Påfylling av div.væsker på Rieju RS2 Matrix 2003

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Jazzaint
MC: Rieju RS2 Matrix 2003-mod. Gul og grå.

Påfylling av div.væsker på Rieju RS2 Matrix 2003

Post by Jazzaint »

Hei,

Har hatt et lite problem med sykkelen der det har lekt olje fra sykkelen. Mens jeg lette etter feilen, tømte jeg sykkelen for girolje og kjølevæske.
Hvordan er det med påfylling av disse? Hvilken type girolje og kjølevæske? Er det bare å pøse på med girolje eller skal det være så og så mye?

På forhånd takk for hjelpen!:)
Sokk
MC: Rieju RS2 Matrix Pro 05 mod

Re: Påfylling av div.væsker på Rieju RS2 Matrix 2003

Post by Sokk »

Jeg har, 7 dager etter dette innlegget ditt, gjort akkurat det samme som deg, og er veldig spent på om noen poster et svar :D (05 modell) Håper noen forter seg å dele sin viten med oss mekkere :)
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Kjølevesken er lett, bland 50-50 med vann og frostveske. Der er det bare å fylle på til det blir fult, det som er til overs vil renne ut gjennom overløpsslangen. Pass på å lufte systemet skikkelig.

RS2 er vel totakter? Isåfall kan jeg annbefale Motul Transoil til girkassa. Hvor mye det skal være må dere høre med en forhandler om, det er IKKE bare å fylle på.
Huskyboy

Post by Huskyboy »

mener og ha lest at det er 4t ,men er ikke kjent med rieju:(
FV

Post by FV »

Matrix er vel en moped, jeg er 99% sikker på at dette er en to-takter. Det pleier somregel å være en peileskrue på clutchdekselet, evt et måleglass. Hold mopeden helt i lodd, skru ut peileskruen, fyll på olje til det renner ut hullet. Simple as that.
Post Reply