BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by Romy »

Her kikket og søkt litt rundt på forumet uten å finne noen egen tråd for båter.. Jeg synes absolut at vi skal ha en tråd for båter her, da disse går fort, på vannet vel og merke, men de har i allefall motor :P (De fleste) :roll:

Så da starter jeg denne tråden, her kan man diskutere litt båt og laste opp noen snasne bilder av båter, man selv har, eller kansje noen andres lekkerbiskener?

Tar initiativet til å starte så smått jeg da, legger ut et lite bilde av min sommermorro på vannet..
Ikke store saken, men går som et lyn og er det bølger opp til 3m høye, går den enda bedre :) ;)

Image


Så er jo min kjære familie lyst til å gå til innkjøp av en litt mer chill greie.. type: Kose seg med musikk fra stereoanlegget og en pils langt ute på havet mens sola er i ferd med å bli borte-
Gledet meg plutselig enda mer til sommeren :)

Image


Mange som planlegger å besøke messen "Sjøen for alle" i slutten av Mars på Norges Varemesse kansje? :p

Håper det er flere som interesserer seg for båter her ;-) \:D/
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by Ulvinnen »

"Sjøen for alle" bruker vi å få med oss hvert år. Fint å kunne drømme litt om flotte båter!

Dette er den vi har, en skjærgårdsjeep:

Image
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by ErlingSG »

.
Last edited by ErlingSG on 31 Jul 2012 03:35, edited 1 time in total.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by Baron von Waffel »

Båt er gøy. Min første var en europajolle, N-84 stod det i seilet. Har ingen bilder av den. Men fant et av båttypen på nett. Det er en enmannsjolle for seilere på maks 75 kg. Og den vekta hadde jeg passert allerede da jeg kjøpte den. Men morsomt å seile i sterk vind når man er lang og veier mer.
Image

I militæret støpte jeg et par plastkajakker som jeg solgte til faderen og broderen. Og jeg støpte en Hillestadjolle. Dette var en liten jolle på 9 fot som jeg satte en 15 hk påhenger på.

Så fikk jeg jobb som plastbåtstøper. Først hos Solli Plast på Akland (Risør). Der var jeg blant annet med å støpe leiestøp for andre plastprodusenter. Det er bare to produkter derfra jeg husker. Det ene er at Elvegris ble støpt der, før min tid. Og vi støpte skroget til en motorseiler på 34 fot fra Wiking plast, kalt Classic 34.

Deretter begynte jeg på Scand boats. Der støpte jeg primært 20-foteren, som jeg også støpte til meg selv og hadde et par år.
Image

Jeg støpte også 25-foteren.
Image

Og 32-foteren.
Image

På hytta nå bruker vi faderens jolle, en Askeladden 14 som vi har satt en 15-hk motor på. Vår er av den gamle sorten med orange plast.
Image

Vi har også en Pioner 13 med en 8 hk motor der.

Alle bilder er funnet på nett. for jeg har ingen bilder av egne båter.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by Cheron »

Fint bilde av havna i Sandefjord ;)
Kelso
Posts: 404
Joined: 13 Dec 2007 23:08
MC: 04'Aprilia RS125 - Manuel poggiali

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by Kelso »

Her har dere en hjemme side om båten til modern og fadern, som jeg som regel tar om sommern ;D

Er ikke bare båten der, men huset osv..

http://hjelen.net/summer-famliy.htm ;D
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by O_o »

Har en Örnvik 500 Commander 17 fot skjærgårdsjeep. Kjøpt i Sverige, derav navnet, ellers i verden heter den Quicksilver, men navnet betyr ingenting. Har en 75hk tresylindret totakter påhengsmotor. Det raskeste jeg klarer er 36 - 37 knop (= ca 65 km/t for de som liker seg på land). Det er flott leketøy for en 16- åring :D.

Image
Bildet fant jeg på internett, men vår er helt lik...

Enig i at båt er en fin ting, og enda finere med motor. :D
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by Romy »

Stilig liten sak det der! Må være digg å ha noe sånt som 16-åring? :) Din egen eller?

