Som jeg har nevnt i en annen tråd, vil jeg gjøre noe med lyset på FJ'en, men det kan vi ta i den tråden.
Jeg kan veldig gjerne trenge noen innspill, tips, osv. på planene mine, så jeg takker for all hjelp.
Det jeg tenker på, er følgende;
-Høyere kåpeglass. Er ikke veldig fornøyd med originalglasset på FJ'en, iallefall ikke til turkjøring. Finner ingen lengere som har det nytt...hadde ett Givi glass som jeg likte godt på min forrige FJ, men Givi lager ikke de lengere. Noen som har tips/linker til noe sånt? Kan det være en ide og ringe til forskjellige MC huggerier og høre om de har noe sånt?
-Skifte speil. Er det en ting jeg aldri har likt på FJ 1100'er, er det speilene! Spesielt det høyre speilet er ubrukelig! (Har vært slik på begge FJ'ene mine, så jeg antar at det er ett kjent problem?) Er det noen som har byttet ut de styremonterte speilene på en FJ? Eller burde jeg prøve og montere de i kåpa, slik det er på FJ 1200'er fra 86-87 modellene?
-Trådløs sykkelcomputer/digitalt speedometer, e.l.. På min forrige FJ monterte jeg en vanlig Sigma sykkelcomputer med ledninger. Det fungerte helt greit. Tenker og få på en slik igjen, så jeg får digitalt speedometer og klokke iallefall. Har snust litt på en del trådløse nå, selv om jeg ble frarådet det sist... kunne bli forstyrrelser fra tenning o.l. fikk jeg høre. Hvordan er det på f.eks. Sigma BC 2006 eller Cateye Micro Wireless? Ett annet alternativ, er ett digitalt speedometer for MC, dette; http://www.monsterbike.no/module_ehande ... &xid=91993 - koster ca 2000, men en grei trådløs sykkelcomputer koster fort 600-1000 kroner. Den til MC kan du vel koble på strømnettet på sykkelen så du har konstant bakbelysning også antar jeg. Er bakbelysning på sykkelcomputerene også, men neppe konstant og de går på batteri... hva tror dere er den beste løsningen?
-Skifte blinklys foran. Burde være en smal sak. Finnes masse blinklys som er LANGT mindre og klumpete enn de originale FJ blinklysene (de er rett og slett stygge!)
De tingene her, i tillegg til forandringer på lys, er vel de større planene jeg har. Resten er mindre ting, bl.a. tankveske og en Airhawk Lite - er det noen som har erfaringer med den forresten? Link her; http://www.cruiserclub.no/index.php?visprodukt=272
Jeg vurderer også en GPS forresten! Det er mulig det blir tur nedover Europa i sommer, og da kunne jeg gjerne tenkt meg en GPS på turen.
Den jeg har aller mest lyst på, er Garmin Zumo 550. Virker meget bra og fått gode tester. Er den det beste MC GPS kjøpet, eller burde jeg også vurdere andre?
Ja, det ble en del det... som sagt, jeg tar gjerne imot tips og hjelp