Kun for de med dårlig kondis, men som likevel vil sykle til jobben. Og 2 hk@ 6 000RPM er vel heller ikke noe å skryte av Men det er vel likevel mer enn folk klarer trø?
skulle jeg hatt det, så skulle det bare være for moro skyld
Nedover bakkene fra meg så har jeg nok vært oppe i 63km/t med tråsykkel.. fartsgrensa er 50 km/t.. hehe
Jeg har vært oppe i 68 Det var en laaaaang bakke, og ikke i det hele tatt forsvarlig Fra 35 km/t nytter det ikke lengre å trø, da går ikke giret lengre. Men det kan være at måleren målte litt feil også.
Har ikke hatt fartsmåler på tråsykkelen så ofte. Glemmer å ta den av, og så blir den borte. Men klarte 62 ned Maridalsveien nedenfor Falken. Det føltes ikke mye trygt. Har hatt samme fart i Østensjøveien også. Det har intet med trafikksikkerhet å gjøre.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
O_o wrote:Jeg har vært oppe i 68 Det var en laaaaang bakke, og ikke i det hele tatt forsvarlig Fra 35 km/t nytter det ikke lengre å trø, da går ikke giret lengre. Men det kan være at måleren målte litt feil også.
det var en ganske lang bakke dette oxo, men med humper, svinger osv.. hadde heller ikke hjelm, så ville ikke ta i mer
alexanderyi wrote: med humper, svinger osv.. hadde heller ikke hjelm, så ville ikke ta i mer
Fin unnskyldning
ingen unnskyldning.. det er sånn det var!
kan godt passere mer til sommeren om jeg vil, men det er bare å finne en rett og bra nedoverbakke.. (mange krøterstier her jeg bor )
alexanderyi wrote:
det var en ganske lang bakke dette oxo, men med humper, svinger osv.. hadde heller ikke hjelm, så ville ikke ta i mer
Den bakken jag rant ned var jevn og fin, hadde ikke syklet så fort hvis det var humper. Hadde hjelm, men spørs om det går overleve likevel dersom jeg hadde havnet inn i autovernet. Det var noen svinger, men ikke så skarpe da. Ikke ta selvmord bare for å sykle fortest
alexanderyi wrote:
Den bakken jag rant ned var jevn og fin, hadde ikke syklet så fort hvis det var humper. Hadde hjelm, men spørs om det går overleve likevel dersom jeg hadde havnet inn i autovernet. Det var noen svinger, men ikke så skarpe da. Ikke ta selvmord bare for å sykle fortest
hehe.. nei, men skal nok slå min forrige rekord har vel kappkjørt ned en del bakker med sykkel, både med og uten speedometer..
Veit forresten ikke om det går riktig skal få målt med gps(om det stemmer.)
Nå er det jo ikke sikkert at en vanlig gps måler helt riktig den heller, det kan være ganske mange meter avvik på de. Dersom du bare sjekker at hjul-omkretsen stemmer med det som står på måleren er det nøyaktig nok.