Angående trim

Prat om moped & scooter.
Post Reply
User avatar
Andy03
Posts: 35
Joined: 02 May 2005 19:45
Location: Oslo

Angående trim

Post by Andy03 »

1. Jeg har Derbi Supermotard 03, og tenker på fjerne plomba. Jeg har hørt at man kan bytte forrøret på orginalanlegget, og dermed er plomba fjernet. Hvis du da blir tatt med trim, må du da kjøpe ny orginalpotte, selvom du bare kan ta på det gamle/orgianle forrøret?

2. Når politiet sjekker med tralle, er det oftest på skoler?
De kjører ikke rundt med en tralle i bilen?
Hvis du har fjernet plomba og satt på turtallsperren, og de kjører sykkern opp på tralla, sjekker de etter sperrer, merker de at den er ulovelig?
-Derbi SM X-Treme 2003-
User avatar
Planitza
Posts: 46
Joined: 28 Apr 2005 16:25
Location: Trondheim

Re: Angående trim

Post by Planitza »

Andy03 wrote:1. Jeg har Derbi Supermotard 03, og tenker på fjerne plomba. Jeg har hørt at man kan bytte forrøret på orginalanlegget, og dermed er plomba fjernet. Hvis du da blir tatt med trim, må du da kjøpe ny orginalpotte, selvom du bare kan ta på det gamle/orgianle forrøret?

2. Når politiet sjekker med tralle, er det oftest på skoler?
De kjører ikke rundt med en tralle i bilen?
Hvis du har fjernet plomba og satt på turtallsperren, og de kjører sykkern opp på tralla, sjekker de etter sperrer, merker de at den er ulovelig?
1. Vet ikke hva du kan gjøre og ikke, men vet hvertfall at du bare kan sette på det gamle røret, om det går an å gjøre slik du sa.

2. Politiet kan stå overalt, men har de med tralla, står de som oftest med en politifyr på mc som kjører rundt og hanker inn mc'er, også står Vegvesnet med en tralle på en vakjørsel eller parkeringsplass.

Når jeg har blitt testet, så har de ikke sjekket etter sperrer. Kanskje fordi de som har kjørt den på tralla har vært helt på jorde, for ikke å si feil jorde, de kunne ikke å gire engang..Men hvertfall...Møter du på en som har et snev av peiling, så kan han sjekke fort etter steder hvor det kan ligge sperrer. Om noen kommer og sier at du kan nekte politiet å ta på sykklen din, så er det riktig. Men da får du bare bot for å motstå politiet OG de sjekker den. Så ikke vær så naiv å tro at de ikke kan være borti den.
Kjøretøy:
¤Aprilia Sr 50 Ditech 2002-modell (på deltid)
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Re: Angående trim

Post by Tore^NSR »

Andy03 wrote:1. Jeg har Derbi Supermotard 03, og tenker på fjerne plomba. Jeg har hørt at man kan bytte forrøret på orginalanlegget, og dermed er plomba fjernet.
Det stemmer,en kompis av meg prøvde å lage denne delen selv uten alt for stort hell
:lol:
User avatar
Andy03
Posts: 35
Joined: 02 May 2005 19:45
Location: Oslo

Post by Andy03 »

Bor i oslo, noen som vet hvor jeg kan få tak i forrør??
-Derbi SM X-Treme 2003-
Post Reply