Tankveske
Tankveske
Hvordan er disse magnetiske veskene?
-sitter den skikkelig fast under høy fart?
-gnisser dem mot lakken slik at man får små riper pga støv og andre partikler. Er det slik at tanken nermest må være polert for og ungå dette?
-gnisser dem mot lakken slik at man får små riper pga støv og andre partikler. Er det slik at tanken nermest må være polert for og ungå dette?
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Re: Tank veske
Ulike magneter, men den jeg har(som jeg ikke bruker lenger ettersom jeg konverterte til Bagster) klarte å holde 12 pils loddrett når den kun hang i én av de 7 magnetene. Skulle tror den klarer å holde seg på plass uansett hastighetgt-r wrote:Hvordan er disse magnetiske veskene?

Vil anbefale Bagster. På R-sykler er det spesielt digg. Trekket forhindrer at man sklir fremover ved nedbremsing, og det er litt ekstra å holde fast i. Forøvrig er det ikke noe særlig å kjøre fort med tankveske i det hele tatt. Alt over 200 gjør det ekstremt slitsomt for nakken ettersom du ikke kommer deg under kåpeglasset. Utprøvd på øh bane

bagster er tingen men ikke mye den kommer til og bli brukt så derfor tenker jeg på magnet som også er mye billigere.
det jeg er bekymret for er små riper, noen erfaringer?
det jeg er bekymret for er små riper, noen erfaringer?
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
så lenge en holder det rent er det greit-men litt støv og dritt under blir det fort litt matt.....men det er det samme med alle tankvesker som har en mulighet til antydning til bevegelse..... 

Du klarer aldri å holde det helt rent alltid.
Enig med Gixxer, de sitter godt. Jeg kjøpte en under siste langtur, trengte litt ekstra plass.
Jeg har en Bagster også, men trakket ble med forrige sykkel. Blir vel nytt etterhvert.
Jeg vil ikke bruke magnet-veska daglig, på en tank man har gitt opp lakken, ville jeg det.
Enig med Gixxer, de sitter godt. Jeg kjøpte en under siste langtur, trengte litt ekstra plass.
Jeg har en Bagster også, men trakket ble med forrige sykkel. Blir vel nytt etterhvert.
Jeg vil ikke bruke magnet-veska daglig, på en tank man har gitt opp lakken, ville jeg det.

Re: Tankveske
Lakken på tanken min er matt, men jeg bruker bagster. Liker løsningen bedre, og det er mer kvalitet over sakene. Kjøpte en magnetveske som i og for seg funka greit, men glidelåsen gikk fort åt skogen. Man merker at slike ting er kvalitet når man først har fått seg Bagster. Til og fra jobb bruker jeg bare veska som sekk, ettersom det jo gir mer rom for bevegelighet uten veska på tanken.
Det skal ikke mye jobb til for å holde tanken ripefri. Litt polering og du har lagt et godt grunnlag. Gjør veske og tank ren før du monterer veska. Aldri dra og slit i veska for å få den rett, det vil nesten garantert lage riper. Vær foriktig når du tar veska av og på så beholder du tanken ripefri 

Bruker nesten alltid tankveska mi (m/magnetfeste) - har ikke fått et eneste merke på tanken av den.
Der tanken har blitt matt/stygg er der jeg har bena inntil.
Jeg er nøye med å holde magnetene rene - fikk motorstopp en gang og fikk tankveska slengt inn bak i "redningsbilen" før sykkelen ble trilla inn. Brukte litt tid på å fjerne metallspon fra magnetene da gitt...
Har heller aldri hatt problemer med at veska ikke sitter fast godt når jeg kjører. Skal da sies at jeg ikke er den som holder høyest fart...
Der tanken har blitt matt/stygg er der jeg har bena inntil.
Jeg er nøye med å holde magnetene rene - fikk motorstopp en gang og fikk tankveska slengt inn bak i "redningsbilen" før sykkelen ble trilla inn. Brukte litt tid på å fjerne metallspon fra magnetene da gitt...

Har heller aldri hatt problemer med at veska ikke sitter fast godt når jeg kjører. Skal da sies at jeg ikke er den som holder høyest fart...

Ta av tankvesken når den ikke er i bruk, og hold magnetene og underlaget rent, såp går det vel bra. Tanken min er blitt matt av mine klær, så jeg har in my mind at tanken skal lakkes oppigjen en gang, så tankvesken bekymrer ikke.
Ellers holdes den godt fast av magnetene. På min er det også en sikkerhetsstropp som festes rundt styret.
Ellers holdes den godt fast av magnetene. På min er det også en sikkerhetsstropp som festes rundt styret.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Kjoepte tankveske paa Biltema foer jeg dro ned hit til Soer-Afrika. Og den har hengt paa i 200. Men har vaert saa feig at jeg har satt paa en stropp siden kameraet neppe taaler aa falle av i den farta.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Jeg så den tidligere og kunne tenke meg en sånn. Har bagster, men ikke trekket lenger.
Jeg har ingen tro på ripefri tank etter daglig bruk av magnetveske over tid.
Jeg har ingen tro på ripefri tank etter daglig bruk av magnetveske over tid.

- Bizcocho
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Ølkassetesten for MC? Noe man burde tipset autofilfyren omGixxerman wrote:Ulike magneter, men den jeg har(som jeg ikke bruker lenger ettersom jeg konverterte til Bagster) klarte å holde 12 pils loddrett når den kun hang i én av de 7 magnetene. Skulle tror den klarer å holde seg på plass uansett hastighet![]()

v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
- Dentist
- MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Hvordan er den tankveska fra Biltema? Vurderer den selv, men Biltema på Hamar får den jo aldri inn...Baron von Waffel wrote:Kjoepte tankveske paa Biltema foer jeg dro ned hit til Soer-Afrika. Og den har hengt paa i 200. Men har vaert saa feig at jeg har satt paa en stropp siden kameraet neppe taaler aa falle av i den farta.

- hansp
- MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km - Location: Buriram Thailand
Kjøpte tankveske på Lidl av alle steder i fjor, den har magnet og funker fint. Brukt den ganske mye og vært nøye på å tørke av tank og magneter før den settes på, ingen riper så langt.
Hans Petter
- Dentist
- MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Var innom Biltema i går, skulle ha noe småtteri. Da hadde de fått inn tankveska, så jeg klådde på den og kjøpte den.
Den virker helt grei, og den kosta meg ikke mer enn 219 kroner... så noe stort tap uansett er det ikke.
Jeg lurer på om ikke denne tankveska er den samme som Silver Zipper jeg. De ser eksakt like ut, eneste forskjell er at det er "B" logoen til Biltema istedet for Silver logoen

Denne selges for ca. 500 kroner der jeg har sett den.
Den virker helt grei, og den kosta meg ikke mer enn 219 kroner... så noe stort tap uansett er det ikke.
Jeg lurer på om ikke denne tankveska er den samme som Silver Zipper jeg. De ser eksakt like ut, eneste forskjell er at det er "B" logoen til Biltema istedet for Silver logoen

Denne selges for ca. 500 kroner der jeg har sett den.