65 km/h høres liksom så utrolig kjipt ut, nesten nede i moped fart, men det er jo så mye mer på vannet :)
Og står/ligger man 20m etter i et tau og drar ut på siden av båten i en stor sving, er vel ikke farten det første man klager på, eller? :roll: \:D/
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by O_o »

Ja, digg den :D :D :D
Er ikke min egen. Er ikke SÅ rik :roll:. Trenger båten for å komme til og fra hytta, men spiller ingen rolle så lenge jeg får bruke den så mye jeg vil. Har ikke prøvd vannski enda, men har tenkt å skaffe meg noen til sommeren. Fartsfølelsen er annerledes på sjøen, 36 knop føles ganske fort. Har jo en litt annen akselerasjon og motor enn mopeden også da. Særlig dersom det kommer en passe stor bølge slik at du kjenner at den hopper litt føles det raskt. Skal ikke så mye til heller å føle det i den farten.

Satt på med naboen et par ganger i sommer, det var fartsfølelse, det! Han har 19 fot båt (tror jeg) med 150 hk, 55 knop (=ca 100 km/t på sjøen). Da kjenner da at det blåser i håret for å si det sånn :lol: Er nesten bare propellen som er nedi vannet da.
rolf76
Posts: 172
Joined: 26 May 2006 18:45
MC: 00 Honda CBR1100XX
X 02 Ducati 998
Location: Tønsberg
Contact:

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by rolf76 »

Her er min båt
[img]http://www.bjerkøy.no/cpg132/albums/wpw ... C_0115.JPG[/img]
Som er tilsalgs, bare skroget. Siden jeg trenger alt annet til min nye båt som er under oppussing.
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by indianeren »

Båt ja.. det eneste som er enda mere tidkrevende enn mc for "bare ta en liten tur"..

Et Dånn Jåhnsen/ Miami Vice kodak moment:
Image
User avatar
Romy
Posts: 256
Joined: 31 Oct 2006 20:46
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!
Location: Drammen

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by Romy »

O_o wrote:Ja, digg den :D :D :D
Er ikke min egen. Er ikke SÅ rik :roll:. Trenger båten for å komme til og fra hytta, men spiller ingen rolle så lenge jeg får bruke den så mye jeg vil. Har ikke prøvd vannski enda, men har tenkt å skaffe meg noen til sommeren. Fartsfølelsen er annerledes på sjøen, 36 knop føles ganske fort. Har jo en litt annen akselerasjon og motor enn mopeden også da. Særlig dersom det kommer en passe stor bølge slik at du kjenner at den hopper litt føles det raskt. Skal ikke så mye til heller å føle det i den farten.

Satt på med naboen et par ganger i sommer, det var fartsfølelse, det! Han har 19 fot båt (tror jeg) med 150 hk, 55 knop (=ca 100 km/t på sjøen). Da kjenner da at det blåser i håret for å si det sånn :lol: Er nesten bare propellen som er nedi vannet da.

Hehe, det ender ofte på den måten, at man kan bruke så mye man vil, for er jo ikke noe sånn som foreldrene plutselig trenger for et ærend, litt som mc, et kose kjøretøy mer enn transport, i mange tilfeller! :)

55 knop er jo helt rått, da man kan begynne å tenke på disse som holder til i Fredrikstad, selger båter som går hvor fort? tror det var rundt 100-120 knop? corect me if I am wrong! :)Hukser ikke navnet heller akkurat nå..

Men Drømmebåten :) ;) :roll:

Image

Det var forresten et utrolig fett bilde Indianeren! ;)
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by O_o »

Romy wrote: Hehe, det ender ofte på den måten, at man kan bruke så mye man vil, for er jo ikke noe sånn som foreldrene plutselig trenger for et ærend, litt som mc, et kose kjøretøy mer enn transport, i mange tilfeller! :)

55 knop er jo helt rått, da man kan begynne å tenke på disse som holder til i Fredrikstad, selger båter som går hvor fort? tror det var rundt 100-120 knop? corect me if I am wrong! :)Hukser ikke navnet heller akkurat nå..
Trenger ikke båten på sammen måten som bilen, men den er veldig praktisk å ha.
Det tar over dobbelt så lang tid å komme til hytta med bil som med båt (i godt vær, da er båtlivet kjekkest). Så får det være min glede når vi først har den :)

De går grisefort. Tror ikke fartsfølelsen er likestor der, sammenliknet med en åpen båt (f.eks. i 50 knop). Kan tenke meg at det blir som en mellomting mellom båt og bil?
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by O_o »

Romy wrote: Men Drømmebåten :) ;) :roll:
+1

Hydrolift ja ;-)

Image
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: BÃ¥t - Enda en fin ting med motor...

Post by O_o »

Denne kan leveres med opptil 1050 hk. :shock: Ikke dårlig.
Image
Last edited by O_o on 24 Jan 2008 15:37, edited 1 time in total.
Post Reply