Impervium

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Takk for tipset. Skal ta direkte face-to-face kontakt når jeg kommer hjem i morgen. Da skal jeg også skru på delene. Gleder meg som en unge! :P
User avatar
FemIce
Posts: 521
Joined: 27 Nov 2005 12:25
MC: Lille-V, 2004 mod
Location: Oslo-området
Contact:

Post by FemIce »

Men husk å være høflig pågående... Det går an å være høflig selv om man ikke gir seg :wink:
Blir du ufin så går slike offentlige tjenestemenn i vranglås. :roll:
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Jeg er veldig sjelden uhøfflig. Jeg er hovedsaklig snill, med tålmodighet (ja, men ikke så god når det gjelder ting jeg vil ha, men det gjelder vell oss fleste), og en veldig høy grense for å bli irritert på andre.
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

I dag kom jeg hjem. Hentet delene fra Yamaha MC Bergen. Visstnok manglet det et blinklys, men de ansatte i butikken må jeg innrømme var særdeles hyggelig.
Og måten de gir beskjed om at delene var kommet: Jeg fikk beskjed på sms. Passet meg ypperlig. Fikk også informasjon om åpningstider, osv, i samme melding.

Senere skal jeg ned å hente blinklys.

Det var dagen i dag.

Mvh
Impervium
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Da jeg mottok blinklysene stusset jeg på at det sto "front" og ikke "rear" på papiret. Jeg sjekket dette med butikken, hvor jeg fikk beskjed at "det skulle gå".
Så gikk jeg løs på å feste dette. Disse blinklysene skal ikke skrues på, de skal "klipses" på. Og der sto jeg, med blinklys som egentlig var alt for stor til å festes bak, og trodde jeg var idiot som ikke greide det. Onkelen min tok turen innom, og så prøvde vi sammen. Det gikk enda ikke, og etter litt måling, fant vi ut at dem var 5mm for lang, og 3mm for bred for å gå inni åpningen i det hele tatt.
Så da tok jeg turen tilbake og bestilte bakbremselys, som jeg skulle hatt fra før av, samt noen skruer jeg ikke hadde.

Strupekitet er bestilt, men det har enda ikke funnet veien til MC Bergen.

Jeg sitter å vurderer å gå ned på statens vegvesen, personlig, for å finne ut om jeg kommer til å trenge time, og skaffe det. Dette 815 nummeret virker ikke økonomisk, og jeg ble oppringt av en fra tidligere nevnte etat en av dagene, men da var jeg ikke inne.
Surt at han ikke ringte igjen, men han hadde nok mye å gjøre.

Slik står det i dag. Kan kanskje komme med bilder av sykkelen etter hvert, med oppdatering om hvordan den ser ut etter hvert.

Mvh
Impervium
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Gå ned på Biltilsynet du, og bestill time
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

God 17. mai alle sammen. :smt113
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe. Nå har jeg akkurat vært ute å kjørt. For første gang. :D
Jeg kjører med prøveskilt. Håper det er lov. Tross alt, det er for å prøve sykkelen.
Den går utrolig bra. Aldri vært borti noe som drar bedre.
Prøver å finne noen å kjøre med. Prøveskiltet mitt går ut i dag.

Men nå har jeg endelig fått kjøre :)
Mvh
Impervium
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Hyggelig at du har fått sykkelen på veien :smt026 :smt026
Når får du skiltene :?:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Snart, håper jeg. Jøss.. Tror jeg burde trent hånden min mer. Det tar virkelig på å clutche så mye. Det gjør vondt etter noen timer med kjøring.
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Ja, nå kjører jeg som bare det. Storkoser meg. Nylig tok jeg en tur til stord, og oppover igjen. Visstnok ble det inni hampen kaldt på vei tilbake, da jeg ikke lenger hadde kjørebukse, støvler, eller hansker. Men solskinnet hjalp en del såklart.

Jeg er av den typen som hilser når jeg kjører forbi andre motorsyklister. Med eller mot kjøreretningen. Noen hilser ikke tilbake, men de fleste gjør det.
Gøy å se, og en veldig god vane, som egentlig bare gjør at jeg får lyst til å kjøre mer, og hilse på flere.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Post by Tekumseh »

Godt å se at det gikk bra til slutt. :D

Ser du har slitt med prestasjonsangst, noe jeg også kommer til å ha.
Har heldigvis kjørt bil i 7 år, så håper det hjelper meg litt på veien.
I tillegg har jeg trena en del med moped i trafikken i det siste.

Du sparer vel til nye kjøreklær nå, tenker jeg.
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Vel, følgende trenger jeg:
- kjørestøvler
- hansker
(kanskje jakke)

Jeg har egentlig 2 kjørejakker (en Shoei jakke, og en annen),
2 kjørebukser, (en skinn og en annen)
4 hjelmer (1 Shoei hjelm (svart), 1 mopedhjelm med 2 visir (for tiden bruker jeg speilrefleks), og 2 gamle hjelmer.)

Jeg har også en intercom som jeg visstnok aldri har brukt, som jeg fikk av en som ikke trengte den lenger, som brukte den før.

Jeg tror det kommer til å gå bra med deg.
For å være helt ærlig, jeg var bekymret før jeg "hoppa i det", men det gikk bra. Jeg lever framdeles.

Mvh
Impervium
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

I dag kjørte meg og min onkel sammen. Jeg tok Viragoen (535), og han tok R6'n min (med prøveskilt).
Først en tur oppover (halveis til Norheimsund), stoppet på en bensinstasjon, tok en burger, og snudde for å dra hjem. Vi hadde kjørt videre, såklart, om jeg bare ikke hadde valgt å ta på speilrefleksvisir, som tydeligvis var ALT for mørkt for tuneller. Når du ender opp med å navigere etter baklysene til andre biler foran deg, er du ille ute.
Dette resulterte i at jeg kjørte mange tuneller med visiret delvis åpent.

Vel hjemme, bestemte vi oss for å besøke stedet jeg vokste opp, i Fana. Der hadde jeg flyttet fra for mange år siden, og hadde egentlig lenge tenkt å besøke slike trakter igjen, men bare utsatte det.

På veien hilset vi såklart på veldig mange motorsyklister. (Med å "hilse", mener jeg *vink* når en kjører forbi.) Det er såklart obligatorisk, og ikke minst veldig koslig, og skaper kjøreglede.

Turen gikk greit, masse sol og fint vær hele veien.

Definitivt en av de beste dagene i hele sommerferien min.

Nå sitter jeg her og slapper av og skal til å spille BF2 online. For øvrig, hvis noen skulle trenge "reisefølge" rundtom i Bergen, let me know.

Mvh
Impervium
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kommer ikke fra Bergen, men trenger du "reisefølge" inn i BF2 verden kan vi sikkert spille litt :wink:
Post Reply