Yamaha R1
Yamaha R1
går å lyster på en R1 med tiden... men hørt man bør holde seg unna 1998 og 1999 modellene pga girkassene. stemmer det? og er det noen andre modeller og feil man bør passe seg for?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Re: Yamaha R1
99 modellen er vel den første med injection, det kan jo være noe å tenke på.
Re: Yamaha R1
jeg synns 2002 model og nyere er finest..liker ikke hekken på di eldre.. Injection er jo sef noe jeg vil ha.. men ikke et must. hvilke er best med Turbo da? TurboXs har jo kit til di med gassere, men ikke di med injection?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Re: Yamaha R1
2002 mod. av r1 var den første med innsprøytning, ikke 99. etter det jeg har lest i utenlandske magasiner så var 98mod. den med mest rampete motor.
Re: Yamaha R1
R1 er en fin sykkel. Ville gått for 00-01 mod eller 04++. 00-01 modellene har en mye bedre kjørestilling enn den foregående modellen.
Den første som kom med innsprut har rykte på seg for å være nykkete. Har selv hatt 01 mod og denne er fin i 100kmt++.
Den er veldig slitsom og kjøre i byen\trafikk med. Derfor er den nå solgt.
Valget videre står mellom ny street triple eller z750
Den første som kom med innsprut har rykte på seg for å være nykkete. Har selv hatt 01 mod og denne er fin i 100kmt++.
Den er veldig slitsom og kjøre i byen\trafikk med. Derfor er den nå solgt.
Valget videre står mellom ny street triple eller z750

Re: Yamaha R1
En smula OT, men baklyktan på 02/03 R1 är otroligt cool. Verkligen vällyckad design på den, imo.


Re: Yamaha R1
Ullsokk:
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... 153&page=4
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=11&t=7990
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... 153&page=4
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=11&t=7990
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Re: Yamaha R1
Nei takk

Feil farge og pris...
Blir det z750 så blir det en 08 ebony! Akkurat nå så heller det mot street triple. Bare det ikke er for lang ventetid..
Re: Yamaha R1
Nå er det faktisk grønn som er riktig farge på Kawasaki...
Re: Yamaha R1
Smaken er som baken. Ninja skal riktignok være grønne.inunf wrote:Nå er det faktisk grønn som er riktig farge på Kawasaki...
Ser for meg en VN 1500 i spygrønn

- maelling
- Posts: 1403
- Joined: 12 Jul 2007 17:21
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
- Contact:
Re: Yamaha R1
Jeg hadde en 98 modell R1, og hadde aldri noe tull med den på noen som helst måte. Har også hørt ting og tang om girkassene, men dette merket ikke jeg noe til. Girkassa var nydelig
Min hadde bare gått 4500 km da jeg kjøpte den(og 10 000 da jeg solgte den), så vet ikke om det er noe som eventuelt kommer med tiden. Sittestillingen er noe ekstrem på de tidligere modellene, og jeg greide på det beste en tur fra Asker - Lillehammer i slengen, og mer gikk ikke pga vonde håndledd. De nye er langt bedre i så måte. Forgassermotoren er veldig fin, så det er en kjempesykkel



Ellers synes jeg ikke ræva er så ille. Smaken er vel som baken
Jeg synes den fremdeles er den kuleste sykkelen i sin tid
Det er utrolig at den er 10 år gammel og fremdeles ser så bra ut 





Ellers synes jeg ikke ræva er så ille. Smaken er vel som baken



Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Re: Yamaha R1
Gå for 02 modellen du
Drev ned og du har en sykkel du kan være stolt av.







97 Suzuki Bandit 600 streetfighter, 98 Honda CBR 600 F, 02 Yamaha YZF R1
-
- Posts: 150
- Joined: 05 Jun 2007 12:06
- MC: Gate: GSX-R 750 (K7) og RG250
Bane: GSX-R 600 (K6)
Cross: RMZ 450
http://plasticmc.com - Location: Ørsta (og Drammen)
- Contact:
Re: Yamaha R1
Stemmer nok at girkassa til Yamaha har vært litt trøblete. Dette gjelder giring fra første til andre gir. Hadde en "treg" girkasse på R6'en jeg hadde. Havnen (Havnen Pro Tuning), som går for å være landets beste på Yamaha sier at dette har vært et "vanlig" problem.
I "stallen" nå:
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)
http://www.plasticmc.com
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)
http://www.plasticmc.com
Re: Yamaha R1
hvorfor dreve den ned da? pga hjulløft?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!