Page 1 of 2

nsr fp hjelp??

Posted: 23 Oct 2007 13:12
by marius#
hei hvordan kan æ gjøre min honda nsr fulleffekt????

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 23 Oct 2007 16:27
by Mantis
Det første du må gjøre er å ta plomberingene i eksospotta. (du kan selfølgelig også kjøpe deg et effektanlegg også. Det ville jeg gjort. Ikke bare får du litt mer power, men du kan lett skru over orginal anlegget også om det skulle skje noe eller du må på kontroll )
Derreter fjerner du CDI sperren (Guide HER )
Så må du kjøpe deg FP sylinder, vet ikke helt hvor du kan skaffe deg den men. Mulig pålarn har http://www.pm-salg.com



Lykke til da :)

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 23 Oct 2007 18:37
by alexanderyi
Bør kansje bytte noen dyser oxo?

Lykke til.. \:D/

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 23 Oct 2007 18:38
by Bonnis
Holder med å fjerne plombene i eksos og CDI med det første. Blir du lei av denne effekten kjøper du RS. ;-)

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 23 Oct 2007 18:42
by alexanderyi
Bonnis wrote:Holder med å fjerne plombene i eksos og CDI med det første. Blir du lei av denne effekten kjøper du RS. ;-)
hehe.. for et hat du har fått mot nsr :lol:

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 23 Oct 2007 18:51
by EvenDeven
Bonnis wrote:Holder med å fjerne plombene i eksos og CDI med det første. Blir du lei av denne effekten kjøper du RS. ;-)

Ser du egentlig noe poeng i å holde på sånn?

Du vet alltid hvordan det ender uansett. Kan du ikke bare akseptere folk liker forskjellig?


Hvis du vet at RS eier NSR noe så grønjævlig som du gir uttrykk for, kan du holde det inni deg.

Takk :lol:

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 23 Oct 2007 22:08
by Bonnis
Har ytringsfrihet i Norge, så jeg ser ingen grunn til å holde fakta innenfor. ;) Fortsett å lev i god tro om fartsmonsteret NSR om det er det du vil, jeg skal ikke hindre deg.
Men greit, dumt av meg å ta det i denne tråden. Så ingen grunn til panikk. Denne gang...

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 23 Oct 2007 22:41
by R6-freak
Bonnis wrote:Har ytringsfrihet i Norge, så jeg ser ingen grunn til å holde fakta innenfor. ;) Fortsett å lev i god tro om fartsmonsteret NSR om det er det du vil, jeg skal ikke hindre deg.
Men greit, dumt av meg å ta det i denne tråden. Så ingen grunn til panikk. Denne gang...
HAHA. er RS så mye mer fartsmonster da Bonnis?

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 23 Oct 2007 23:02
by Bonnis
Jeg sier da ikke noe annet? NSR er da et fartsmonster det. Sammen med RS, som kanskje er mer likt et fartssupermonster på en måte.

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 24 Oct 2007 18:51
by Markn
Hvorfor er det slik at RS er såå mye bedre enn NSR visst begge er FP? :-k
Liker noen NSR så skal de få det. UTEN komentarer som at RS går sååååå mye bedre! :-s

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 24 Oct 2007 19:10
by Ducos
off-topic:

RSn har kansje bedre aerodynamikk enn nsr.. men hva hjelper det? min erfaring er faktisk at nsr går bedre enn rs å likt med mito :) de rs'nene som absolutt ville drag-race'e - kjøre omkapp med meg hadde effanlegg å elventil, gianelli og arrow tror jeg det var.. jeg hadde JOLLYmoto effanlegg, å viste ikke om noe CDI sperre på den tiden... sjønner meg seriøst ikke på deg bonnis, alle "j lvæ a" 2takt racing sykkler går OMTRENT likt, vekt på sjofør, hvor heldig du er med akkorat DIN sykkel, VÆR, vind, blablabla ALT virker inn:)

kan dere seriøst bare Gi "f ea n" med NSR vs RS vs MITO krigen? :)



RS folk sier rs er best
MITO folk sier mito er best
de fleste NSR for bryr seg ikke, sånn er det bare.

NSR,RS,MITO -> slutt!


ON-TOPIC:

Du må ublombere.. bytte tomgangsdyse, ax dyse, tomgangsdyse, cdi sperre(evt FP cdi), fp eksosventilstyring, power reeds, bytte til tennplugg med sterkere gnist(om du gidder), kjøpe FP sylynder.. http://www.mc-oslo.no/com selger sylynderen. koster så vitdt i overkant av 3000kr..

