Start problemer

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Fribbern

Start problemer

Post by Fribbern »

Hei.

Jeg er litt sent ute, men i går skulle jeg sette bort sykkelen, har til nå hatt den stående i oppvarmet en garge.
Den startet helt fint opp og jeg kjørte den ut, (det regnet). så slo jeg den av for jeg skulle flytte på noen andre biler og gjøre litt plass i loven, og når jeg skulle starte den igjenn så nektet den, det kom noen ganger hvor den nesten startet, etter noen forsøk smalt det noe jævleig i potta, ettertenning? er det farlig?
Er det noen som har noen start tips til meg nå, så jeg får kjørt den varm før jeg bytter olje og slikt på den? Start gass?

Det er en kawa ZZR600 1994 model.

Trenger sårt litt hjelp.

Anders.
Hvh
Anders

http://www.supermenn.com
(fribbern er min del av siden)
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Re: Start problemer

Post by Dominator »

Hvis du ikke hadde problemer sist du var ute og kjørte er det 99% sikkert at den har fått for mye suppe. Full choke vil jeg tro? Slå av choken, gi full gass og kjør den på starteren til den begynner å tenne igjen. Slipp gassen, gi litt choke og problemet er løst. Om ikke dette funker kan det være redusert baterispenning hvis du ikke har kjørt på en stund. Kondens kan også være en årsak om du ikke har hatt den stående med full tank da.
Babelfisken

Post by Babelfisken »

Dominator wrote:Hvis du ikke hadde problemer sist du var ute og kjørte er det 99% sikkert at den har fått for mye suppe. Full choke vil jeg tro? Slå av choken, gi full gass og kjør den på starteren til den begynner å tenne igjen. Slipp gassen, gi litt choke og problemet er løst. Om ikke dette funker kan det være redusert baterispenning hvis du ikke har kjørt på en stund. Kondens kan også være en årsak om du ikke har hatt den stående med full tank da.
Enig i alt dominator sier, i tillegg er vel en slik halvvarm motor det som oftest kan gi litt kranglete start. Men som hovedmistenkt er våte plugger og kuren er full gass.
jancato
MC: Eiger en yamaha xt 350 med 30 hester og er registrert som mellomtung mc. lettkjørt og fin perfekt sykkel for de som ikke har kjørt så mye sykkel før.

Post by jancato »

jeg eier en xt 350. igår når jeg startet dn smalt det med meg også å den gjikk ikke uten chocke. hadde ikke gått på 2 månter så kan ha noe med at den ikke er i dagli bruk tror jeg
Post Reply