Öhlinsfjører - Hvilke ? (GSXR1000 K3)

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Gixxerman

Öhlinsfjører - Hvilke ? (GSXR1000 K3)

Post by Gixxerman »

Kan velge mellom 3 stk:

9Nmm

9,5Nmm

10Nmm

Hvilke velger jeg, og hvilken tjukkelse på olja bør jeg gå for :)

Mesteparten av kilometerne på gata og litt baneturer her og der, men vil ikke ha en marinefront akkurat(dykking ikke sant)
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Re: Öhlinsfjører - Hvilke ? (GSXR1000 K3)

Post by RH racing »

du tenker nå på innvendige fjører og ikke fulle dempere regner jeg med? alle er gode, men 10Nmm kan bli harde på vei, men også smak og behag der. 9,5Nmm er jo da en midt i mellom (sier seg selv) god på bane og litt mere behagelig på vei. du har jo også justeringer på gaffelen som før, men vil anbefalle deg å bytte dykke stempelet samtidig til en som tåler mere juling.. er ofte i teflon disse, mens man får nye i Alu som er utformet litt annerledes for bedre og mere konstant trykk ved dykk.. koster ca 200kr for et sett med 2stk....

men mellom 9Nmm og 9,5Nmm vil nok den vanlige mann i gata ikke merke stort på.
men olje er jeg usikker på. sist jeg gjorde dette brukte vi noe som het Castrol original fluid. men aner ikke om den er best eller ikke...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Shocknut

Re: Öhlinsfjører - Hvilke ? (GSXR1000 K3)

Post by Shocknut »

Hvilke fjærer du trenger er avhengig av vekta di og type kjøring (+ eventuellt vekt fra bagasje, passasjer etc).

Bør egentlig være 5 olje i den gaffelen, men siden den hydrauliske dempingen er såpass myk, ender du nok opp med 7.5 olje eller kansje 10 før du er fornøyd. Viskositeten på oljene varierer en del fra produsent til produsent, så 5 olje hos en kan være nermere 7.5 hos den andre....
Velger du olje produsert/levert fra en av de store støtdemper produsentene, er du på veldig trygg grunn. Der er viskositeten på oljene veldig rigktig skalert.

Gjenomslags-stempelet på den gaffelen virker bare de 25 siste millimetrene av slaget, så modifisering av dette vil ikke hjelpe mot "dykking". Der må du få hjelp av fjærer+hydraulikk.

lykke til
Post Reply