Lykke til, tror ingen i norge har en 100% FP nsr! kansje du blir nr1? :twisted:

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 24 Oct 2007 22:33
by Bonnis
Ducos wrote:off-topic:

RSn har kansje bedre aerodynamikk enn nsr.. men hva hjelper det? min erfaring er faktisk at nsr går bedre enn rs å likt med mito :) de rs'nene som absolutt ville drag-race'e - kjøre omkapp med meg hadde effanlegg å elventil, gianelli og arrow tror jeg det var.. jeg hadde JOLLYmoto effanlegg, å viste ikke om noe CDI sperre på den tiden... sjønner meg seriøst ikke på deg bonnis, alle "j lvæ a" 2takt racing sykkler går OMTRENT likt, vekt på sjofør, hvor heldig du er med akkorat DIN sykkel, VÆR, vind, blablabla ALT virker inn:)

kan dere seriøst bare Gi "f ea n" med NSR vs RS vs MITO krigen? :)



RS folk sier rs er best
MITO folk sier mito er best
de fleste NSR for bryr seg ikke, sånn er det bare.

NSR,RS,MITO -> slutt!


ON-TOPIC:

Du må ublombere.. bytte tomgangsdyse, ax dyse, tomgangsdyse, cdi sperre(evt FP cdi), fp eksosventilstyring, power reeds, bytte til tennplugg med sterkere gnist(om du gidder), kjøpe FP sylynder.. http://www.mc-oslo.no/com selger sylynderen. koster så vitdt i overkant av 3000kr..

Lykke til, tror ingen i norge har en 100% FP nsr! kansje du blir nr1? :twisted:
Bedre aerodynamikk hjelper mot høyere toppfart, bedre kjøreegenskaper og bedre aks.
Vi snakker om FP, slik motorene er konstruert i utgangspunktet. Rotax sine motorer kommer egentlig med en Rave elektronisk eksosventil. Er det da feigt at RS-eiere har trimma sykkelen sin mer enn NSR-en din?
Greit, du mener at RS med 34hk går likt med NSR med 28hk pga alt har med "Hvor heldig man er med sin sykkel"? Dette blir BARE tåpelig å si. Håper du skjønner det sjøl også.
Jeg skjønner ikke hvordan vær og vind kan gjøre så en FP NSR drar en FP RS i drag. De står da ved siden av hverandre, og været og vinden er likt for begge. Sant?

Og bare så det er sagt, så sier jeg ikke at RS er best BARE pga jeg har det sjøl. Mito er ikke noe dårligere enn RS på noen måter, men NSR er det. Derfor sier jeg det, og de ALLER fleste NSR-eiere sier seg enig i det. De sier ikke nødvendigvis at NSR er best blabla, men at dette er sykkelen for dem, smaken dems. Om de ennå ikke har fått med seg at RS går bedre enn NSR, så får de bare stå på sitt for min del, men jeg vil selvfølgelig ikke si meg enig.

Om du sier at 6hk forskjell i lett-mc klassen er minimal forskjell, så skal jeg ikke si noe imot deg, selv om jeg personlig kjenner utmerket godt 6 ekstra hester under tanken på 140kg. Typisk dårlig unnskyldning fra en som eier/har eid en NSR. "Ingenting kan gå bedre enn NSR, alle 2-takts racere går likt uansett".

"Du må ublombere.. bytte tomgangsdyse, ax dyse, tomgangsdyse..." Wow, jeg må si du har greie på hva du snakker om! Kan du fortelle meg litt om denne ax-dysa? Gir denne NSR litt ekstra krutt?

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 24 Oct 2007 22:39
by EvenDeven
Jeg har aldri hatt noe som helst i mot rs, hadde nok kjøpt meg en ny rs om jeg hadde hatt penger til det, men de brukte jeg opp på annet dritt :P

RS og NSR er jo to forskjellige sykler.. RS er racing, NSR er en sportstourer.

Men men, nå har jeg lekser å gjøre .. SnakkesgreittjHEIIIII!

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 24 Oct 2007 23:14
by R6-freak
EvenDeven wrote:Jeg har aldri hatt noe som helst i mot rs, hadde nok kjøpt meg en ny rs om jeg hadde hatt penger til det, men de brukte jeg opp på annet dritt :P

RS og NSR er jo to forskjellige sykler.. RS er racing, NSR er en sportstourer.

Men men, nå har jeg lekser å gjøre .. SnakkesgreittjHEIIIII!
Ny rs ja. den ser iaffal fin ut.. 05 og nedover ser faen meg ut som et dass , 10kr på at bonnis sin RS IKKE har 34 hk... :-#

Re: nsr fp hjelp??

Posted: 24 Oct 2007 23:25
by Bonnis
Da vedder jeg 10000kr på at jeg ikke har 34hk. 8) Mangler 34mm gasseren gitt. Har litt gåen clutch også, så har vel forsvinni noen ponnier der også.