Om å starte band..!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Om å starte band..!

Post by Shortybebeh »

Det er jaggu ikke bare, bare!

Er det noen som har noen gode tips og råd på veien? :)

Hittil er vi altså fortsatt meg og frode, og vi har fått kontakt med en som spiller keyboard og synger. Vi kjenner også enda en som har helt rå stemme. Men han har blitt pappa og vi lurer på om han har litt for mye annet å drive med om dagen.. :lol: Det får vi nok svar på i løpet av noen dager!
Lillebroren min synger også, og hvis han får det til har jeg lyst til at han skal få prøve seg!

Vi trenger altså i tillegg:

*trompet
*altsax
*tenorsax
*bass
*elgitar
(*sangere)

Knut Magnus (som noen av dere har møtt) var visst en gang i tiden solist på trombone, og har spilt tuba en god stund også, så hvis han får tørket støv av trombona, og har lyst, så skal han få være med også. I tillegg har vi enda en på trombone vi håper å få med.

Har en på bass og en på gitar jeg ønsker å ha med, men vet ikke hvordan dagene deres ser ut heller..

Jeg har lagt ut utlysning på diverse forum for å få tak i folk, så får man bare vente og se. Egen gruppe på facebook er også laget.

Noter er en annen del (må ha noe å begynne med!)
Jeg har funnet tre låter fra Tower of Power som jeg skal bestille etterhvert. Har fått skrevet ut tre sider av partiturene slik at jeg får sett om det er noe å satse på, og hvis det er bra så er det bare å ta et sett om gangen. Ligger på rundt $35-40 per sett.

Utstyr får man også ta etterhvert.

Jeg håper det blir noe av, hvis ikke har de for tiden ledig plass til bariton i Vestby storband! :lol:

Det er veldig spennende i hvertfall, og dette er nok bare en måte å få ut tankene, og kanskje få litt hjelp fra folk som ser til litt fra utsiden! :)
Death Is The Road To Awe.
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Om å starte band..!

Post by Lølle »

Resten av forumet stiller opp som groupies :-)
Image
Image
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Jeg er en racer på tamburin, tror jeg. Hvor vanskelig kan det være å bare riste løs, mens man prøver å se pen ut?? :lol: Kan ta noen gjesteopptredener når jeg er i nabolaget?

Men Lølles forslag om groupies er enda bedre. Jeg mener at dette bildet kvalifiserer meg som sjefsgroupie...

Image

\:D/
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Rest your case - we have a winner!
:lol:
Image
Image
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

Nå begynner det å ta seg opp på medlems-siden!

Anneline Nyvold : Baryton sax
Frode Trondsen: Trommer
Pål Hartmann: Gitar
Ole Morten Bingen: Keyboard/vokal
Aleksander N. Eide: Vokal
Line Tonette Eriksen: Vokal
Knut Magnus Vangen: Trombone
Morten Borgen: Trompet
(Henrik Lethigangas: Trompet)

Henrik står i parentes fordi han allerede spiller en god del (bl.a i Bedrock Bluesband), men han har litt lyst til å være med oss også! (jippi!)
Pål Hartmann er RÅ på gitar, så det blir kjempemoro!
I stad meldte ei kjempesøt jenter på 23 år seg til å synge, hun virker veldig lovende: http://www.myspace.com/linetonette

Vårt store ønske om Thomas Walle som mannlige vokalist ble lagt på.. ehh.. i grus? .. Han har litt for mange andre prosjekter på gang dessverre.
Så da er vi fortsatt på jakt etter en mann med afro-amerikansk stemme (var jeg korrekt nå!?) :lol:

Og hjelp; vi trenger bassist! :shock:
Han hadde ikke tid gitt...!

Venter svar fra
Christer Rødseth: Altsax
Kristoffer Dokka: Tenorsax
Morten Andersgaard: Tenorsax (denne karen er proff og har litt mange jern i ilden..)

Første notesett er bestilt, det ble Diggin`on James Brown med Tower of Power!
http://www.aimini.net/view/?fid=NeZ65t6gtAnOQyHDQluT

Det er moro, men jeg klør seriøst i fingrene etter å få spilt nå...!
Death Is The Road To Awe.
Post Reply