Mc-lift fra Europris.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
ErlingSG

Mc-lift fra Europris.

Post by ErlingSG »

Noen som har en sånn og kan fortelle om den er av god kvalitet eller europris-kvalitet? :-s
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Re: Mc-lift fra Europris.

Post by Speedy Gonzales »

Har du link?

Meg og fatteren kjøpte en i fjor.
Den vi har er no egentlig helt grei, mye som kunne vært bedre men funker til sitt bruk :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Nei, satt og lette når jeg lagde posten. Skal sjekke pris og ta bilder etter sikkerhetskurset i morgen :)
Om den ikke koster så mye mer en en god depotstøtte kan det jo være verdt å prøve? Er lei av å sette syklene mine på bruskasser :lol:
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Tok og sjekket litt andre søkestrenger i google, og fant link til en side jeg ikke fikk tilgang til, heldigvis har google en veldig hendig cache-funksjon som kunne fortelle meg dette:
Et think-forum av et slag wrote:Fikk reklame fra Europris i dag, de har en motorsykkellift med hjul, kapasitet 680 kg og høyde 12 - 38 cm til 699,-. Blir det nok å senke batteripakka 26 cm for å få den ut?
Man må nok lage noe ekstra for det er deler på den som stikker opp over løfteflaten når den er i nedre stilling.
Er det bare jeg som syns 38cm virker lite for å løfte en r-sykkel eller enduro-sykkel?
Innbiller meg at Honda'en min som er forholdsvis liten ikke får mye løft med en sånn en..

-Erling
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Den vi kjøpte kostet litt mer enn 700 kr, så da snakker vi nok kanskje ikkje om den samme.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
OJS
MC: Aprilia RS250

Post by OJS »

Jeg har kjøpt den liften fra Europris.
Den løfter ikke min RS250 høyt nok, men alle moner drar.
Den fungerer ganske bra. Den siver ganske fort ned men har en sikring som hindrer at den går for langt ned.

Du må sikre den på en eller annen måte, jeg måtte bygge opp med treklosser under for at sykklen min skulle stå støtt da "svingen" i rama skapte litt problemer. Det gjorde også braketen til støtten.
Jeg brukte bare to laste stropper og surret de rundt liften, og der har sykkelen stått nå i snart 2 måneder uten noen problemer mens vi har demontert begge sylindere, bakdekk, for dekk, og bremser.

For den prisen er den helt ypperlig. Finnes mange andre ting der ute som er bedre men da betaler du for det også.
For mitt bruk er denne mitt i blinken.
Men så har ikke jeg noe imot og sitte på gulvet og skru heller da.
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Da skal jeg heller bygge meg en rampe av 2x4" å kjøre den opp på..
Post Reply