Forsikring Suzuki GSX1300 Hayabusa

Prat om tung MC.
kosskesh

Forsikring Suzuki GSX1300 Hayabusa

Post by kosskesh »

Noen som kan fortelle meg hvilket forsikringselskap som tilbyr den beste forsikringen
på en Hayabusa 2008?
Jeg sjekket med Gjensidige og de sa ca 25 000,- i året. Er det bra eller på trynet?

Hvorfor kan ikke forsikringselskapene lage en mer interaktiv internett side, hvor man kan fylle ut og få en ca pris.

Takker på forhånd for alle svar :)

Mvh K-Man
Gixxerman

Re: Forsikring Suzuki GSX1300 Hayabusa

Post by Gixxerman »

Fordi det er så mange faktorer som kommer inn i bildet som resulterer i en pris. I tillegg kommer det helt ann på hvem du prater med, og hva du sier. Det blir litt som å dra på markedet i østen, hvor det er pruting som gjelder. Du må kjøpslå å fortelle om hva du får andre steder, snakke med flere i samme selskap osv.

Sagt det før, men sier det igjen: Forsikring er noe som er 100% individuelt, det finnes ingen fasit.
f2dog
MC: B-king.... 08
Drz400 SM 08
Gixxer 1000 09

Post by f2dog »

Vanligvis pleier gjensidige å ha ok priser ,men som nevnt teller alder,erfaring og bosted mye.
Betaler selv ca. 8000 for gsxr 1000 ,men jeg er jo en gammel gris med full bonus og mange skadefrie km, som i tillegg bor på landet.. ;-)
----------------------------------------------------

B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
kosskesh

Post by kosskesh »

Det er såppas ja :)

Takk for tipset Gixxerman.
Tar gjerne imot flere tips, hvis andre har.

Mvh K-Man
Gixxerman

Post by Gixxerman »

For å si det sånn, du kan ta opp telefonen og ringe et gitt selskap, og få en pris. Så kan du ringe 10min senere å snakke med en annen kar i samme selskap, og få en annen pris. Derfor teller det også mye hva du sier.

Det er ikke som en pakke Norvegia på Rimi akkurat...
Juliet
MC: 2005 Sportster 1200

Post by Juliet »

Har ikke peiling på merker, men i en annen forsikrings-tråd var flere enige med meg i at IF ofte er konkurransedyktige, og spesielt for NMCU-medlemmer. Du bør rett og slett sette av litt tid og ringe rundt.
Image
Vennlig hilsen Juliet
kosskesh

Post by kosskesh »

Det står jo lenger opp her at man må prute og kjøpslå.
Så hva kan man si og hva burde man IKKE si for å få et bra tilbud?

Mvh K-Man
Juliet
MC: 2005 Sportster 1200

Post by Juliet »

De vil gjerne vite hvordan sykkelen står parkert (egen låst garasje, carport, gaten etc)om den har alarm, hva slags lås den har, hvor gammel føreren er og hvor mange førere som kan bruke sykkelen, om du er medlem av NMCU eller NAF (gjelder gjensidige og IF ihvertfall), og evt kvantumsrabatt hvis du har mange andre forsikringer i samme selskap (noe som ikke alltid hjelper allikevel...)

Det du da gjør er som jeg skrev å ringe rundt til flere selskap og få tilbud. Skriv ned alt de sier, og se hvem som kom best ut. Deretter ringer du samme runden og presenterer det beste tilbudet og forsøker å presse konkurrentene til å gå under for å få et enda bedre tilbud.
Image
Vennlig hilsen Juliet
magnumlars
MC: 1993 Kawasaki ZZR 1100 D1

Post by magnumlars »

No har eg ikkje sjekka pris på Hayabusa, men sjekka pris hos gjensidige på cbr1100xx og den kom på 4000,- i året på full kasko.

Eg er 27 år og har 70% bonus
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det blir som å si at man fikk 50% avslag på marknaden i langtvekkistan... Du bor nok ikke i oslo sentrum for å si det sånn...
magnumlars

Post by magnumlars »

Gixxerman wrote:Det blir som å si at man fikk 50% avslag på marknaden i langtvekkistan... Du bor nok ikke i oslo sentrum for å si det sånn...
Nei det gjer eg ikkje heldigvis:) Eg bur i enden på ein vakker vestlandsfjord;)
R6-freak
MC: Ingen

Post by R6-freak »

Ring terra.. De er billige..
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

NSR-freak wrote:Ring terra.. De er billige..
finnes det noen som stoler på Terra nå da?? er jo ikke no penger i det firma lengre...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
magnumlars

Post by magnumlars »

Har brukt Terra eindel tidlegare, men har gitt opp. Stort sett bere rot med dei..blandt anna so har dei prøvd seg eit par gangar å ikkje oppgradere bonusen ved hovedforfall.

Kan ikkje anbefalast.

Mi erfaring både på bil og mc er at gjensidige stort sett er uslåelige på pris og service
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

RH racing wrote:
NSR-freak wrote:Ring terra.. De er billige..
finnes det noen som stoler på Terra nå da?? er jo ikke no penger i det firma lengre...
Stor forskjell på Terra forsikringer og Terra Security eller hva nå det firmaet som gikk konkurs heter.. Terra forsikringer går det fortsatt an å stole på.. Men vi som er kunder der fikk brev der de understreket at dette på ingen måte kom til å påvirke forsikringskunder, så de er nok litt redde for ryktet sitt nå :P
Post Reply