18000 er det formykje for ein trimma rieju smx???

Prat om moped & scooter.
rieju SMX
Posts: 13
Joined: 14 Jun 2005 23:24
Location: samnanger

18000 er det formykje for ein trimma rieju smx???

Post by rieju SMX »

eg har ein rieju smx :D som eg skal selge..... eg har lgt ut 14000 på den...... :( har hatt den på reperasjon 3 ganger og skjert den to ganger.... eg har orginal silynderen liggande....... den er jo bare til å båre det koster 1500. har flett ny 48 kundo silynder, har forsterk aveiv og forsterka veivlager, har 24 mm malossi forgasser og power filter. har bloombering og orginal dyse, har orginal forgasser og luftfilter.... eineste eg mangler av orginal eg silynder og veiv, men den forsterka veiva er jo betre enn den orginala.....er det formykje med 18 000 :?:
User avatar
Planitza
Posts: 46
Joined: 28 Apr 2005 16:25
Location: Trondheim

Post by Planitza »

Kunne vel kanskje nevnt hvilken årsmodell det er snakk om også..?
Kjøretøy:
¤Aprilia Sr 50 Ditech 2002-modell (på deltid)
rieju SMX
Posts: 13
Joined: 14 Jun 2005 23:24
Location: samnanger

Post by rieju SMX »

det er ein 2002 modell
User avatar
NeoNxiX
Posts: 317
Joined: 07 May 2005 21:51
Location: Stjørdal
Contact:

Post by NeoNxiX »

Egentlig ikke vil jo jeg si da.
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Spørs hvor langt den har kjørt og hvordan den har blitt brukt.... (?)
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

_Adler_ wrote:Spørs hvor langt den har kjørt og hvordan den har blitt brukt.... (?)
Hehe, høres jo ikke akkurat ut som bruken har vært spesielt mild :)

AtW
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

ATWindsor wrote:
_Adler_ wrote:Spørs hvor langt den har kjørt og hvordan den har blitt brukt.... (?)
Hehe, høres jo ikke akkurat ut som bruken har vært spesielt mild :)

AtW
Ikke akkurat nei, med såpass mye trim har den sikkert ikke vært "bestefar-aktig" :P
rieju SMX
Posts: 13
Joined: 14 Jun 2005 23:24
Location: samnanger

Post by rieju SMX »

faktumet er at første gangen var ikkje min feil.... eg var borte på ein statoil stasjon her som eg bur og sa at eg skulle ha MOTOR olje.... eg fekk 2 takts olje men han sa det gjekk heilt fint! (DA GJORDE DA IKKJE) so kjøpte eg trim, full trim. fekk svogeren min til å sette det på men han fekk da ikkje til. so leverte eg den til ride (FOR FØRSTE GANG)
dei fikset den då var den gått nesten 5000. så kjørte eg knappe 1000 km så brå stoppet motorenh(ei skrue på veiva var løsnet og blei skrudd ut. så leverte eg den inn igjen for 2. GANG og då byttet dei veivlager og sa at eg hadde fått eit lite hakk i silynderen, men det skulle gå bra. eg fekk sykkelen igjen ein lørdag i 2 tiden. på kvelden i 7-8 tiden skar eg den igjen........so no e den inne for 3 GANG. no har eg kjøt heilt ny silynder kit. skal selge den for eg e lei den. men no e alt godt som nytt igjen...

Då er det vell ikkje so mykje med 18 000?[/u]
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

rieju SMX wrote:faktumet er at første gangen var ikkje min feil.... eg var borte på ein statoil stasjon her som eg bur og sa at eg skulle ha MOTOR olje.... eg fekk 2 takts olje men han sa det gjekk heilt fint! (DA GJORDE DA IKKJE) so kjøpte eg trim, full trim. fekk svogeren min til å sette det på men han fekk da ikkje til. so leverte eg den til ride (FOR FØRSTE GANG)
dei fikset den då var den gått nesten 5000. så kjørte eg knappe 1000 km så brå stoppet motorenh(ei skrue på veiva var løsnet og blei skrudd ut. så leverte eg den inn igjen for 2. GANG og då byttet dei veivlager og sa at eg hadde fått eit lite hakk i silynderen, men det skulle gå bra. eg fekk sykkelen igjen ein lørdag i 2 tiden. på kvelden i 7-8 tiden skar eg den igjen........so no e den inne for 3 GANG. no har eg kjøt heilt ny silynder kit. skal selge den for eg e lei den. men no e alt godt som nytt igjen...

Då er det vell ikkje so mykje med 18 000?[/u]
Du sa at du skulle ha motorolje? Motorolje har man jo på firetaktere. Din er så absolutt en totakt, og den skal ha totaktsolje (helst fullsyntetisk)
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
rieju SMX
Posts: 13
Joined: 14 Jun 2005 23:24
Location: samnanger

Post by rieju SMX »

ja men vanli to takts olje som du fyller i bensinen...det var det eg fekk og dei på ride sa at det ikkje var slik eg skulle ha!!!
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

rieju SMX wrote:ja men vanli to takts olje som du fyller i bensinen...det var det eg fekk og dei på ride sa at det ikkje var slik eg skulle ha!!!
Jo, du skal ha totaktsolje. Om du fyller den i bensintanken eller bruker ojepumpa er det samme bare du bruker riktig prosent i bensinen.

En totaktsmotor skal ha totaktsolje, hvis de på ride sa noe annet er det feil.
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Sant det som TDK sier, du skal ha totaktsolje. Hvis du legger oljen i en seperat tank, så har det ingenting å si. Oljen blir blandet uansett, bare det at den blander det selv, så du slipper å bekymre deg for å ta riktig prosent og ikke trenger å blande i olje ved hver bensinpåfylling :wink:

Hvis ride sier at du ikke skal ha totaktsolje, eller at det er egen type olje for seperat oljetank, så tar dem feil :)
Image
Hjalmar Sæterstøl
Posts: 32
Joined: 22 May 2005 19:57

Post by Hjalmar Sæterstøl »

Sjølv om du har hatt sykkelen inne til reparasjon fleire gonger, så vert den ikkje meir verdt enn om han ikkje hadde vore inne til reperasjon i det heile tatt. Eg ville aldri betalt 18.000 for han. Kanskje 12-14.000
Honda MTX 1992
Tecno frampotte, Proma Trimlyddemper og Powerfilter
Ca. 70 på flaten
K1m
Posts: 16
Joined: 14 May 2005 10:42
Location: Norge

Post by K1m »

Kanskje han fikk delsyntetisk olje og ride mente han skulle ha fullsyntetisk??? dette skjedde med scootern min og innsprøytninga gikk til helvete...
Derbi SM Extreme 03
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

K1m wrote:Kanskje han fikk delsyntetisk olje og ride mente han skulle ha fullsyntetisk??? dette skjedde med scootern min og innsprøytninga gikk til helvete...
Hmm, nå skal det være fint mulig å kjøre på delsyntetisk også da, men det er definitivt bedre med fullsyntetisk... Men jeg mente selvfølgelig hvis ride hadde sagt at det var på grunn av at han kjøpte totaktsolje (noe som er riktig) eller at han hadde kjøpt feil type olje (for eller ikke for oljeblander, det er jo tull) at de tok feil :wink:
Image
Post Reply