Yamaha ladeproblemer

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
ruganda
MC: Yamaha TT-R Open Enduro 250

Yamaha ladeproblemer

Post by ruganda »

Hei!
Er i Uganda og har kjopt en Yamaha TT-R Open Enduro 250
Den lader ikke, og det er min forste sykkel saa jeg forstaar ikke saa mye hvordan ladesystemet henger sammen, har bedre peiling paa bil... Kan noen beskrive hvordan de ulike komponentene henger sammen, ser ut og befinner seg? og ladespenning?

Tusen takk fra en fortvilt "afrikaner":)
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: Yamaha ladeproblemer

Post by mekkern »

hei på deg!
:-k har du et bilde av venstre side? hvilken modell er dette forrresten..
vil tro at denne har magneter i svinghjulet så sitter det ca 3 spoler inni svinghjulet og en av disse går videre til en likeretter/regulator(box omtrent som fyrstikkeske)sikring og inn i ledningsnett/batteri..sjekk regulator og se om du får vekselstrøm ACfra motor ... :-k
ruganda
MC: Yamaha TT-R Open Enduro 250

Re: Yamaha ladeproblemer

Post by ruganda »

Tror det er en 2005.. har hatt den paa "verksted" her naa, og den virker forelobig..stoler ikke helt paa han fyren men..
synes det var litt rart at det var bare rett over 12 volt paa batteriet, lader vel best paa 14? visste ikke at det var vekselstromsdynamo, nytt for meg..
Et annet lite problem er at den kan vaere litt treig pa responsen hvis jeg ligger i feks 2 og drar pa, sa virker det som om den drukner for den plutselig kommer..som sagt, min forste mc saa jeg vet ikke hva som er normalt.
Kjopte den for 7000, er det et bra kjop? har ikke funnet noen aa sammenligne med i norge.
Post Reply