effektanlegg å uttatt plombe:)