Noen andre som gjør dette ?
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=3&t=7864Scotty wrote:skulle til å åpne en ny tråd, men kan like så greit spørre her..
Har kjøpt skinndress nå.. og jeg lurer på åssen det er med vedlikehold.
Hva skal smøres på? hvor ofte? noe annet som er greit å kunne om skinn?
Godt å høre, var den vanskelig å jobbe med eller?Gixxerman wrote:Jeg brukte den samme pakken som Alas linker til. Kom på jobb idag, og ble veldig fornøyd med resultatetDressen var blitt ganske gråaktig, men nå er den like svart igjen, og blitt enda mykere. Kult
Å si at skinnpleiemidler er kun for å holde skinnet nytt og fint er vel feil.RockeRolf wrote:De pakkene som ofte følger med dressene (Dainese etc.) er i hovedsak for rensing og flekkresistans og lærpleie. I praksis er de for å holde skinnklær "nye og fine".
De erstatter IKKE en fullgod impregnering!! Her er det lærfett som gjelder. Lite annet. En ny dress må gjerne smøres inn flere ganger for å "mette" skinnet om man skal ha en godt impregnert å myk dress.
Se etter fett som inneholder mest mulig "naturlige" produkter som vaselin, margolje, voks/bivoks og vegetabilske impregneringsoljer. Unngå for all del silikonbaserte produkter og sprayprodukter!! Det ene kan skade læret og det andre er å kaste penger ut vinduet. Impregnering er håndarbeid. Skinnet må masseres. Å vifte litt med en klut er enkelt men en illusjon om det er impregnering som er målet.
og jeg som trodde var smart og kjøpte en sprayRockeRolf wrote:De pakkene som ofte følger med dressene (Dainese etc.) er i hovedsak for rensing og flekkresistans og lærpleie. I praksis er de for å holde skinnklær "nye og fine".
De erstatter IKKE en fullgod impregnering!! Her er det lærfett som gjelder. Lite annet. En ny dress må gjerne smøres inn flere ganger for å "mette" skinnet om man skal ha en godt impregnert å myk dress.
Se etter fett som inneholder mest mulig "naturlige" produkter som vaselin, margolje, voks/bivoks og vegetabilske impregneringsoljer. Unngå for all del silikonbaserte produkter og sprayprodukter!! Det ene kan skade læret og det andre er å kaste penger ut vinduet. Impregnering er håndarbeid. Skinnet må masseres. Å vifte litt med en klut er enkelt men en illusjon om det er impregnering som er målet.