Nyrestein?
- Petterjacobsen
- MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Nyrestein?
Noen her som har hatt det?
Hva slags smerter gir dette?
Hva slags smerter gir dette?
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Re: Nyrestein?
Jeg har ikke hatt nyrestein, men vet at det kan gi veldig kraftige magesmerter. Noen får så vondt at de kaster opp. Det hender at steinene kommer ut selv, men noen må opereres ut eller knuses vha ultralyd.
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Har ikke hatt det, men et kjapt søk på wikipedia fikk frem dette:
Nyrestein er vanligvis asymptomatisk inntil urinstrømmen evt. blokkeres. Man kan få heftige smerter i ryggen eller siden. Smertene skiftevise, og kjennes bare på den ene siden. De kan stråle ned til pungen hos menn, eller til den store kjønnsleppen hos kvinner. Smertene er ofte så kraftige at man blir blek og kaldsvettende. Kvalme er også vanlig, og noen kaster opp. Under smerteanfall kan det være vanskelig å sitte stille, og man føler for å bevege deg rundt. Noen ganger kan blod ses i urinen. Smertene kommer først og fremst fra nyresteinens tilstedeværelse i urinlederen, og ikke – som mange tror – fra urinrøret eller genitalienes nedre områder.
Nyrestein er vanligvis asymptomatisk inntil urinstrømmen evt. blokkeres. Man kan få heftige smerter i ryggen eller siden. Smertene skiftevise, og kjennes bare på den ene siden. De kan stråle ned til pungen hos menn, eller til den store kjønnsleppen hos kvinner. Smertene er ofte så kraftige at man blir blek og kaldsvettende. Kvalme er også vanlig, og noen kaster opp. Under smerteanfall kan det være vanskelig å sitte stille, og man føler for å bevege deg rundt. Noen ganger kan blod ses i urinen. Smertene kommer først og fremst fra nyresteinens tilstedeværelse i urinlederen, og ikke – som mange tror – fra urinrøret eller genitalienes nedre områder.
- Petterjacobsen
Har hatt vondt i magen noen dager nå. Vært litt uvel og lite matlyst. Kjentes ut som om det var noe skarpt inne i junior da jeg var på do i går
Flyttet seg sakte utover før det virket som den stoppet
Følte jeg måtte tisse mer, men fikk rett og slett ikke til... Drakk masse før jeg var på do igjen, og FY så vondt
Mest intense smerten jeg noen sinne har kjent!
Men er helt fin igjen dag
Med unntak for vondt i magen...
Lurer nesten på om det har vært en liten stein på gjennomreise
Edit: Var nok en sånn 2,5 cm stein som var på vei ut

Men er helt fin igjen dag

Lurer nesten på om det har vært en liten stein på gjennomreise

Edit: Var nok en sånn 2,5 cm stein som var på vei ut

Klamydia
Infeksjonen rammer i hovedsak unge voksne.
Årsaken til dette er at Infeksjonen arter seg med relativt lette symptomer som lett svie ved vannlating og av og til også lett utflod.
Var jeg useriøs nå?
Infeksjonen rammer i hovedsak unge voksne.
Årsaken til dette er at Infeksjonen arter seg med relativt lette symptomer som lett svie ved vannlating og av og til også lett utflod.
Var jeg useriøs nå?
- Petterjacobsen
Hehe, tar i mot alle forslag
Men er nok ikke det, testet meg for en stund siden...
Har vært singel, så vet hva klamydia er

Har vært singel, så vet hva klamydia er

Så det må absolutt være DU som skaffer deg smitten fra en annen en din kjære?Petterjacobsen wrote:Hehe, tar i mot alle forslag![]()
Har vært singel, så vet hva klamydia er![]()

Men fra spøk til revolver, dette kan jo være så uskyldig som en urinveisinfeksjon, selv om det gjør veldig vondt. Er ofte sånn med junior, desverre.
- Petterjacobsen
Haha, har jo litt kustus på frua 
Har vært på sykehuset før og tatt bilder pga mistanke om nyrestein, men da fant de ingen ting. Vetta fa...
Vondt var det værtfall

Har vært på sykehuset før og tatt bilder pga mistanke om nyrestein, men da fant de ingen ting. Vetta fa...
Vondt var det værtfall

- Shortybebeh
- MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07! - Location: Skjetten
Jeg har hatt nyrestein. En i høyre og to i venstre urinleder..
Det er noe av det vondeste jeg noen gang har opplevd. Jeg klarte rett og slett ikke å løfte bena eller røre kroppen. Lå bare der i fosterstilling og ville dø egentlig. Sjukebil og båre og hele pakka.
Det høres akkurat ut som om du hadde en stein som passerte. Hvis det slutter å gjøre vondt når du pisser heretter var det antakeligvis det. Smertene forsvinner når steinen har passert.
Lettere for menn enn for damer visstnok, å tisse den ut altså!
Jeg måtte opereres 4 ganger og fikk ødelagt sexlivet i 1 1/2 år etterpå...!
Det er noe av det vondeste jeg noen gang har opplevd. Jeg klarte rett og slett ikke å løfte bena eller røre kroppen. Lå bare der i fosterstilling og ville dø egentlig. Sjukebil og båre og hele pakka.
Det høres akkurat ut som om du hadde en stein som passerte. Hvis det slutter å gjøre vondt når du pisser heretter var det antakeligvis det. Smertene forsvinner når steinen har passert.
Lettere for menn enn for damer visstnok, å tisse den ut altså!
Jeg måtte opereres 4 ganger og fikk ødelagt sexlivet i 1 1/2 år etterpå...!
Death Is The Road To Awe.
- Asfaltkongen
Nyrestein ruler... Dere slappfisker må begynne å trene og spise riktig! Tipper at dere nyresteinsnytere røyker også... Hold dere i form, så slipper dere sånt tull.
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
- Petterjacobsen
Nåja, beveger meg og trener en del jeg. Er ikke overvektig og spiser lite usunn mat. Røyker ikke og drikker sjelden. Så tror ikke man skal basere nyresteinsteorier på det...
Var sinnssykt vondt de få sekundene det varte, synes ikke fødende kvinner har noe å klage over
Følte ett eller annet var på vei ut, satt seg fast halvveis ut, men etter mye å drikke så kom det tydeligvis ut.
Ingen smerter i junior før hendelsen, og ingen etter...
Håper alt er over og jeg slipper operasjon
Trives også med sexlivet, så 1,5 år uten hadde vært krise 
Var sinnssykt vondt de få sekundene det varte, synes ikke fødende kvinner har noe å klage over

Følte ett eller annet var på vei ut, satt seg fast halvveis ut, men etter mye å drikke så kom det tydeligvis ut.
Ingen smerter i junior før hendelsen, og ingen etter...
Håper alt er over og jeg slipper operasjon

- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Nei, klart fødende kvinner ikke har noe å klage over. Hva er er vel 15 timer med vanvittige smerter mot "få sekunder sinnsykt vond"? Kan overhode ikke sammenlignes.Petterjacobsen wrote: Var sinnssykt vondt de få sekundene det varte, synes ikke fødende kvinner har noe å klage over![]()
Jada, play the birth-card
(Du vet jeg kødder
)

(Du vet jeg kødder

- Petterjacobsen
Bra vi er enige
Hehe...
Var med på hele fødselen til datteren min så jeg vet godt hva dere damer må gjennom
Men på den andre side, vi må jo være med å lage barna

Var med på hele fødselen til datteren min så jeg vet godt hva dere damer må gjennom

Men på den andre side, vi må jo være med å lage barna