Page 1 of 2

R6 99 Modell, skal strupes ned

Posted: 27 Apr 2005 13:53
by Impervium
Hei.
Jeg skal strupe R6'n min (før engangsavgiften). Hvor kan jeg gjøre dette? Et hvilket som helst godkjent verksted?
Liker ikke tanken på å måtte drasse sykkelen helt til Yamaha forhandleren i byen bare for å strupe.. da må jeg ut med tilhenger/prøveskilt..

Posted: 27 Apr 2005 15:14
by Kriz
Hvem som helst godkjent verksted ska kunne gjøre dette, men de må ha et strupekit til din sykkel

Posted: 27 Apr 2005 17:54
by ChristR
Strupekittet kan du montere selv også, men det må være godkjent på et godkjent verksted. De fleste verkstder er jo godkjente. Hvertfall de jeg har sett...

Posted: 27 Apr 2005 19:03
by Impervium
Dem må altså ikke ha en spesiell godkjenning for å gjøre dette?

Posted: 28 Apr 2005 10:52
by ChristR
Impervium wrote:Dem må altså ikke ha en spesiell godkjenning for å gjøre dette?
Nei, men jobben må være godkjent iallefall.

Posted: 30 Apr 2005 13:39
by et0n
Bestill et kit fra GreyBikes
Så stikker du til et verksted og hører og de skriver under papirene for en nett liten sum(f.eks. 500,-) mot at du monterer kittet selv og viser dem sykkelen ferdig plombert. Montering av kittet er veldig enkelt.

Eller du kan betalte full pris og levere sykkelen + kittet...

Sålenge verksted er godkjent, så kan de skrive under...

Posted: 01 May 2005 17:24
by Furre
er jo ikke bare å 'vise' at nedstrupnings kit'et er montert, må jo av med tank og luftfilter for å se selve plomberingen, men de kan jo alltids ta en liten kjøretur med den akutelle sykkelen og 'registrere' selv at den virkelig er nedplombert.

sett inn

Posted: 16 May 2005 06:25
by NeoN
sett inn kittet å fjern det etter godkjenning;p

Re: sett inn

Posted: 16 May 2005 17:06
by gsxr-(r)
NeoN wrote:sett inn kittet å fjern det etter godkjenning;p
men det ville ikke vært særlig smart hvis du hadde kræsja og drept noen eller skadet de for levet ville det....?? forsikring dekker ikke uplombert dykkel hvis du skal ha den som mellom vettu

Posted: 16 May 2005 17:24
by Furre
sant, men herregud, 10 av 100% at det skjer, er ikke ofte man kræsjer og hvertfall ikke kjører over og dreper\skader noen.

Posted: 16 May 2005 17:31
by gsxr-(r)
Furre wrote:sant, men herregud, 10 av 100% at det skjer, er ikke ofte man kræsjer og hvertfall ikke kjører over og dreper\skader noen.
men hvorfor ha uplombert sykkel da?? kjører ikke så fort likevel

Posted: 16 May 2005 18:05
by Winalot
Furre wrote:sant, men herregud, 10 av 100% at det skjer, er ikke ofte man kræsjer og hvertfall ikke kjører over og dreper\skader noen.
men tenk om du er en av de "10 av 100%" da? har du tenkt over det?

er du villig til å ta den risikoen så er det ingenting jeg kan gjøre for å stoppe deg, men jeg håper du får vondt hvis/når du treffer noen og gjør dem invalid for resten av deres livImage

men nok seriøst snakk :)

Posted: 17 May 2005 10:32
by ChristR
gsxr-(r) wrote:
Furre wrote:sant, men herregud, 10 av 100% at det skjer, er ikke ofte man kræsjer og hvertfall ikke kjører over og dreper\skader noen.
men hvorfor ha uplombert sykkel da?? kjører ikke så fort likevel
Utrolig dumt sagt...
Når du en gang har kjørt sammenhengende i over 2mnd så vil du forstå...

Man vil ALLTID ha mer

Posted: 17 May 2005 12:49
by Wright
ChristR wrote:
gsxr-(r) wrote:
Furre wrote:sant, men herregud, 10 av 100% at det skjer, er ikke ofte man kræsjer og hvertfall ikke kjører over og dreper\skader noen.
men hvorfor ha uplombert sykkel da?? kjører ikke så fort likevel
Utrolig dumt sagt...
Når du en gang har kjørt sammenhengende i over 2mnd så vil du forstå...

Man vil ALLTID ha mer
rekti, hvorfor kjører vi ikke alle rundt på 125 / moped med effektanlegg eller noe :)

Posted: 23 May 2005 09:23
by MC-fantom
Fordi det er for dårlig aks og dreiemoment på disse småtassene. Dessuten er det jo nesten komplett umulig å holde balansen. Kjører selv gromsykkel og allt under 750 er jo moped.